• جمعه / ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400021006789
  • منبع : نمایندگی کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار:

محدودیت ها در کردستان تا 17 اردیبهشت تمدید شد

محدودیت ها در کردستان تا 17 اردیبهشت تمدید شد

ایسنا/کردستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: تعطیلی و محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی به مدت یک هفته دیگر و از 11 اردیبهشت تا تاریخ 17 اردیبهشت تمدید شد.

ابراهیم زارعی در گفت و گو با ایسنا با توجه به وضعیت رنگ بندی شهرها از لحاظ کرونا اظهار کرد: بیجار، سقز، کامیاران و مریوان در وضعیت نارنجی و دهگلان و سروآباد هم در وضعیت زرد هستند.

وی با قدردانی از همکاری خوب اصناف استان در موج چهارم کرونا و رعایت محدودیت ها، افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان ملایم شده و از حالت انفجاری اپیدمی خارج شده‌ایم، اما در صورت بی توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، ورود به موج‌های بعدی دور از انتظار نیست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ذکر کرد: در شهرهای قرمز فقط مشاغل گروه یک و ضروری مجاز به فعالیت هستند که شامل مراکز زیرساختی، اداره‌ها و مراکز نظامی، داروخانه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار، سوپر مارکت‌ها، میوه فروشی‌ها، کارخانه‌های تولیدی، حمل و نقل عمومی، خدمات سالمندان، خدمات ارتباط الکترونیک، چاپخانه‌ها، رسانه‌ها، خشکشویی و آرامستان‌هاست.

زارعی ذکر کرد: در شهرستان‌های نارنجی مشاغل گروه‌های یک و ۲ اجازه فعالیت دارند و گروه‌های سه و چهار با محدودیت مواجه است.


وی هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی اعلام و افزود: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است.

زارعی خاطرنشان کرد: این محدودیت‌ها بر اساس مصوبه‌ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می‌شود و با توجه به وضعیت استان، گروه‌های شغلی سه و چهار در شهرهای نارنجی نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha