• پنجشنبه / ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400021610757
  • منبع : نمایندگی ایلام

مردم «عرب رودبار» خسارت خود را نقدی می‌خواهند

مردم «عرب رودبار» خسارت خود را نقدی می‌خواهند

ایسنا/ایلام مردم روستاهای منطقه «عرب‌رودبار» که در پایین دست سد سیمره قرار دارند و در فروردین ۹۸ از سیل خسارت دیدند، همچنان منتظرند که معوقات خود را نقدی از وزارت نیرو دریافت کنند.

«محمد نوذری» استاندار ایلام ، در نشست بررسی و تعیین تکلیف تملک اراضی کشاورزی، باغات و منازل روستاهای منطقه عرب رودبار شهرستان سیروان با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر نیرو در خصوص مشکلات این منطقه اظهار کرد: دولت تاکنون خدمات موثر و مفیدی را در منطقه ایجاد کرده و می طلبد که این خدمات دیده شود.

وی افزود: جلسات متعددی را به همراه نمایندگان در وزارت نیرو داشتیم و همواره پیگیر مطالبات مردم منطقه و حریم سد سیمره بوده و قول مساعد وزیر مبنی بر پرداخت معوقات و خسارات مردم را نیز گرفتیم که در اسرع وقت اعتبارات لازم را تخصیص دهند.

استاندار ایلام با تاکید بر پیگیری مجدد پرداختی ها و تخصیص اعتبارات از سوی وزارت نیرو مهندس کرمی معاون هماهنگی امور عمرانی را مامور تشکیل کارگروهی به منظور بررسی مسائل، مشکلات و خواسته های مردم منطقه کرد و گفت : همه روستاها، منازل، باغات و اراضی کشاورزی در همان تراز ۷۲۳ تملک شوند، نمی شود که منطقه ای را تملک کرد و منطقه ای دیگر را رها کرد، کار باید با نگاه کارشناسی و بصورت ویژه انجام گیرد و همه روستاها به صورت یکجا تملک و حقوق مردم به آنان داده شود.
وی تاکید کرد: مسئولان سد سیمره هر چه سریعتر نسبت به پرداخت معوقات مردم اقدام کنند. 

دکتر سارا فلاحی  نماینده مردم ایلام نیز اظهار کرد: در بررسی و پیگیری های مشکلات مردم عرب رودبار  دو موضوع حائز اهمیت بود، اول اینکه نه تنها اراضی زراعی، باغات و منازل مردم از دست رفته بلکه مردم در حوزه خاطرات گذشته، انسجام و سرمایه اجتماعی نیز متضرر گشته اند و دوم مشخص شد که مردم اوراق نمی گیرند و معوقات را نقد می خواهند، باید با پیگیری‌های لازم زمینه انجام کار فراهم آید.

علی‌اکبر بسطامی دیگر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار با بیان اینکه مکاتبات زیادی انجام شده و مسئولان سد و وزارت نیرو باید پاسخگوی وضع موجود باشند، تاکید کرد:  تا احقاق حقوق و پرداخت خسارت ها به مردم در کنار استاندار و مدیریت ارشد استان خواهیم بود.

«جواد رحیمی مقدم» فرماندار سیروان نیز در این نشست عدم تامین اعتبار لازم و  تغییرات تراز و تملک سلیقه ای را از دلایل اصلی کند بودن روند تملک اراضی روستاهای منطقه عرب رودبار  عنوان کرد.
وی گفت : مسئولان سد سیمره در سریع ترین زمان ممکن بمنظور حل مشکلات مردم باید نسبت به پرداخت خسارت و همچنین تملک منازل و زمین های کشاورزی این روستاها اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha