• شنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400021812310
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره زندان کاشان خبر داد

عقد قرارداد با شرکت های صنعتی جهت جذب مددجویان

عقد قرارداد با شرکت های صنعتی جهت جذب مددجویان

ایسنا/اصفهان رئیس اداره زندان کاشان گفت: ۹۰ درصد محکومانی که در برنامه‌های حرفه آموزی شرکت داشته‌اند، مسیر زندگی‌ آن‌ پس از آزادی تغییر کرده و مرتکب جرم نشده‌اند.

محسن محبوبی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مهارت آموزی زندانیان منجر به سلامت روانی و کسب درآمد در دوران حبس، زمینه بازگشت آبرومندانه آن‌ها به جامعه می شود.

وی تصریح کرد: محکومان جرائم غیرعمد، با موافقت شورای طبقه‌بندی زندان‌ها در کارگاه‌های بنیاد تعاون و کارگاه‌های داخل زندان مشغول به فعالیت هستند که با توجه به اهمیت اشتغال برای جلوگیری از تکرار جرم، در نشست با صاحبان صنایع تلاش می‌کنیم تا بستر اشتغال مددجویان توسعه پیدا کند.

رئیس اداره زندان کاشان تاکید کرد: با هدف درآمدزایی و جهت بخشی به استعداد کارآفرینی مددجویان، دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود که سال گذشته ۲۴۹ نفر موفق به کسب گواهینامه از سازمان جهاد کشاورزی در رشته‌های پرورش زنبور عسل، قارچ خوراکی، گیاهان دارویی و زعفران شده‌اند.

محبوبی گفت: در بخش حرفه آموزی نیز ۱۲۸ نفر در رشته‌های ساماندهی محیط کار، ابزارشناسی، سرویس و نگهداری خودرو، برق ساختمان، نصب و راه اندازی پکیج و تهیه دسرهای ژله‌ای موفق به کسب مدرک سازمان فنی حرفه ای شده‌اند.

وی افزود: زندان کاشان مجموعه‌ای از یک شهر کوچک با تمام خدمات آن است که ۲۱۷ نفر در بخش‌های ساخت صنایع دستی، اشتغال کارگاهی، خیاطی، نانوایی، قالی‌بافی، آشپزخانه و فروشگاه اشتغال به کار دارند.

رئیس اداره زندان کاشان با اشاره به پژوهش‌های انجام شده تصریح کرد: اشتغال مددجویان باعث می‌شود بسیاری از آسیب‌ها و تخلفات در زندان کاهش پیدا کند و ۹۰ درصد محکومانی که در برنامه‌های حرفه آموزی و طرح‌های اشتغال‌زایی شرکت داشته‌اند، مسیر زندگی آن‌ها پس از آزادی تغییر کرده و مرتکب جرم نشده‌اند.

محبوبی اظهار کرد: با موافقت دادستان کاشان و عقد قرارداد با ۱۰ شرکت صنعتی موفق شده‌ایم، تعداد زیادی از مددجویان را در فضای خارج از زندان مشغول به کار کنیم، اما همچنان اشتغال زندانیان پس از آزادی یکی از موضوعات مهم و اساسی است که باید مورد توجه قانونگذاران قرار بگیرد.

رئیس اداره زندان کاشان، گفت: مجموعه کارگاهی زندان کاشان شامل؛ خیاطی، قالیبافی، کارگاه صنایع‌دستی، معرق‌کاری و پرورش ماهیان زینتی است که محصولات تولید شده ضمن پرکردن اوقات مددجویان باعث کسب درآمد و حمایت مالی از خانواده آن‌ها شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha