• یکشنبه / ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400021912692
  • خبرنگار : 50310

رمضان، ماه تقویت امور مستحبی دین است

رمضان، ماه تقویت امور مستحبی دین است

ایسنا/لرستان یک مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رمضان ماه تقویت امور مستحب است، گفت: ماه رمضان ویژگی خاصی دارد که بعضی از اموری که مستحبی است تقویت می‌شوند.

حجت‌الاسلام اصغر عالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: رمضان بهانه‌ای برای توجه به قرآن، قرآن دوستانو کسانی که تمام زندگی خود را وقف قرآن کرده‌اند، است.

وی با اشاره به این‌که رمضان ماه باز شدن درهای بهشت است، عنوان کرد: با فرارسیدن این ماه پر از خیر و برکت دروازه‌های بهشت باز و دروازه‌های دوزخ بسته می‌شوند و شیاطین سرکش به زنجیر کشیده شده و همچنین درهای رحمت‌های الهی به روی بندگان مخلص و متدین گشوده می‌شود.

عالی‌پور با بیان این‌که رمضان ماه تقویت امور مستحب است، تصریح کرد: ماه رمضان ویژگی خاصی دارد که بعضی از اموری که مستحبی است تقویت می‌شوند و مردم معمولاً بیشتر به آن عمل می‌کنند و عمل به برخی از واجبات هم به جهت اینکه اسلام بر آن‌ها تأکید دارد آمارشان بالا می‌رود و بیشتر مورد توجه مردم قرار می‌گیرند.

‌این مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: امام سجاد(ع) می‌فرمایند: «درود بر تو ای همسایه‌ای که دل‌ها بر اثر عبادت و بندگی در آن نرم و فروتن گردید و گناهان بر اثر آمرزش و عفو خدای بزرگ در آن کم شد. درود بر تو! چه بسیار گناهان را محو کردی و چه بسیار زشتی‌ها را پوشاندی.»

وی افزود: یکی‌از ویژگی‌های ماه رمضان این است که خداوند در این ماه توجه به دعا را زمینه آمرزیده شدن گناهان دانسته، پس لازم است که ما نیز به این زمینه توجه کنیم.

عالی پور با اشاره به پیامدهای معنوی ماه مبارک رمضان، گفت: اگر پیامدهای معنوی رمضان را در غیر این ماه نیز حفظ کنیم، گویا ماه پربرکت رمضان پایانی ندارد.

این مدرس حوزه و دانشگاه افزود: وداع با ماه رمضان، هرگز به معنای وداع با ویژگی‌های ارزشمند این ماه نیست، بنابراین اگر صفات پسندیده‌ای مانند پهن کردن سفره اطعام، حضور در محافل دینی، قرائت قرآن، شب زنده‌داری و پرهیز از محرمات را حفظ کنیم، می‌توانیم همواره و تا رمضان بعد، از پیامدهای معنوی آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha