• سه‌شنبه / ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۷
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400022114882
  • منبع : نمایندگی سمنان

ارمغان 1000 میلیارد تومانی "تام" برای استان سمنان

ارمغان 1000 میلیارد تومانی "تام" برای استان سمنان

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از دستگاه های اجرایی و بانک های عامل این استان خواست: تلاش داشته باشند تا جایگاه برتر کشوری استان در سال گذشته در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید، در سال ۱۴۰۰ نیز حفظ شود.

 علیرضا آشناگر، استاندار سمنان، ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار کرد: نیاز است تا به صورت ویژه و مستمر، درخواست های متقاضیان و واحدهای تولیدی در خصوص دریافت تسهیلات رونق تولید توسط دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل استان در جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی و در این خصوص همچون سال گذشته اهتمام جدی وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه استان سمنان در سال گذشته توانست جایگاه برتر کشوری در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید را به خود اختصاص دهد، افزود: دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل استان، در سال جاری نیز حداکثر تلاش خود را برای برطرف نمودن مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی به کار گیرند.
آشناگر تاکید کرد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید به صورت کاربردی و مستمر برگزار شود تا با اجرای مطلوب مصوبات، ضمن تسریع در حرکت چرخ صنعت استان، انشالله مشکلات کارگری در استان نداشته باشیم.
استاندار سمنان در پایان با اشاره به تخصیص سهمیه جدید پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان از محل طرح "تام" ، گفت: مبلغ حدود یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل طرح "تام" برای رفع مشکلات صنعت و تولید استان اختصاص داده شده که بالغ بر ۵۰ درصد کل تسهیلات پرداختی در قالب رونق تولید در سال گذشته است که باید از این طرفیت مطلوب به بهترین نحو ممکن برای تقویت تولید و صنعت در استان بهره ببریم و دستگاه های اجرایی و بانکهای عامل نیز در این خصوص تلاش ویژه ای داشته باشند.
همچنین علی تشنه دل رئیس سازمان صمت استان سمنان در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: در دویست و هشتاد و پنجمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات و موارد ۳ واحد تولیدی و صنعتی استان بررسی و تصمیمات لازم اتخاد شد.

وی ادامه داد: در این جلسه با موافقت اعضا،  ۸ طرح در بخش صنعت، معدن و تجارت استان، به منظور دریافت مبلغ حدود یک هزار و ۴۸۵ میلیارد ریال تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

رئیس صمت استان با اشاره به تخصیص اعتبارات جدیدی به بخش تولید در استان افزود: طی ابلاغیه های دریافتی، ذیل طرح "تام"، منابع جدیدی برای پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی در راستای رفع نیاز های مالی آنها در قالب سرمایه ثابت و سرمایه در گردش، در اختیار استان قرار می گیرد. در حدود یک هزار میلیارد تومان تحت عنوان طرح "تام" به استان سمنان اختصاص یافته است که منابع مالی این طرح از محل منابع داخلی وزارت صمت و شرکت های تابعه و با مشارکت بانکهای صنعت و معدن و تجارت، تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: این مبلغ بسیار قابل توجه بوده و بالغ بر ۵۰ درصد کل منابعی است که ما در سال گذشته از محل رونق تولید، تسهیلات به واحد های تولیدی پرداخت کردیم.

تشنه دل عنوان کرد: سامانه ای ویژه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به منظور رسیدگی به درخواست ها و  تفاهمنامه های مابین بانک و متقاضیان، در سامانه بهین یاب راه اندازی شده است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha