• چهارشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۰۸:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1400022215282
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان:

۳۶۱ هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت گل محمدی قرار دارد

۳۶۱ هکتار از اراضی آذربایجان غربی زیر کشت گل محمدی قرار دارد

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:۳۶۱ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد.

اکبرکرامتی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کشت گل محمدی در استان افزود: ۳۶۱ هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی قرار دارد که ۱۴۸هکتار از باغات بارور و مابقی به صورت نهال است.

وی افزود: میزان تولید گل تر از اراضی زیر کشت این محصول در استان بیش از ۵۱۰ تن است که در مقایسه با سال‌ قبل ۵ درصد افزایش داشته است.

کرامتی بابیان اینکه زمان برداشت گل محمدی از اواخر اردیبهشت ماه شروع و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد، تصریح کرد: سالانه بیش از ۸۰۰ هزار لیتر گلاب از گل محمدی در مناطق مختلف استان از جمله شهرستانهای ارومیه، مهاباد ، خوی و پیرانشهر استحصال می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه متوسط عملکرد برگ گل محمدی در هر هکتار ۳ کیلو و ۶۰۰ گرم است، اضافه کرد: ارقام مورد استفاده برای کشت این محصول در سطح استان اغلب گل محمدی خوی بوده و از ارقام محلی کاشان نیز به صورت محدود برای کشت استفاده می شود که بیشترین سطح زیر کشت مربوط به شهرستان های خوی و ارومیه است.

وی با اشاره به مصارف گل محمدی افزود: از ۸۰ درصد محصولات برای عرقگیری، و مابقی به صورت گلبرگ خشک برای تهیه گل قند، مربا و سایر مصارف خوراکی، مصرف تازه خوری و حدود پنج درصد به صورت غنچه خشک به منظور صادرات استفاده می شود.

رییس جهادکشاورزی استان با بیان اینکه گل محمدی با دارا بودن مزایای بسیاردر تهیه محصولات بهداشتی و داروسازی، گیاهی با اهمیت برای کشور است که نیازمند تجاری سازی است که باید سهم این محصول در صادرات نیز افزایش یابد، تاکیدکرد: به دلیل کم توقع بودن در نیاز آبی، این محصول می‌تواند در اراضی و مراتع فقیر و تخریب شده خود را با شرایط نامساعد وفق داده و از تخریب اراضی ملی جلوگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha