• شنبه / ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۱:۱۵
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400022517690
  • منبع : نمایندگی مرکزی

فرزمانده سپاه روح الله:

انتخابات تضمین کننده اقتدار و پیشرفت کشور در همه ابعاد است

انتخابات تضمین کننده اقتدار و پیشرفت کشور در همه ابعاد است

ایسنا/مرکزی فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: برگزاری یک انتخابات پرشور همراه با مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در خردادماه سال جاری یک ضرورت است چراکه انتخابات تضمین کننده اقتدار و پیشرفت کشور در همه ابعاد است.

به گزارش ایسنا، به نقل از سپاه روح الله، سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی در نشست فرماندهان ارشد نیروهای مسلح استان مرکزی که با موضوع ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت برگزار شد، اظهار کرد: این ایام یادآور عملیات بزرگ بیت المقدس است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است چراکه این عملیات علاوه بر اینکه توانست آینده ای روشن برای انقلاب اسلامی ترسیم کند، جایگاه ایران اسلامی در عرصه بین الملل را نیز ارتقاء داد.

وی با بیان اینکه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سال جاری ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی تشکیل شده که نیاز است نیروهای مسلح با هم افزایی و مشارکت همه جانبه همچون سال های گذشته برنامه ها را اجرایی کنند، امروز هم افزایی و وحدت خوبی در میان نیروهای مسلح استان وجود دارد که به برکت شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت به وجود آمده و باید از این وحدت و هم افزایی در راستای اجرای برنامه های دفاع مقدس به خوبی استفاده کرد.

کریمی گفت: در سال جاری برای ۱۰ هفته که مناسبت های مهم در آنها وجود دارد برنامه ریزی شده تا با مشارکت و هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت ها بتوان در راستای گرامیداشت مناسبت ها گام های بلندی برداشت و استفاده از ظرفیت فضای مجازی در این عرصه بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اهمیت دانشنامه دفاع مقدس استان، به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و افزود: برگزاری یک انتخابات پرشور همراه با مشارکت گسترده و آگاهانه مردم در خردادماه سال جاری یک ضرورت است چراکه انتخابات تضمین کننده اقتدار و پیشرفت کشور در همه ابعاد است.

کریمی همچنین با اشاره به برگزاری اردوهای هفت اقلیم بعنوان یکی از دستاوردهای مهم کنگره شهدای استان گفت: با رعایت پروتکل های بهداشتی و به شکل محدود می توان این اردوها را برگزار کرد و باید هر اداره و دستگاهی ظرفیتی برای بهره برداری از این اردوها مشخص کند.

سردار حسن مفخمی شهرستانی فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز در این نشست یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس را تبدیل شدن تجربیات دفاع مقدس به نظریه عنوان کرد و گفت: تبدیل شدن تجربیات دفاع مقدس به نظریه علاوه بر اینکه میتواند مسیر را برای همه مشخص کند می تواند ما را به اهداف برساند.

وی با بیان اینکه برای مواجهه با شرایط پیش رو در همه ابعاد نیازمند استفاده از دانش دفاع مقدس هستیم چراکه دانش و نظریه دفاع مقدس در همه ابعاد حرف برای گفتن دارد و راهگشای مقاطع مختلف است، اظهار کرد: تهیه دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی که در راستای تبدیل کردن تجربیات دفاع مقدس به دانش امروز و با رویکردی علمی است یک اقدام مهم استانی محسوب می شود و نیروی انتظامی استان برای تکمیل این مجموعه ارزشمند از همه ظرفیت ها استفاده خواهد کرد.

شهرستانی خواستار در نظر گرفته شدن جایگاهی در دانشنامه استانی دفاع مقدس برای شهدای روز ناجای استان شد و گفت: یکی از وظایف مهم نیروهای مسلح ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در همه ابعاد است.

وی در ادامه مشارکت باشکوه در انتخابات را یک وظیفه ملی دانست و افزود: نیروهای مسلح استان برای ترویج فرهنگ مشارکت و دخیل کردن مردم در سرنوشت خود در انتخابات تلاش خواهند کرد.

سرهنگ محمد صادقیان فرمانده پدافند هوایی حضرت علی اکبر علیه السلام و ارشد نظامی ارتش در استان مرکزی نیز شهدا را بزرگترین و مهمترین سرمایه های انقلاب اسلامی دانست و گفت: تشکیل و راه اندازی موزه دفاع مقدس استان مرکزی یک اقدام موثر در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و به عنوان یک ظرفیت مهم می تواند در این راستا اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه مرکز پدافند هوایی حضرت علی اکبر (ع) اراک از زمان راه اندازی موزه دفاع مقدس استان برای بهره گیری کارآموزان از این ظرفیت، همواره برنامه ریزی های لازم را داشته گفت: در سال جاری بیش از ۲۰۰ نفر از کارآموزان به شکل محدود از مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان بازدید کردند. بازدیدهای مشترک نیروهای مسلح استان از خانواده معظم شهدا یک اقدام ارزشمند است که در سال جاری باید ادامه دار باشد چراکه امروز در قبال خانواده شهدا مسئول هستیم.

صادقیان افزود: ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی در همه رده ها برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر آمادگی کامل دارد و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد چراکه آزادی خرمشهر به عنوان نقطه عطف تاریخ دفاع مقدس مطرح است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا کریمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری از استان مرکزی را ادامه راه کنگره شهدای استان و اقداماتی که انجام شده عنوان کرد و گفت: خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان زیرساخت های خوبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت انجام شده که سازماندهی بیش از ۳ هزار نفر فعال فرهنگی، اجتماعی، هنری، ورزشی و سایر حوزه های دیگر یکی از این زیر ساخت هاست.

وی افزود: ۲۵ کمیته و ۱۶ کارگروه در کنگره شهدای استان تشکیل شد که در سال گذشته برای گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس پای کار آمد و خوشبختانه اقدامات خوبی هم انجام شد که برگزاری ۵ هزار برنامه فرهنگی و اجتماعی بخشی از عملکرد آن است.

کریمی با بیان اینکه امسال در ستاد گرامیداشت دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی ۴۰ هفته پیش بینی شده که برنامه ها متناسب با این ۴۰ هفته برگزار خواهند شد، گفت: امروز مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان مرکزی به یک پاتوق برای برگزاری برنامه های فرهنگی تبدیل شده و جوانان بسیاری از این اقدام استقبال کرده اند که نمونه آن برگزاری برنامه در لیالی قدر بود که در ۱۰ شب بیش از ۲۰ هزار نفر با رعایت کامل پروتکل ها در این برنامه شرکت کردند.

وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای تهیه و چاپ ۶۰ عنوان کتاب با محتوای دفاع مقدس در حال انجام است که کلیه دستگاه ها و ادارات استان باید در این خصوص مشارکت کنند. در سال جاری استان مرکزی میزبان ۳ جشنواره کشوری است.

کریمی گفت: بازدید دانشجویان از موزه و مراکز مهم استان در دفاع مقدس که در قالب طرح شهید مجید ایزد پناه انجام می شد با کاهش شیوع بیماری کرونا ادامه پیدا می کند و البته می توان این طرح بسیار کاربردی را برای سایر دستگاه ها و ادارات استان نیز اجرا کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha