• یکشنبه / ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۲۲:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400022618572
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

نهادهای متولی برای آشنایی نسل جوان با شخصیت آیت الله بهجت(ره) اهتمام بورزند

نهادهای متولی برای آشنایی نسل جوان با شخصیت آیت الله بهجت(ره) اهتمام بورزند

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، سیره رفتاری و زندگی آیت الله بهجت(ره) را الگویی برای نهادینه‌سازی فرهنگ معنوی و اخلاق در جامعه دانست و گفت: نهادهای متولی، برای آشنایی فزون‌تر نسل جوان با شخصیت آن پارسای فرزانه، اهتمام بیشتری داشته باشند.

ارسلان زارع در جلسه ستاد بزرگداشت سالگرد ارتحال آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) با ابراز خرسندی از خدمتگزاری به مردم سرزمینی که زادگاه این فخر جهان اسلام است، افزود: در حالی به سالروز رحلت آیت‌الله العظمی محمدتقی بهجت فومنی(ره) نزدیک می‌شویم که همچنان دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه روشن و صیقل‌یافته الهام الهی و کلام معطر او، راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان است.

وی به بعد علمی و فقاهتی آیت‌الله بهجت اشاره و خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه این عالم فرزانه از برجستگان مرجعیت فقهی معاصر و از نوابغ دوران و از شخصیت های فراملی گیلان در جهان تشیع به شمار می‌رفت، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه فیوضات معنوی بی‌پایان نیز بود.

نماینده عالی دولت در گیلان به شناخت، معرفت و بصیرت سیاسی ایشان در حمایت همیشگی از انقلاب اسلامی و ولایت فقیه در دوران امام راحل و رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات این عالم برجسته و کم نظیر این است که در دوران حیات طیبه خود، مراقب بود که لحظه ای از یاد خدا غافل نباشد.

زارع، سیره رفتاری و زندگی آیت الله بهجت(ره) را الگوی جامعه دانست و ادامه داد: ترویج ساده زیستی، اخلاق مداری و خداباوری آیت‌الله بهجت و اثرگذاری شخصیت عرفانی و اخلاقی آن عالم عامل، برای نسل کنونی و جوان، می‌تواند بسترساز نهادینه کردن فرهنگ معنوی و اخلاق در جامعه باشد لذا نهادهای متولی، برای آشنایی فزون‌تر نسل جوان با شخصیت آن پارسای فرزانه، اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به تنگناهای ناشی از شیوع کرونا و برگزار نشدن آیین های دینی و ملی از جمله مراسم سالگرد ارتحال این مرجع تقلید به مانند گذشته که حضوری بود، گفت: با بهره‌گیری از بستر فضای مجازی و تولید محتواهای مناسب توسط نهادهای فرهنگی و رسانه‌ها، می‌توان بیشتر در معرفی شخصیت این فقیه عالیقدر نقش‌آفرینی کرد.

استاندار گیلان همچنین تاکید کرد: از بستر منابع پژوهشی و دستگاه‌های فرهنگی، آثار مرتبط با آیت‌الله بهجت(ره) با رویکرد آموزشی چاپ و نشر شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha