• چهارشنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400022921014

حال ‌و روز گذر فرهنگ و هنر ابرکوه در آستانه سفر وزیر

حال ‌و روز گذر فرهنگ و هنر ابرکوه در آستانه سفر وزیر

ایسنا/یزد رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: گذر فرهنگ و هنر «دروازه میدان» ابرکوه که با هدف رونق کسب‌ و کارها و تولیدات فرهنگی هنری از سه سال پیش در این شهر کلید خورده بود، این روزها در انتظار سفر وزیر ارشاد جهت بهره‌برداری است.

«حمیدرضا بصیری» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در راستای تحقق اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ایده راه‌اندازی و تأسیس پهنه فرهنگی و گذرهای فرهنگ و هنر با هدف رونق کسب‌ و کارها و تولیدات فرهنگی هنری از سه سال پیش در ابرکوه کلید خورد.

وی تصریح کرد: هم‌زمان با شکل‌گیری این ایده و پیگیری آن توسط اداره فرهنگ و ارشاد، شهرداری و میراث فرهنگی نیز با توجه به ظرفیت‌های فراوان گردشگری این شهرستان پا به میدان گذاشته و مصمم شدند با همکاری یکدیگر، گذر فرهنگ و هنر ابرکوه را شکل دهند.

بصیری با تأکید بر این که گذر فرهنگ و هنر می‌تواند محل پیوند صنعت گردشگری و رونق تولیدات فرهنگی و هنری به منظور توسعه باشد، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری امضا شد تا هر دستگاه حسب وظایف خود گوشه‌ای از کار را گرفته و پا به پای هنرمندان و صاحبان کسب‌وکارهای فرهنگی هنری، اهداف گذر فرهنگ و هنر را پیش ببرند.

وی از تعیین محیط و مسافت گذر نیز خبر داد و گفت: ورودی محله قدیمی و بافت تاریخی محله طاووس و دروازه میدان ابتدای گذر و انتهای آن نیز، منتهی الیه محله تاریخی دروازه میدان تعیین شد به صورتی که تمامی آثار تاریخی و میراث فرهنگی به جای مانده و دارای ارزش و ثبت شده را شامل می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه ادامه داد: گردشگران با گذر از این مسیر ضمن بازدید از آثار تاریخی ابرکوه می‌توانند با صنایع‌دستی شهرستان آشنا و آن را خریداری کرده و همچنین از کنار کسب‌ و کارهای فرهنگی هنری نیز گذشته و در طول مسیر بتواند اثر هنری مورد نظر خود را از هنرمندان تهیه کند یا از نزدیک در جریان خلق آثار هنری تجسمی، نمایشی، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی قرار گیرد.

بصیری ابراز کرد: ساماندهی فضای بیرونی گذر شامل بدنه و کف را آن‌چنان‌که شایسته محیط کار هنری باشد بر عهده شهرداری و اداره میراث فرهنگی قرار گرفته تا محیطی آرام، دل‌نشین، زیبا و با نور کافی در شب، به وجود آید و مورد استقبال گردشگران قرار گیرد. ضمناً با توجه به این که گذر فرهنگ و هنر مسیر گردشگری نیز محسوب می‌شود، تمامی اقدامات جهت ساماندهی با نظر مساعد کارشناسان میراث فرهنگی و شهرداری انجام می‌شود.

وی ابراز کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با پرداخت تسهیلات کم‌بهره، هنرمندان و صاحبان کسب‌وکارهای فرهنگی هنری را فعال کرده و تولیدات هنری از این گذر افزایش یافته است.

گفتنی است؛ کسب‌ و کارهایی مانند گالری، نمایشگاه و فروشگاه آثار هنری، آموزشگاه و فروشگاه‌های هنرهای تجسمی، هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، رونق موسیقی و نمایش خیابانی، کارگاه تولید صنایع‌دستی، عروسک‌های نمایشی، نمد و گیوه‌دوزی، تولید سفره پنبه‌ای و قالی دستباف در این گذر میزبان گردشگران و علاقمندان خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha