• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400030403376
  • منبع : نمایندگی ایلام

مطالبات درمانی مردم ایلام از زبان معاون استاندار و رئیس خانه مطبوعات + وعده‌های وزیر

مطالبات درمانی مردم ایلام از زبان معاون استاندار و رئیس خانه مطبوعات + وعده‌های وزیر

ایسنا/ایلام در هفتادویکمین نشست ستاد مقابله با کرونا معاون سیاسی استاندار و رئیس خانه مطبوعات مطالبات حوزه بهداشت و درمان استان را مطرح کردند و وزیر بهداشت هم وعده‌هایی امیدوارکننده داد.

به گزارش ایسنا «الیاس فتاحی» ، معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام در جلسه ستاد استانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام برای تکمیل نهایی نیازمند تزریق اعتبار است، اظهار کرد: در صورت تزریق اعتبارات تا کمتر از ۲ ماه آینده به بهره‌برداری خواهید رسید.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام بر عدم پرداخت معوقات کادر درمان اشاره کرد و گفت: ۶ تا ۹ از زمان پرداخت معوقات پرستاران و پزشکان گذشته است و زیبنده آن است که به دنبال ایثار و گذشتگی که پرسنل درمان در جریان کرونا از خویش نشان دادند روند پرداخت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرعت بیشتری بگیرد.

با بیان اینکه متاسفانه مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی در استان وجود ندارد و بیماران برای مداوا به استان‌های دیگر مراجعه می‌کنند، تاکید کرد: از نیازهای قابل ذکر باید به تجهیز بیمارستان شهرستان ملکشاهی، راه اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در مرکز استان، نصب دستگاه سی‌تی‌اسکن در شهرستان‌های چرداول و ایوان، تکمیل و توسعه مراقبت سلامت مرزی مهران، تامین اعتبار برای تجهیز مراکز واکسیناسیون و همچنین امهال تسهیلات بانکی واحدها و صنوف آسیب‌دیده از کرونا اشاره کرد.

فتاحی با تاکید بر اینکه شیوع کرونا و تلاش در جهت مهار بیماری و کاهش مرگ و میر باعث شد بسیاری از نیازمندی‌ها و کمبودهای استان در بخش بهداشت و درمان نمایان شود، تصریح کرد: از وزارت محترم در راستای رفع مشکلات و تامین تجهیزات انتظار کمک داریم.

وی در ادامه به شناسایی نقاط قوت و ضعف حوزه‌های بهداشتی، درمانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و توسعه زیرساخت‌های درمانی در دوران شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: ایجاد وحدت و همدلی بین تمام اقشار جامعه و مسوولان برای مهار ویروس کرونا از مزیت‌های این دوران به شمار می‌آید.

دغدغه‌های درمانی مردم ایلام از زبان رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های استان

«سامی‎‌ شهبازی» ، رییس خانه مطبوعات و رسانه‌های استان نیز اظهار کرد: قبل از کرونا به واسطه ضعفی که در زیرساخت‌ها داشتیم در ایام اربعین ، به دلیل تصادفات جاده‌ای ، بیمارستان‌های استان وضعیت خاصی داشتند و خیلی شرایط از اوضاع کرونایی وخیم‌تر بود.

وی گفت: استان ایلام در دوران دفاع مقدس با آبرو زندگی کرد، بیمارستان ما بیمارستان شهید سلیمی در زیرزمین  و چادرها بود و با آغاز کرونا ایلام سه دستگاه اکسیژن‌ساز داشت اما امروز به لطف نظام و کمک‌های مومنانه همه جا اکسیژن‌ساز آمد اما کافی نیست.

رئیس خانه مطبوعات و رسانه‌های استان ایلام تصریح کرد: کادر پزشکی با دستان خالی به مقابله با کرونا رفت و زجرهایی کشیدند که بعدها بهتر روایت خواهد شد.

وی با انتقاد از نبود دستگاه‌های پرتودرمانی تصریح کرد: امروز بیماران سرطانی مجبورند با این هزینه‌های سرسام‌آور به استان‌های دیگر مانند کردستان و لرستان بروند. تا سال ۱۳۷۱ بودجه استان توسط  برخی استان‌های دیگر برده می‌شد. امروز ساخت بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام به خاطر یک راه ارتباطی معطل مانده ، خدا را خوش نمی‌آید که مردم بیش از این چشم‌انتظار باشند.

شهبازی تصریح کرد: کارگروه رسانه‌ای استان تشکیل شده و تمام مدیران کل و خبرنگاران در این کارگروه عضو هستند و به رغم‌ اقتصاد درهم کوبیده رسانه‌ها، خبرنگاران نشان دادند که نقش‌آفرین هستند و می‌توانند در تسهیل امور موثر واقع شوند.

وعده‌های وزیر بهداشت به مردم ایلام

دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت در بخشی از صحبت‌های خود درباره این مطالبات با بیان اینکه رسانه‌های ایلام(با کارگروه رسانه‌ای کرونا) رکوردی بسیار مهم را در سطح رسانه‌های کشور برای خود رقم زدند، اظهار کرد: من از توسعه زیرساخت‌ها در ایلام راضی نیستم. من ۳۰ سال قبل مسئول بهداشت کشور بودم، به این استان می‌آمدم. وقتی رفتم سازمان برنامه و بودجه، یکی از استان‌هایی که هدف‌گذاری کردم، همین استان بود و دو تا سه بار به استان آمدم. غصه خوردم مرکز استانی که پارک، سینما، برخی زیرساخت‌های لازم را برای مردم ندارد. بیمارستان ایلام را سه تا چهار بار دارم بازدید می‌کنم، این بار به دکتر تقوی نژاد اعلام کردم که چرا کار در ایلام قفل است. چرا این بیمارستان تمام نشده است. ما باید در این دولت بیمارستان ایلام را تمام کنیم. همه را مکلف می‌دانم که باید بیمارستان ایلام را ظرف ماه آینده تمام کنیم. مشکلات را حل کنید و خواهشم از استانداری و دوستان این است که مشکلات را حل کنند. ما در زمینه تجهیزات و کارهای باقی مانده اجرایی کار آماده ایم. گرچه کار به دلیل طولانی شدن، گران شد. هیچ عارضه‌ای بدتر از تطویل پروژه عمرانی نیست و وقتی طولانی شد، گرا می‌شود. ما باید بیمارستان ایلام را تا ۴۵ یا ۶۰ روز آینده تمام کنیم. باید حداکثر در ۶۰ روز آینده این کار تمام شود و بیمار در بیمارستان بخوابد.

وزیر بهداشت گفت: دوم بحث رادیوتراپی است که باید حتما شروع شود. نباید ایلام مرکز رادیوتراپی نداشته باشد. از همین امروز کار را شروع کنید. به محض اینکه اعلام آمادگی کنید که جای نصب و... آماده است، برایتان می‌فرستیم. در زمینه سایر مناطق مانند ملکشاهی هم باید مشکلات رفع شود. ما جاهایی خیلی دیرتر شروع کردیم و اکنون بهره‌برداری کردیم. کار کند پیش می‌رود. در زمینه ملکشاهی هم باید کار تمام شود و حداقل دو طبقه‌ای که برای استفاده اورژانس و  تخت‌های مورد نیاز اورژانس بود، باید تمام شود. مرکز رادیوتراپی را شروع کنید، بیمارستان ایلام را تا 60 روز آینده تمام کنید و مرکز ملکشاهی را هم باید تا 45 روز آینده پیش بریم. درباره سایر شهرها هم معاونین بررسی کنند تا ببینیم چه امکاناتی لازم دارند. واقعا ما به ایلام مدیونیم و باید مسائل ایلام را حل کنیم. نمی‌خواهم که در کارنامه وزارتم ثبت شود که برای ایلام آنچه که باید انجام نشد. در زمینه سی تی اسکن هم دو دستگاه را می‌فرستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha