• سه‌شنبه / ۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1400030403397
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل حفظ آثار اردبیل:

تولید 50 عنوان کتاب در اردبیل/ تهیه خاطرات 50 سردار و امیر شهید اردبیل

تولید 50 عنوان کتاب در اردبیل/ تهیه خاطرات 50 سردار و امیر شهید اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: امسال 50 عنوان کتاب در قالب خاطرات و زندگینامه شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان اردبیل تهیه و تولید خواهد شد.

علی واحد در مراسم گرامیداشت سوم خرداد در اردبیل اظهار کرد: از سال 72 فعالیت مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس را در استان اردبیل شاهد هستیم که در این مدت تولید کتاب و احداث یادمان شهدای گمنام و همچنین سایر تولیدات فرهنگی و معنوی به انجام رسیده است.

وی تصریح کرد: در گرامیداشت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده های 85 شهید عملیات بیت المقدس و 200 رزمنده حاضر در این عملیات به انجام رسیده و دیدار با جانبازان بیمارستان ایثار اردبیل نیز رخ می دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل گفت: امروز در گرامیداشت سوم خرداد در پنج نقطه شهر اردبیل رزم نوازان نیروهای مسلح با موزیک های شاد مردم را با حال و هوای معنوی آزادسازی خرمشهر بیشتر آشنا کردند.

واحد به برنامه بازخوانی عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: در قالب نهضت تولید کتاب و استفاده از ظرفیت نویسندگان استان سعی داریم جلوی تحریف تاریخی دفاع مقدس گرفته شده و به نوعی آثار با اصالت این ایام غرورآفرین را شاهد باشیم.

وی از تولید آثار مکتوب 57 سردار و امیر اردبیل با نام خلاصه خوبی ها خبر داد و خاطر نشان کرد: دایره المعارف دوران دفاع مقدس استان اردبیل که از پنج سال پیش شروع شده با 300 عنوان مدخل همچنان ادامه دارد و تا پایان امسال با تلاش نویسندگان متبحر امیدواریم رونمایی از این دایره المعارف را شاهد باشیم.

واحد تولید 50 عنوان اثر مکتوب را هر سال از طریق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس یادآور شد و اضافه کرد: با حضور 17 نفر از نویسندگان و افراد با تجربه تولید کتاب برای 18 عملیات سرنوشت ساز دوران دفاع مقدس که رزمندگان استان اردبیل در آن حاضر شده بودند، آغاز شده و در دو مناسبت هفته دفاع مقدس و دهه فجر امسال از این آثار مکتوب رونمایی خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در شهرستان ها نیز کار تولید آثار فاخر به محوریت ایثارگران و رزمندگان شروع شده و 60 درصد خاطرات و همچنین گنجینه تجربیات رزمندگان گردآوری و ادامه این فعالیت ها را شاهد هستیم.

واحد از همکاری ادارات برای تهیه خاطرات رزمندگان و ایثارگران ادارات مختلف خبر داد و گفت: موزه دفاع مقدس مکانی مناسب برای حضور گنجینه های عظیم در این حوزه است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان اردبیل به احداث موزه دفاع مقدس در 10 هکتار اراضی اطراف شورابیل خبر داد و افزود: محوطه سازی این مجموعه ارزشمند با تلاش شهرداری در حال انجام است و تا پایان امسال به صورت کامل ابنیه به بهره برداری رسیده و تا 95 درصد محتوای این موزه نیز تهیه و تدارک دیده می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha