• جمعه / ۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۰:۰۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400030705002
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک فعال حوزه مشاغل خانگی:

توسعه مشاغل خانگی در گرو بازاریابی و سرمایه است

توسعه مشاغل خانگی در گرو بازاریابی و سرمایه است

ایسنا/اصفهان یک فعال حوزه مشاغل خانگی گفت: تولیدات فرش، تابلوفرش و حتی گلیم بافی در حوزه مشاغل خانگی قابلیت عرضه به بازارهای صادراتی دارند، اما نیازمند آموزش های درست هستیم.

زهره رضایی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حوزه های مختلف صنایع دستی همچون فیروزه کوبی، نقاشی بر روی تخم شترمرغ، ملیله و جوشکاری نقره فعالیت دارد، اظهار کرد: با شیوع کرونا و نوسانات قیمتی در بازار، کارگاهی برای زنان خانه دار با تعریف اموری همچون پیاز پوست کنی، میوه خردکنی، بسته بندی محصولات کشاورزی راه اندازی کردیم و در حوزه مشاغل خانگی فعالیت گروهی داریم.

وی با اعتقاد بر اینکه قوانین و مقررات پیش روی مشاغل خانگی، سختگیرانه است، گفت: اگر کمک و پشتوانه ای در حوزه مشاغل خانگی داشته باشیم و سرمایه ای برای راه اندازی کارگاهی در اختیار بانوان قرار گیرد، از لحاظ کاری و ادامه آن مشکلی نخواهیم داشت.

این فعال حوزه مشاغل خانگی با تاکید بر اینکه برای توسعه مشاغل خانگی توجه به بازاریابی و فروش بسیار حائز اهمیت است، افزود: موضوع بازاریابی و فروش، یکی از مشکلات حوزه تولیدات مشاغل خانگی است، از سوی دیگر معتقدم که برای توسعه این دسته از مشاغل نیازمند دریافت تسهیلات هستیم.

وی با بیان اینکه افراد و به خصوص بانوان باید براساس توانمندی های خود به بخش های مختلف مشاغل خانگی ورود پیدا کنند، گفت: برخی بانوان توانایی انجام کارهای سبک و برخی دیگر توان انجام کارهای گسترده را در حوزه مشاغل خانگی دارند.

به گفته رضایی، در مجموع افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، به دنبال انجام فعالیت با درآمد ماهیانه هستند، بنابراین کمتر زیر بار حوزه های زمان بر همچون بافت فرش می روند.

وی با بیان اینکه تولیدات مشاغل خانگی قابلیت ارائه در سطح ملی و صادرات را دارد، گفت: اگر تولیدات مشاغل خانگی از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشد، در حوزه صادرات نیز می توان ورود کنیم، البته برای صادرات نیازمند برنامه ریزی مشخص هستیم.

این فعال حوزه مشاغل خانگی گفت: تولیدات فرش، تابلوفرش و حتی گلیم بافی در حوزه مشاغل خانگی قابلیت عرضه به بازارهای صادراتی را دارند، البته نیازمند آموزش های درست هستیم.

به گفته رضایی، بعضا افراد به دلیل نداشتن سرمایه، وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، اما بعد از مدتی، از ادامه فعالیت باز می مانند.

وی گفت: امروز افرادی که وارد حوزه مشاغل خانگی می شوند، به دنبال سود و زیان خود هستند و به طور معمول به فعالیتی که سود نداشته باشد، کمتر ورود پیدا می کنند و مدل فعالیت خود را در ادامه تغییر می دهند.

این فعال حوزه مشاغل خانگی همچنین ادامه داد: نوسانات قیمتی در بازار و افزایش قیمت ها نیز باعث برهم زدن تعادل و ترک افراد از نوع خاصی از فعالیت در حوزه مشاغل خانگی می شود.

وی اما، به طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اصفهان اشاره کرد و گفت: این طرح اکنون در ابتدای راه است و فعالان این حوزه امید به برنامه ریزی و اجرای آن برای توسعه مشاغل خانگی دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.