• دوشنبه / ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400031007868
  • خبرنگار : 50294

ضرورت ارتقاء ۸۰ درصدی اشتغال در زندان‌های استان کردستان

ضرورت ارتقاء ۸۰ درصدی اشتغال در زندان‌های استان کردستان

ایسنا/کردستان مدیرکل زندان‌های کردستان با اشاره به تاکیدات ریاست سازمان زندان‌های کشور مبنی بر ارتقاء ۸۰ درصدی اشتغال در زندان‌ها، گفت: مسئله مهم در کارآفرینی و اشتغال‌زایی ایجاد انگیزه لازم برای ترغیب خانواده‌ها و جذب بازار فروش محصولات تولیدی است.

گروسی مدیر موسسه کارآفرینی در جلسەای با حضور اعضای کارآفرینی هوراز ئاوات سنندج ضمن ابراز خرسندی از مشارکت در توانمند سازی زندانیان و ایجاد انگیزه برای کارآفرینی خانواده زندانیان اظهار کرد: این موسسه آماده ارائه خدمات آموزشی لازم به زندانیان و خانواده آن‌ها است.

وی افزود: ارتقاء اشتغال‌زایی زندانیان و آموزش مهارت‌های شغلی و کارآفرینی با هدف کسب درآمد در راستای توانمند سازی ، حمایت و مراقبت از خانواده زندانیان اولویت اصلی سازمان زندان‌ها است.

فتحی مدیر کل زندان‌های کردستان ضمن قدردانی از حضور کارشناسان این موسسه خصوصی به منظور توسعه اشتغال کارا در زندان خاطر نشان کرد: توسعه اشتغال در زندان‌ها از مهم‌ترین اولویت‌های سازمانی در سال جاری و البته در سال‌های گذشته نیز بوده است.

وی با اشاره به تاکیدات ریاست سازمان زندان‌های کشور مبنی بر ارتقاء ۸۰ درصدی اشتغال در زندان‌ها، بیان کرد: مسئله مهم در کارآفرینی و اشتغال‌زایی ایجاد انگیزه لازم برای ترغیب خانواده‌ها و جذب بازار فروش محصولات تولیدی است.

فتحی با بیان این مطلب که نیازسنجی بازار و جذب خانواده زندانیان در کسب آموزش‌های لازم توسط خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف مجموعه زندان‌ها با مشارکت بخش خصوصی است، تاکید کرد: توسعه اشتغال در زندان‌ها باید هدفمند و متمرکز به گستردش اشتغالزایی در سال جاری گردد، استفاده از سیمای زندان برای تحقق این مهم از بهترین ابزارهای ارتقاء اشتغال در زندان‌ها دانست.

 وی ادامه داد: ارتقاء سطح مهارت‌های حرفه‌ای و اشتغال‌زایی زندانیان نباید صرفا محدود به کارگاه‌های اشتغال گردد و باید هر تخت در زندان را به یک کارگاه تبدیل کرد تا بتوانیم به تحقق هشتاد درصدی اشتغال زندانیان دست یابیم.

 فتحی در این جلسه خواستار توافقنامه‌ای فی مابین اداره کل و موسسه هوراز شد تا با ایجاد زمینه‌های لازم و توسعه فضایی آموزشی بتوانیم هم اشتغال در زندان‌ها را ارتقاء بخشیم و البته در هدفی والاتر آموزش خانواده‌های زندانیان را هدفمند کنیم تا بتوانیم با اعتمادسازی و ایجاد انگیزه لازم برای فرزندان این خانواده‌ها نیز در جهت ترغیب به کارآفرینی و  درآمدزایی گام برداریم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha