• سه‌شنبه / ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400031108306
  • خبرنگار : 60012

درخواست نویسندگان بیکار از بازیگر «ارجمند»!

درخواست نویسندگان بیکار از بازیگر «ارجمند»!

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - طنز روز

فرزین پورمحبی

درخواست نویسندگان بیکار از بازیگر «ارجمند»!
(بعد از موفقیت بانوان وزنه‌بردار) 

در دهه شصت، سریالی تاثیرگذار از کشور ترکیه همه‌مان را مات و مبهوت خود کرده بود اما متاسفانه به اندازه سایر برنامه‌های ماندگار آن دوره، همچون سریالی معروف به «اوشین»، مسابقه هفته مرحوم منوچهر نوذری و «دیدنی‌ها» با مجری‌گری جلال مقامی، هیچ‌وقت به آن پرداخته نشد و ارزش‌هایش مانند کاندیداهای فعلی ریاست‌جمهوری نادیده گرفته شد! 
داستان این سریال (به نام کلید اسرار) خیلی پیچیده نبود؛ کسی در حق دیگری ظلمی می‌کرد و به سر کوچه نرسیده، تقاصش را پس می‌داد! مثلا یک مار سیاه او را نیش می‌زد و یا ماشینی سفید آن روسیاه را زیرش می‌کرد! 
شاید برای شمایی که متعلق به دهه‌های بعدی ما هستید این واکنش و علاقه‌مان به چنین سریالی با داستان آب‌دوغ خیاری که داشت غیرعادی و خنده‌دار باشد اما در همین چند روز، مصداق بارز آن را با چشمان خودتان دیدید ... حالا باز هم بخندید!  
آیا چند روز قبل، یکی از بازیگران «ارجمند» در خصوص وزنه‌برداری بانوان کشورمان بیاناتی وزین‌تر از وزنه‌های وزنه‌برداری ایراد نفرمودند؟ آیا ندیدید هنوز آب دهان مبارک‌شان خشک نشده چگونه لباس مبارک‌شان خیس عرق شد؟ اگر اولین مدال‌آوری زنان وزنه‌بردار در میادین جهانی یک اتفاق تاریخ‌ساز نیست پس تاریخ را چه چیزی قرار است بسازد؟ اگر فکر می‌کنید وقوع این حادثه تاریخی بعد از ادعایی از سوی یک بازیگر (مبنی بر مناسب نبودن وزنه‌برداری برای بانوان ایرانی) تصادفی بوده بهتر است اصلا فکر نکنید! با این اوصاف خداوکیلی حالا باید بانوان بزایند یا گاو آن صاحب‌سخن فوق که با سخنش همه را بر سر ذوق آورد؟ آیا نمی‌توان نتیجه گرفت گلچین روزگار به جز این‌که گل‌های خوشبوتر را می‌چیند کار دیگرش این است که حق هر کسی را کف دستش می‌گذارد؟ حال می‌خواهد حشمت فردوس و یاور باشد یا ناخدا خورشید و اسی دربه‌در! آیا همه این‌ها نشانه نیست؟  اگر با شنیدن این حکایت نمی‌خواهید ایمان بیاورید لطفا جمع کنید و هر چه زودتر بروید! 
در پایان با توجه به سق این هنرمند ارجمند (البته از نوع خوب و سفیدش) خواهش می‌کنیم در خصوص طنزنویس‌ها هم که عموما (مانند نویسندگان) بیکارند افاضاتی مبذول فرمایند (البته ترجیحا مودبانه‌تر از تخمک و تخمه آفتاب‌گردان!) تا بلکه حرفه ما نیز همچون رشته وزنه‌بردای بانوان قرین رحمت، موفقیت و افتخارات شود و عنایات دست سرنوشت مشمول این قشر علاف هم گردد! چه بسا برای ما هم قد وزنه‌برداری بانوان آمد داشته باشد! 
پیشاپیش از بذل انتقادات و افاضات ایشان در خصوص حرفه خودمان سپاسگزاریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۱ ۱۵:۰۵

جناب عالی بود

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۰۷:۵۹

خوشمان آمد👍👍

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۱:۵۰

20

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۱۲ ۱۶:۱۶

به نام خدا انسان، زن به دنیا نمی آید، زن می شود. تفکیک دوجنس زن و مرد ریشه در تاریخ دیرینه بشر دارد. جامعه مردسالار یا بهتر بگویم قدرت سالار، زن را درحالت جنس دوم ضعیفه، نگاه داشته که طفیلی زندگی مرد است و به خاطر مرد آفریده شده است و همواره، انسان، مرد انگاشته شده است. من اگر بخواهم به این بحث به طور جدی وارد شوم، کار به درازا می کشد، همین قدر توصیه می کنم کتاب جنس دوم سیمون دو بوار را بخوانند تا در یابند چرا فیلسوف و مورخ بزرگی چون ویل دورانت در کتاب تفسیرهای زندگی گفت: «من با این گمان که با بحثی عامه پسند در مورد زن جدید، روبه رو خواهم شد شروع به خواندن این کتاب هفتصد صفحه ای کردم، اما از جامعیت و کمال محققانه ای که کتاب از جنبه های زیست شناسی، فیزیولوژی، روان شناسی، آسیب شناسی،روانکاوی و همچنین تاریخی، اجتماعی، اخلاقی، مذهبی، اقتصادی و سیاسی زندگی زن را مورد بررسی قرارمی داد و نیز از آشنایی وسیع نویسنده با ادبیات مربوط به آن ومسایل تاریخ فلسفه و داستان ها وشعرهای فرانسوی، انگلیسی و آمریکایی که نمونه های روشنی از مسایل مورد بحث را ارائه می داد، حیرت کردم و تحت تأثیر قرار گرفتم.» وقتی زنی با چنین ظرفیتی می تواند با تمامی مغز و ذهن و زبان خویش،دست به مطالعه و تحقیق و تألیف بزند، چگونه نمی تواند بخش فیزیکی بدنش را تقویت کند. همسر بنده ( خانم دکتر منیره احمد سلطانی – استاد دانشگاه) افزون بر چندین مقاله و تالیف و ترجمه با داشتن سه فرزند، کتاب هزار صفحه ای فولکلور جهان را به فارسی ترجمه کرد و من همواره شیفیه نشاط و قدرت بدنی او بودم که چگونه ساعت مشغول ترجمه و تایپ کردن است و درعین حال هم تدریس می کند و هم به فرزندانمان به بهترین نحو می رسد. متأسفانه برخی از مردم عامه ی کوچه وبازار که من این هنرپیشه عزیز را هم در ردیف آنان می دانم، درک درستی از انسان ندارند ازاین جهت مرد را جنس برتر می دانند. درحالی زنان رشید ما در همه رشته های دشوار ورزشی ثابت کردند که نه تنها از مردان ضعیف تر نیستند بلکه در تفکر و دور اندیشی از مردان گوی سبقت را ربوده اند. من متأسفم که در فضای سیاسی امروز ما رجل سیاسی را فقط مرد، می دانند چون کلمه رجل آمده است درحالی که چون در زبان عربی أغلبیت با مذکر است همه جا از مذکر استفاده می شود مثلا: بنی هاشم، معنایش پسران هاشم است در حالی که مقصود فرزندان ه