• چهارشنبه / ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ / ۰۵:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400031913383
  • خبرنگار : 50212

یک مدرس دانشگاه:

رقابت‌پذیری، رمز بقای کسب و کار است

رقابت‌پذیری، رمز بقای کسب و کار است

ایسنا/مرکزی یک مدرس دانشگاه گفت: رقابت‌پذیری در تولید و عرضه محصول رمز بقای کسب و کار است.

حمیدرضا شاهی در نشست تخصصی با موضوع آشنایی با شاخص‌های کلیدی مالی برای استارتاپ‌ها که در ادامه سلسله جلسات برنامه شتابدهی کسب و کار فناورانه جوانان در مرکز نوآوری و شتابدهی جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد، اولین گام در حوزه کسب و کار و فعالیت اقتصادی را اخذ مجوز دانست و اظهار کرد: برای اجرای یک فعالیت اقتصادی باید طرح توجیهی ارائه داد تا بتوان مجوزهای لازم را اخذ کرد.

وی بیان کرد: برای تولید کالا یک پروسه زمانی از آغاز مطالعات و تحقیقات تا رسیدن به تولید انبوه نیاز است و این پروسه زمانی بهترین فرصت برای تبلیغات و معرفی محصول است تا فرآیند بازاریابی تسریع یابد. همچنین باید فضای کسب و کار باید متناسب با زیر ساخت‌هایی باشد که قرار است در محیط کسب و کار مستقر شود و از آن بهره‌برداری کرد.

وی با تاکید بر محاسبه دقیق برای سرمایه گذاری جهت یک فعالیت اقتصادی اظهار کرد: وقتی سرمایه اندکی وجود داشته باشد و به دلیل عدم محاسبات دقیق در سرمایه گذاری از دست برود موجب دلسردی و نبود انگیزه کافی برای جبران هدررفت سرمایه گذاری شده و مشکلاتی را برای فرد بوجود می آورد. در حوزه محاسبات حتی باید میزان برق مصرفی ماشین آلات را نیز پایش کرد و حتی میزان آب مصرفی را نیز باید برآورد کرد تا با تامین منابع انرژی مورد نیاز، برای اجرای طرح مانعی پیش نیاید.

شاهی بیان کرد: یک سرمایه گذار علاوه بر تامین هزینه‌های ثابت باید به تناسب سرمایه‌گذاری انجام شده، سرمایه در گردش داشته باشد تا در هنگام نیاز دغدغه نقدینگی و سرمایه در گردش نداشته باشد.

وی بیان کرد: یک سرمایه گذار موفق باید سود و زیان سرمایه گذاری انجام شده را حساب کند و برای بودجه خود پیش بینی دقیق کند. قیمت گذاری غلط محصول تولیدی بازار مصرف را با چالش مواجه می کند. بازاریابی دقیق و معرفی محصول با شناسایی رقبا و انعطاف پذیری لازم برای تعادل بخشی به قیمت موجب جذب مشتری در بازار شده و اجازه نمی دهد که فرد از کارآفرینی دلسرد شده و آن را کاری بیهوده بداند.

او با اشاره به اینکه راه اندازی کسب و کار صرفا یک کار هیجانی نیست، گفت: یکی از مهم‌ترین فاکتورهای بقا و پیشرفت در کسب و کار، رقابت‌پذیری در تولید و عرضه محصول بوده و رمز بقای کسب و کار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.