• جمعه / ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400032115139
  • خبرنگار : 50060

محسن رضایی:

حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی از اهداف دولت من است

حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی از اهداف دولت من است

ایسنا/قزوین کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی مهم‌ترین هدفی است که دولت من باید برای این کشور انجام دهد و برای تحقق آن برنامه‌ریزی اقتصادی کشور را عوض خواهم کرد.

محسن رضایی میرقائد در برنامه «ایرانی سرای من» ویژه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری برای استان قزوین، که جمعه ۲۱ خرداد از سیمای مرکز قزوین پخش شد؛ بیان کرد: چشم اندازهای متنوع و چهار فصل همیشه پربازده این کشور طبیعتی به وجود آورده که گویی جهان کوچکی در ایران شکل گرفته است. ایران سرزمین اقوام و مردمی پاک نهاد به زلالی چشمه‌های عالم است و هنر امام این بود که با کمک عشق به وطن و اسلام، میان ایرانیان انسجام به وجود آورد و ما متحد شده و بر روی زانوی خود ایستادیم.

وی ضمن بیان اینکه سیاست‌های نادرست دولت‌ها در دو الی سه دهه اخیر باعث شده مردم در برابر مشکلات احساس ناتوانی و نا امیدی کنند؛ افزود: اما ما می‌خواهیم دوباره قیام کرده و بر روی پای خود بایستیم و حرکتی نو را با دولتی نو شروع کنیم.

رضایی در ادامه گفت: امام خمینی (ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی اقوام همه استان‌ها را در کنار هم جمع کرد و با همت همین مردم انقلاب اسلامی در برابر غرب و شرق به پیروزی رسید و در ادامه برای بار دوم امام مردم استان‌های مختلف را بسیج کرد و جنگ تحمیلی را به اتمام رساند.

وی بیان کرد: امروز با حضور رهبری فرزانه و جوانانی توانمند نیاز است برای بار سوم قیام فرهنگی – اجتماعی به راه بیندازیم و برای تشکیل دولت وحدت ملی تلاش کنیم.

اراده اصلی برای تغییر سرنوشت در دستان مردم است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اراده اصلی برای تغییر سرنوشت در دستان مردم است، قیام سوم، قیام زندگی بهتر برای کشاورزان، کارگران، معلمان و زدودن غم و غصه از چهره بهترین مردمان جهان یعنی ملت ایران است. البته شرط اصلی این قیام وحدت و حرکت در کنار یکدیگر است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما مناطق اقتصادی ایجاد و به استان‌ها اختیارات خواهیم داد. سپرده‌های بانکی مردم در هر استان باید در همان استان هزینه شود و نباید تهران استان‌ها را استثمار کرده و خارج از ایران نیز تهران را استثمار کند؛ ما به این استثمار نو پایان خواهیم داد.

این مسئول گفت: دولت اقدام و تحول، دولت پایان دادن به وعده‌های بی‌پشتوانه است؛ باید به دنبال ایجاد قطب‌های اقتصادی باشیم؛ زمان شعار تمام شده است؛ ما برای هر استان برنامه خاص همان استان با کمک مردم همان استان را تنظیم کرده‌ایم زیرا هر استان اقلیم خاص خود را دارد و برنامه‌ریزی در هر سرزمینی باید بر اساس ویژگی‌های همان سرزمین باشد.

وی تأکید کرد: اینکه بخواهیم برای همه استان‌ها در تهران یک نسخه واحد بنویسیم به این معناست که قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و مردم استان‌ها را نادیده گرفته‌ایم؛ بنابراین دولت ما متناسب با ظرفیت‌ها و قابلیت‌های هر استان نسخه پیشرفت و بهبود زندگی را در آن استان اجرا خواهد کرد.

رضایی اظهار کرد: برخی برنامه‌ها و نسخه‌ها مانند یارانه ۴۵۰ هزارتومانی عمومی است اما دلیلی ندارد صنعت فولاد که نیاز به کنار دریا بودن دارد در استانی خشک و نیازمند به آب ایجاد شود. ما اختیارات تصمیم سازی و تصمیم‌گیری در اقتصاد را به استان‌ها خواهیم داد تا مناطق و قطب‌های اقتصادی ایجاد شود.

وی گفت: تلاش می‌کنیم تمام ایران را به کارگاه اقتصادی و تولیدی تبدیل کنیم، اما شرط تحقق این برنامه‌ها ایجاد شور و نشاط در جامعه است لذا باید آزادی‌های اجتماعی در جامعه ایجاد شده و توانایی جوانان و مهارت آنان افزایش یابد. بیرون کردن فقر و تورم کمتر از بیرون کردن صدام از خاک این کشور نیست و این کار شدنی است.

دولت ما به دنبال ایجاد وحدت ملی است

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن اشاره به اینکه دولت ما به دنبال ایجاد وحدت ملی است، تأکید کرد: سخن از چپ و راست به میان آوردن و قومیتی دیدن در این کشور باید از بین برود. دولت اقدام و تحول با کمک مردم و حمایت حضرت ولی‌عصر (عج) و سیاست‌های رهبر انقلاب برای ارتقای این کشور تلاش خواهد کرد.

وی تأکید کرد: استانداران دولت اقدام و تحول را از میان مردم همان استان انتخاب خواهیم کرد، سرزمین ایران در هر استان دارای مردم بزرگی است که مورد غفلت قرارگرفته است. ضمن اینکه استانداران با رأی مجمعی از نخبگان همان استان به دولت پیشنهاد و در نهایت توسط دولت انتخاب خواهند شد.

رضایی خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین کارهای دولت ما راه‌اندازی نهضت بزرگ خانه سازی در ایران است زیرا اعتقادمان این است که با این کار در کشور ۳۰۰ صنعت فعال خواهد شد. امروز هزینه ساخت هر متر مربع ساختمان از ۳.۵ تا ۵ میلیون تومان است و به طور میانگین برای ساخت یک خانه ۸۰ متری ۳۲۰ میلیون تومان هزینه می‌شود.

وی بیان کرد: در برنامه‌ریزی دولت ما هرکسی ۱۰ درصد این مبلغ را داشته باشد، بانک‌ها ۹۰ درصد دیگر را وام خواهند داد و وثیقه این وام نیز همان خانه خواهد بود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حفظ کرامت انسانی خانواده ایرانی مهم‌ترین هدفی است که دولت من باید برای این کشور انجام دهد و برای تحقق آن برنامه‌ریزی اقتصادی کشور را عوض خواهم کرد. مسئله ارتقای کرامت انسانی را باید از داخل خانه آغاز کنیم، علاوه بر مسئله ازدواج و خانه‌داری، کسب‌وکارهای خانگی را توسعه می‌دهیم و شهرها را اقتصادی خواهیم کرد تا رونق اقتصادی از پایین به بالا بجوشد.

وی تأکید کرد: همه خانم‌های خانه‌داری که ۶ ماه آموزش تربیت فرزند و حفظ سلامت ببینند حقوق دریافت خواهند کرد. هدف من این است نشاط و شادابی در چهره مردم موج بزند؛ مسئله ازدواج جوانان نیز اولویت من خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha