• شنبه / ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1400032215849
  • منبع : نمایندگی ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

مسئولان ستادها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس‌تر باشند

مسئولان ستادها نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساس‌تر باشند

ایسنا/ایلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: شرایط ابتلا به کرونا در ایلام متعادل است و باید پروتکل‌های بهداشتی در همه ستادها و تبلیغات انتخابات‌ها به صورت ویژه‌ای رعایت شود.

دکتر «محمد کریمیان»  در نشست ستاد کرونای استان اظهار با بیان اینکه استان ایلام از نظر تعداد ابتلا و بستری و حتی فوت دارای شرایط بهتری بوده و در کشور از وضعیت مطلوبی برخوردار است، اظهار کرد:شرایط ابتلا به کرونا در ایلام متعادل است و باید پروتکل‌های بهداشتی در همه ستادها و تبلیغات انتخابات ها به صورت ویژه‌ای رعایت شود.

وی گفت: با توجه به ورود موج جدید کرونای آفریقایی و هندی از سمت شرق به داخل کشور نیاز است نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی حساسیت بیشتری به خرج دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با بیان اینکه کارشناسان مرکز بهداشتی در همه ستادهای انتخاباتی حضور پیدا می‌کنند و مسائل بهداشتی را مد نظر قرار می‌دهند و تذکرات لازم را به فرمانداران اعلام می‌کنند، تصریح کرد: شهرهای ایلام، دهلران و چوار همچنان در وضعیت نارنجی و سایر شهرستان ها در وضعیت زرد قرار دارند.

دکتر «جمیل صادقی‌فر» معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز  در این نشست اظهار کرد: افرادی که دارای بیماری خاص و بیماری زمینه‌ای هستند، سعی کنند از طریق فضای مجازی پیگیر انتخابات بوده و در تجمعات حاضر نشوند زیرا این افراد مستعد ابتلا به کرونا بوده و سلامت آنان بیش از بقیه به خطر می‌افتد.

وی با بیان اینکه کارشناسان مرکز بهداشت طبق چک لیست در ستادهای انتخاباتی حضور پیدا کرده و وضعیت رعایت پروتکل‌ها را بررسی می‌کنند، از اعضای مرکزی ستادهای انتخاباتی استان خواست به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک و حفظ سلامتی توجه داشته باشند.

وی وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان را در پایانه‌ها حدود ۶۶ درصد اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان رعایت پروتکل ها در ادارات با ۸۷ درصد بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی میزان تزریق واکسن کرونا در استان ایلام را ۲۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: گروه های سنی ۷۰ سال واکسن زده و در انتظار اجرای مرحله دوم واکسیناسیون هستیم.

وی با بیان اینکه  از نظر تعداد پایگاه های تزریق واکسن در کشور در ردیف ۱۶ و تعداد تیم ها با وجود ۵۰ تیم وضعیت مطلوبی داریم، تاکید کرد: با توجه به نگرانی ابتلا به کرونا از سمت جنوب استان باید هوشیاری زیادی داشته باشیم و بخصوص در این یک هفته تبلیغات انتخاباتی نسبت به سلامت مردم با رعایت خاص پروتکل‌ها دقت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha