• یکشنبه / ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۳۲
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400032316675
  • خبرنگار : 50037

فرماندار اسدآباد:

مدیران ادارات به دور از روزمرگی تا پایان دولت با جدیت کار کنند

مدیران ادارات به دور از روزمرگی تا پایان دولت با جدیت کار کنند

ایسنا/همدان فرماندار اسدآباد گفت: مدیران ادارات موظف هستند به دور از کوتاهی در کار و پرهیز از روزمرگی تا پایان دولت با جدیت نسبت به انجام امور محوله براساس برنامه محوری تلاش جهادی داشته و اجازه ندهند هیچ کاری رها شود و بر زمین بماند، در این رابطه هیچ گونه کم کاری و بلاتکلیفی از مدیران ادارات پذیرفتنی نیست.

سعید کتابی یکشنبه ۲۳ خردادماه در شورای اداری شهرستان اسدآباد، با تأکید بر ایجاد نشاط و امید در جامعه با تبیین اقدامات دولت اظهار کرد: اقدامات خوبی در دولت تدبیر و امید انجام گرفته که باید این اقدامات برای مردم تبیین شود و عدم تبیین اقدامات دولت ظلم و جفا به مردم و نهایت بی انصافی است.

وی در ادامه با بیان اینکه مدیران ادارات حق بداخلاقی و بدرفتاری با ارباب رجوع را حتی اگر حق با ارباب رجوع نباشد را ندارند، تصریح کرد: باید برای تحقق تکریم ارباب رجوع کار ارباب رجوع را انجام داده و همواره درب اتاق مدیران به روی مردم برای انجام امور آنها باز باشد.

کتابی با اشاره به تدوین سند برنامه توسعه سه ساله استان همدان توسط استاندار گفت: سند توسعه سه ساله استان همدان در برش شهرستانی در اسدآباد با رصد برنامه ها در حال پیگیری بوده و وضعیت خوبی در رابطه با اجرای این سند داریم به طوریکه در سال گذشته در بحث اشتغال ۱۰۴ درصد از سهمیه تعهد شده شهرستان محقق شد.

وی با بیان اینکه پروژه های خوبی در شهرستان در دست انجام قرار دارد، خاطرنشان کرد: برای تکمیل پروژه های نیمه کاره شهرستان از مدیران دستگاه ها درخواست داریم تمام تلاش خود را برای اتمام سریع این طرح ها و منتفع شدن مردم از پروژه ها به‌کار گیرند.

کتابی در ادامه با اشاره به اینکه پروژه کنارگذر برای افتتاح هر چه سریع تر طبق برنامه زمان‌بندی شده در حال انجام است، گفت: کارهای مقدماتی ساخت بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) انجام شده است و احداث طرح به زودی آغاز می شود.

وی اقدامات انجام شده دولت در بحث نظام سلامت و هتلینگ و تجهیز بیمارستان ها را طی هشت سال گذشته بی نظیر دانست و یادآور شد: پروژه ساختمان دانشکده پرستاری، افزایش تخت های ICU بیمارستان قائم(عج)، راه اندازی مرکز MRI، آغاز ساخت و احداث بیمارستان ۱۲۸ تختخوابی امیرالمؤمنین(ع) تنها بخش کوچکی از جمله اقدامات انجام شده و یا در دست اجرا در بخش نظام سلامت  دانشکده علوم پزشکی است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش شهرستان دارای چندین پروژه های عمرانی آموزشی در دست اجراست، خاطرنشان کرد: استخر شنای فرهنگیان، کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی و چند طرح مدارس نیمه کاره از جمله طرح هایی هستند که تکمیل شده و بهره برداری این طرح ها نقش مؤثری در تحول رفاه و ارائه خدمات هر چه مطلوب تر به فرهنگیان شهرستان خواهد داشت که باید طرح های فوق هر چه سریع تر به نتیجه برسد.

فرماندار اسدآباد با تأکید بر اقدامات چشمگیر انجام شده در بحث راه سازی شهرستان گفت: در حال حاضر پروژه روشنایی و جداسازی لاین رفت و برگشت گردنه برای ارتقاء ایمنی و سلامت مسافران در دست انجام بوده و روکش برخی از راه های شهرستان نیازمند ترمیم است که این امر برای تأمین اعتبار توسط نماینده مردم در مجلس در دست اقدام قرار دارد.

وی از ورود چندین سرمایه گذار جدید به شهرستان خبر داد و مطرح کرد: ذوب آهن غرب کشور به بخش خصوصی جدیدی واگذار شده و با واگذاری این طرح صنعتی بزرگ به بخش خصوصی جدید تا پایان شهریورماه پس از ۲۶ سال انتظار طرح فوق با تولید فرومنگنز به چرخه تولید بازخواهد گشت.

در دست پیگیری افزایش توان برق شهرک صنعتی، احداث چندین کارخانه جدید در شهرک صنعتی و ایجاد تحولی چشمگیر در اشتغال با بهره برداری کارخانه های فوق، افتتاح دکل ایرانسل منطقه کلیایی و بهره مندی ۱۰ روستا از خدمات دکل فوق، ارتقاء ۱۶ دکل ارتباطی در سطح شهرستان طی دو ماه گذشته با صرف اعتباری افزون بر ۱۷ میلیارد تومان، رفع موانع تولید و بررسی مشکلات واحدهای تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و بازگشت بخشی از واحدها به چرخه تولید و پیگیری مرتفع شدن مشکلات مابقی واحدها، بهره مندی ۹۹ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت شبکه اینترنت و سهمیه ۲۲۵ واحدی بنیاد مسکن اسدآباد از ۲۰۰۰ سهمیه استان همدان در بحث مسکن محرومین از دیگر اقدامات انجام شده بود که فرماندار اسدآباد به آن اشاره کرد.

وی یادآور شد: استان همدان و به تبع آن اسدآباد براساس آمارهای متقن در تمامی حوزه ها در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۲ از جمله در حوزه صنعت و معدن، کشت گلخانه ای، تولید محصولات کشاورزی، ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی، دفاتر خدمات گردشگری، گردشگری، حمل و نقل، عملکرد سامانه نوین آبیاری و شهرک های صنعتی دارای رشد و توسعه بوده است که باید این اقدامات برای جامعه تببین و با ایجاد نشاط و امید موجب حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی شود.

کتابی با تأکید بر صرفه جویی در حامل های انرژی آب و برق در سطح ادارات شهرستان و دقت لازم مدیران بر حفاظت از ادارات در ادامه بیان کرد: ۵۳ کاندیدای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر اسدآباد به صورت قانونمند در حال تبلیغ هستند و تاکنون ۴۸ ستاد در این رابطه در سطح شهر اسدآباد به فرمانداری معرفی شده و فضا و شور انتخاباتی در شهرستان حاکم است.

وی با بیان اینکه مدیران ادارات مردم و کارکنان خود را به حضور و مشارکت حداکثری در پای صندوق های رأی ترغیب و تشویق کنند، اضافه کرد: توجه به ماده ۶۸ قانون و عدم استفاده از امکانات دولتی در انتخابات به نفع و یا علیه کسی توسط مدیران کارکنان ادارات و دستگاه ها، عدم حضور و شرکت مدیران ادارات حتی در خارج از ساعات اداری در تبلیغات انتخاباتی از جمله مواردی است که مدیران باید  نسبت به آن توجه ویژه داشته باشند.

کتابی با بیان اینکه ۸۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد ۱۹۰۰ نفر رأی اولی‌اند، به آمادگی ۱۱۷ شعبه اخذ رأی در این شهرستان اشاره و اظهار کرد: ۳۰۰۰ نفر عوامل اجرایی، نظارت، بازرسی و انتظامی با ستاد برگزاری انتخابات به صورت مستقیم همکاری خواهند کرد.

اختصاص بخشی از ظرفیت آب سد نعمت آباد برای گردنه اسدآباد

امام جمعه اسدآباد هم گفت: از سال گذشته سد نعمت آباد راه اندازی شده و به بهره برداری رسیده که انتظار است با توجه به کاهش نزولات آسمانی و نیز اُفت سفره های آب زیرزمینی بخشی از ظرفیت آب سد نعمت آباد به آبیاری فضای سبز گردنه اسدآباد اختصاص داده شود و در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبار لازم برای انتقال آب مورد نیاز از سد به گردنه را درنظر بگیرند ضمن اینکه ایجاد تفریح‌گاه و  آبشار برای گردنه از نقش مؤثری در ایجاد روحیه نشاط بین مردم برخوردار خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین سیدموسی حسینی‌مجد در ادامه با تأکید بر کمک و همکاری لازم ادارات با منابع طبیعی شهرستان در پیشگیری از هر گونه آتش سوزی و حریق های احتمالی ناشی از افزایش دما و گرما خاطرنشان کرد: در بحث تأمین بودجه مرمت و تعمیرات خانه های عالم سطح شهرستان دارای مشکل هستیم و برخی از خانه های عالم فرسوده شده اند که با رایزنی و استفاده از ظرفیت بنیاد برکت می توان نسبت به تعمیر برخی از خانه های عالم اقدام کرد.

وی یکی از ضروریات و مطالبات خانواده های زندانی شهرستان را ساخت ندامتگاه در شهرستان برشمرد و یادآور شد: اعتبار و جانمایی این طرح در سال های گذشته توسط دادستان قبل شهرستان چندین بار رسانه ای شد اما هنوز در این رابطه هیچ اقدامی صورت نگرفته که درخواست پیگیری این مطالبه را داریم ضمن اینکه احداث ندامتگاه شهرستان از رفت و آمد و تردد خانواده های زندانیان شهرستان در گردنه به واسطه خطرات راه کاسته و دغدغه ها و مشکلات آنها را مرتفع خواهد کرد همچنین در بحث تعمیر و مرمت کلانتری های شهرستان نیز انتظار است توجه ویژه ای شود.

حسینی‌مجد همچنین با تأکید بر دعوت مردم به حضور حداکثری در پای صندوق های رأی توسط مدیران دستگاه ها مطرح کرد: حداکثر توان خود را مدیران برای ترغیب مردم به حضور در پای صندوق های رأی به‌کار گیرند چراکه حضور حداکثری در پای صندوق های رأی برای تقویت نظام، کارآمدی دولت جدید و ناامیدی دشمنان ضرورت دارد.

پلاک کوبی درختان هنوز در اسدآباد اتفاق نیفتاده است

دادستان اسدآباد هم با بیان اینکه برای صیانت از جنگل ها و درختان به عنوان یکی از موارد حفظ حقوق عامه پلاک کوبی درختان هنوز در اسدآباد اتفاق نیفتاده است، گفت: به شهرداری شهر این امر را  اعلام کردیم و وظیفه پلاک کوبی درختان سطح شهر با شهرداری بوده و باید قانون رعایت شود ضمن اینکه این قانون مربوط به قانون سال ۶۳ بوده و در همه شهرستان های استان همدان اجرا شده و اجرای آن در شهرستان اسدآباد هم ضرورت دارد.

محمد شیرزادی در ادامه با اشاره به اینکه خوشبختانه در رابطه با تبلیغات زودهنگام در شهرستان پرونده و مورد خاصی نداشته ایم و پرونده خاصی در دادسرا شهرستان تشکیل نشده است، یادآور شد: در بحث کرونا و نقض قرنطینه و تهدید بهداشت پرونده های متعددی در شهرستان داشتیم که مشمول رأفت قرار گرفتند.

وی همچنین در انتقاد از برخی بداخلاقی ها در برخی کانال های فضای مجازی شهرستان علیه برخی از کاندیداها تصریح کرد: درخواست داریم شأن کاندیداها در کانال های فضای مجازی حفظ شده و کانال های فضای مجازی رعایت اخلاق را داشته باشند در غیر این صورت با موارد برخورد خواهد شد.

واکسیناسیون ۶۰ درصد افراد بین سنین ۷۰ تا ۸۰ سال

رئیس دانشکده علوم پزشکی اسدآباد هم با بیان اینکه اسدآباد دارای ۱۸۰۰ نفر افراد بالای ۸۰ سال بوده که واکسیناسیون این افراد انجام شد، گفت: در حال حاضر ۶۰ درصد افراد سنین بین ۷۰ تا ۸۰ سال شهرستان نیز واکسینه شده اند که با اتمام واکسیناسیون رده های سنی ۶۰ تا ۷۰ سال پرونده های فوتی کرونا شهرستان بسته می شود.

دکتر ایرج صالحی با اشاره به اینکه تاکنون در شهرستان ۵۳۰۰ دُز واکسن تزریق شده است، افزود: در بحث کرونا از ابتدا تاکنون در شهرستان توسط دانشکده ۲۵ هزار نفر تست انجام گرفته که با این میزان آمار یک چهارم جمعیت شهرستان را تست گرفته ایم و از این تعداد آمار ۶۰۰۰ نفر مثبت بوده اند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر هشت نفر در بیمارستان در بخش کرونایی بستری هستند و از این تعداد چهار نفر مثبت کروناست، افزود: وضعیت شهرستان زرد است و در شرایط کاملاً شکننده قرار دارد و تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان از ضرورت ها به شمار می رود.

صالحی با بیان اینکه پیک چهارم در شهرستان رو به خاموشی است و هنوز هر چند روز یکبار دارای فوتی کرونایی هستیم، تصریح کرد: در انتخابات پیش رو در همه شعبه های انتخابیه شهرستان سفیران بهداشت پیش بینی شده و از مردم درخواست می شود در پای صندوق رأی حتماً از خودکار شخصی خود استفاده کنند ضمن اینکه کلیه موارد پروتکل های بهداشتی در شعبه های انتخابی پیش بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha