• دوشنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۹:۲۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400032417863
  • خبرنگار : 50182

زاکانی:

اختیارات شهرستانها باید افزایش یابد

اختیارات شهرستانها باید افزایش یابد

ایسنا/کرمانشاه کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی توان فقط از مرکز برای شهرستانها تصمیم گیری کرد، بر لزوم افزایش اختیارات استانها و شهرستانهای کشور تاکید کرد.

علیرضا زاکانی که از طریق شبکه زاگرس با مردم کرمانشاه سخن می گفت، با سرنوشت ساز دانستن انتخابات پیش رو گفت: مردم باید بدانند که با انتخاب رییس جمهور عملا آینده خود و کشور را رقم می زنندT چرا که 85 درصد منابع کشور دست فردی به نام رییس جمهور است و همین امر به خوبی گویای اهمیت این جایگاه و ضرورت دقت در انتخاب چنین فردی دارد.

وی افزود: ایران برای پیشرفت چیزی کم ندارد. مردم فهیم و آگاه، رهبری خوب، جوانان پرشور، زنان آگاه، نخبگان، اقدام و مذاهب و اینها همه سرمایه های کشور هستند، اما بی دقتی در انتخاب رییس جمهور موجب شده علی رغم این همه ظرفیت کشور امروز دچار فقر، فساد، تبعیض، تورم، مشکلات معیشتی، بیکاری و ... شود.

زاکانی گفت: راه حل تمام این مشکلات این است که مردم در پای صندوق های رای حضور پیدا کرده و به کسی رای بدهند که مدیر و مدبر بوده و اعتقاد به ظرفیت های داخلی داشته و بتواند با این ظرفیت ها مشکلات را رفع کند.

وی افزود: دولت طی سالهای اخیر مسیر اشتباهی در این زمینه طی کرده و تصور داشته که می تواند از طریق ارتباط با چند کشور خارجی تمام مشکلات ایران را حل کند، این درحالی است که توقع خوبی از دشمن عاقلانه نیست، چرا که دشمن کارش دشمنی کردن است و توقعی نباید جز این داشت. ما باید راه درست را انتخاب کنیم که همان تکیه بر ظرفیت و توان داخلی است و درکنار اینها رفع تحریم ها را هم از مسیر درست پی بگیریم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات فراوان امروز کشور گفت: این مشکلات در نتیجه عملکرد دولتی است که بزرگترین افتخارش نساختن حتی یک واحد مسکونی است و از دولتی که وزیر راه و شهرسازی آن چنین تفکری دارد چه توقعی می توان داشت.

وی افزود: امروز عملکرد دولت موجب شده مردم حال و رمقی نداشته باشند و تورم و گرانی و مشکلات اقتصادی و معیشتی لبخند را از یاد مردم برده و باید این رویکرد تغییر کند و راه آن انتخاب درست در پای صندوق های رای است.

زاکانی گفت: دولت من دولت اقدام و اصلاح است نه دولت حرف و شعار و به دنبال این هستیم که با عقلانیت بتوانیم زمینه تحقق آزادی، استقلال، عدالت و معنویت کشور را به معنای واقعی فراهم کرده و ایرانی قوی در منطقه و جهان شکل دهیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سنگ بنای اولیه پیشروی به سمت ایرانی قوی این است که انتخابی درست در انتخابات پیش رو داشته باشیم و فردی را انتخاب کنیم که هم مدیر و مدبر بوده و هم دلسوز و خدمتگزار مردم باشد.

اختیارات شهرستان ها باید افزایش یابد/ تدوین برنامه رقابت 451 شهرستان کشور برای توسعه

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کشور را نمی توان تک بعدی پیش برد گفت: باید به تمام جنبه های و ابعاد توسعه یک کشور توجه شود که مهمترین بعد آن نیز در شرایط امروز بعد اقتصادی است.

وی افزود: جای تعجب است که علی رغم مشکلات اقتصادی امروز کشور، ریییس جمهور اعلام می کند همه چیز خوب است.

زاکانی گفت: برای حل مشکلات اقتصادی ما در گام اول باید جهش تولید را داشته باشیم، این جهش تولید هم منجر به کاهش نرخ بیکاری شده و هم درآمد برای کشور به همراه دارد.

وی افزود: درگام بعدی تمرکز زدایی در دستور کار است، متاسفانه عده ای در تهران نشسته و فکر می کنند می توانند برای همه ایران تصمیم بگیرند، در حال حاضر درخصوص 90 درصد بودجه هر استان، خارج از آن استان تصمیم گیری می شود و تصمیم گیری در خصوص 10 درصد بودجه به استان ها سپرده می شود که این روند باید اصلاح شود و اختیارات بیشتری به استان ها و شهرستان ها داده شود.

زاکانی اظهار کرد: باید بازآمایش مجددی در خصوص شهرستان های مختلف کشور صورت گرفته و تمام ظرفیت های آنها احصا شود و مبتنی بر آن، محور حرکت و توسعه هر شهرستان تعریف شود. در این شرایط رقابتی میان 451 شهرستان کشور برای توسعه شکل خواهد گرفت که به رشد هرچه سریعتر آنها منجر خواهد شد.

وی افزود: این جای تاسف است که بسیاری شهرستان های ما از منابع معدن و نفت و گاز و ... برخوردارند اما مردم آنها هیچ بهره‌ای از این منابع دارند و با تدوین برنامه توسعه ای مبتنی بر ظرفیت های هر شهرستان می توانیم امکان بهره برداری از این منابع را برای مردم آن شهرستان فراهم کنیم.

گام مهم در رفع مشکلات اقتصادی برخورد قاطع با مفاسد اقتصادی است/ باید سراغ دانه درشت ها برویم

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گام بعدی در حوزه رفع مشکلات اقتصادی را مبارزه قاطع با مفاسد اقتصادی و مفاسد بروکراسی کشور دانست و افزود: دو دهه تجربه برخورد با مفاسد را دارم و معتقدم نباید در این زمینه ضعیف کُشی کرد و در گام اول برخورد با فساد باید سراغ دانه درشت ها رفت.

زاکانی گفت: مشکل کشور این است که قانون در کشور اجرا نمی شود و برای همین تلاش ما این است که با اجرای درست قانون و مبارزه با فساد و بی قانونی بتوانیم در گام دوم انقلاب دست در دست مردم، ایرانی قوی و نوین بسازیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در دولت ما مردم آقا و سالار هستند و شرایط را به گونه ای فراهم می کنیم که نظارت بر رییس جمهور به امری طبیعی تبدیل شود، نه مثل الان که رییس جمهور نظارت مجلس را هم نمی پذیرد.

زاکانی تاکید کرد: با برنامه هایی که داریم در همان سال اول مردم تغییر را بصورت محسوس حس خواهند کرد و بعد از چهارسال وضع جدیدی در کشور خواهند دید.

وی با اشاره به احصا مشکلات تمام شهرستان های کشور در یک و نیم سال گذشته گفت: این مشکلات احصا شده که با مشارکت چند تیم از نخبگان به دست آمده در فضای مجازی در دسترس است و از نخبگان هر شهرستان هم می خواهیم اگر مشکلات دیگری می شناسند آن را اعلام کنند تا برای رفع آنها نیز راهکارهای لازم با مشارکت نخبگان احصا شود.

باید کرمانشاه را ویژه‌تر دید

زاکانی در ادامه از کرمانشاه به عنوان سینه ستبر ایران زمین و دیار پهلوانان یاد کرد و افزود: این استان ظرفیت های بسیاری دارد و از تنوع بالای قومی و مذهبی برخوردار است، اما جای تاسف است که علی رغم پتانسیل بسیار و خاص، این استان همواره در رده اول بیکاری کشور قرار دارد.

وی افزود: این شایسته مردم کرمانشاه نیست که علی رغم هشت سال دفاع جانانه در دوران جنگ تحمیلی امروز به عنوان اولین استان با نرخ بالای بیکاری شناخته شوند.

وی به معضلات اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی استان هم اشاره کرد و افزود: عمده این معضلات ناشی از مشکلات اقتصادی است و این امر نشان می دهد آنطور که باید به این استان توجه نشده است.

زاکانی گفت: کرمانشاه در هشت سال دفاع مقدس غیرت و ماندگاری و مردانگی خود را نشان داده و این امر می طلبد که نسبت به استان های دیگر ویژه تر دیده شود، چرا که اگر نبود غیرت و ماندگاری کرمانشاهیان، چه بسا سرنوشت جنگ جور دیگری رقم می خورد و ما باید بدانیم که مدیون مردم این استان هستیم و باید در رفع مشکلات این استان ویژه تر دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha