• سه‌شنبه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400032518758

قاضی‌زاده هاشمی: بودجه را مستقیماً به فرمانداری‌ها می‌دهیم

قاضی‌زاده هاشمی: بودجه را مستقیماً به فرمانداری‌ها می‌دهیم

ایسنا/گلستان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در دولت ما اختیارت وزیران در حوزه اجرایی را به فرمانداران داده می‌شود، گفت: بودجه را مستقیماً به فرمانداری‌ها می‌دهیم.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز سه‌شنبه ۲۵ خردادماه در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم گلستان، اظهار کرد: ساختارهایی که طی ۱۰۰ سال اخیر در کشور وجود داشته موجب عدم توازن و تبعیض‌های گسترده در کشور شده است. مراکز عمده اقتصادی، دانشگاهی، رفاهی و ... در مناطق خاصی از کشور استقرار یافته است. دولت‌ها به دنبال حل مشکل این مشکل بوده‌اند اما با توجه به اینکه در این راه از مردم کمک نگرفتند، به موفقیت دست نیافتند.

وی با اشاره به تورم مزمن در کشور، گفت: با توجه به تورمی که داریم، در واقع به‌طور مرتب فقرا به ثروتمندان مالیات می‌دهند و اندوخته آنها بیشتر می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی بابیان اینکه هر چه از مرکز به سمت مرزها می‌رویم، وضعیت بدتر می‌شود، تصریح کرد: در کشور بیش از ۴۵۰ شهرستان داریم که از این تعداد ۱۵۰ شهرستان دارای وضعیت بحرانی و ۳۰ شهرستان فوق بحرانی هستند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز جوانان ما ۲ سال از عمرشان در زمانی که می‌توانند کار انجام دهند یا درسشان را تمام کنند یا تشکیل خانواده بدهند، در سربازی تلف می‌شود. ما به دنبال جمع‌کردن سربازی اجباری و جایگزین کردن آن با سربازی حرفه‌ای و اختیاری هستیم.

وی با اشاره به اینکه طرح را آماده کردیم تا به تعداد شهرستان‌ها، پایتخت داشته باشیم، گفت: ما اختیاراتی که در پایتخت است را به شهرستان‌ها می‌دهیم.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: ما در حوزه اجرایی اختیارات تمام وزرا را به فرمانداران می‌دهیم و شرایطی را فراهم می‌آوریم تا مردم به اولین کسی که مراجعه کردند، مانند وزیر پاسخگویشان باشد.

وی بابیان اینکه بودجه شهرستان‌ها را به فرمانداری‌ها می‌دهیم، گفت: مجموعه بودجه دستگاه‌های مختلف را جمع و سرانه همه دستگاه‌ها را به فرمانداری‌ها می‌دهیم تا در شورای برنامه‌ریزی شهرستان در خصوص آن تصمیم گرفته شود.

 این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه می‌خواهیم دولت را به مردم برگردانیم، خاطرنشان کرد: دولت‌ها زانویشان را روی گلوی مردم انداخته‌اند و در همه بخش‌های زندگی مردم دخالت می‌کنند. الان شرایط برعکس است و دولت‌ها استیفای حقوق دولت می‌کنند.

وی بیان کرد: در دولت "سلام" مسئولین محلی توسط خود مردم منطقه انتخاب می‌شوند. نخبگان منطقه در خصوص انتخاب استاندار نظر می‌دهند. در دولت ما استاندار کار هماهنگی، معرفی مدیران، برنامه‌ریزی‌های کلان استان و پیگیری امورات را بر عهده دارد. اگر یک‌سوم مردم از مدیری ناراضی باشند، مدیر باید از مردم عذرخواهی کند و یا عزل می‌شود.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: برای هر شهرستان با توجه به ظرفیت انسانی، طبیعی، زیرساختی و مزیت شغلی که دارد، یک ماموریت ملی تعریف می‌کنیم. در دولت به برخی مناطق که عقب‌ماندگی‌های بیشتری دارند، توجه بیشتری خواهد داشت تا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خداوند نعمت‌های زیادی به استان گلستان داده است، گفت: در گلستان اقوام و مذاهب مختلف در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: در سیل دو سال قبل خیلی از شهرستان‌های این استان آسیب دیدند و هنوز هم تمامی خسارت‌ها برطرف نشده است. در دولت ما این موضوع را دنبال می‌کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی در ادامه به مشکلات شهرستان‌های این استان در بخش‌های مختلف از جمله صنایع تبدیلی، گردشگری، گمرک دریایی، ذخیره آب‌های سطحی، ماهیان خاویاری و ... اشاره کرد و گفت: برای تک‌تک شهرستان‌ها برنامه‌ریزی حل مشکلات و توسعه صورت گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha