• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400032619461
  • خبرنگار : 50233

رئیس ستاد حزب تدبیر و توسعه حامیان رییسی عنوان کرد:

دو خط‌مشی که "تدبیر و توسعه"را به "رییسی"رساند/ فعال‌سازی 167ستاد حزب در حمایت از رییسی

دو خط‌مشی که "تدبیر و توسعه"را به "رییسی"رساند/ فعال‌سازی 167ستاد حزب در حمایت از رییسی

ایسنا/سمنان رئیس ستاد حزب تدبیر و توسعه حامیان رییسی به واکاوی دیپلماسی دولت احتمالی رئیسی در حوزه سیاست خارجی پرداخت و گفت: در دیپلماسی و سیاست خارجی آیت‌الله رییسی برداشتن موانع یک ضرورت است و تحریم‌های ظالمانه نیز یکی از جدی‌ترین این موانع هستند.

محمد ناطقی در نشست خبری با اصاحاب رسانه سمنان که در ستاد حامیان رییسی برگزار شد اظهار کرد: دیپلماسی رییسی در بحث تحریم‌ها، دیپلماسی است که در آن مذاکرات با سرعت بیشتری به نتیجه می‌رسد.

وی با بیان اینکه رییسی همچنان که در حوزه تولید برای برداشتن موانع تولید برنامه دارد در حوزه سیاست خارجی نیز برای برداشتن موانع این حوزه نیز برنامه دارد البته برنامه‌های آیت الله رییسی در این بخش برخلاف دولت قبل ، سریع‌تر به نتیجه می رسد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه در دولت احتمالی رییسی برجام اجرایی می شود اما نه برجام قبلی ادامه داد: در دولت دکتر رییسی برجامی به نتیجه خواهد رسید که به نفع مردم باشد و اثرات آن بلافاصله بعد از توافق برای همه مشهود باشد.

وی با بیان اینکه دولت احتمالی رییسی به دنبال برجامی است که شعار امریکایی ها نباشد افزود: آیت‌الله رییسی در مذاکرات به غزت و خواسته های مردم توجه جدی خواهد داشت و تیم دیپلماسی ایشان قائل به راستی آزمایی برداشتن تحریم ها است نه اینکه لغو تحریم‌ها، تنها در حد حرف بماند.

ناطقی با بیان اینکه رییسی به دنبال برجامی در شأن ملت بزرگ ایران خواهد بود گفت: مهمتر از همه این ها در مذاکرات و توافق احتمالی باید زمان‌بندی مشخصی برای حذف تحریم ظالمانه وجود داشته باشد و ایران اسلامی نیز بعد از انجام تعهدات طرف مقابل راستی آزمایی انجام داده و بعد به تعهدات خود عمل کند.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص مخالفت برخی از حامیان آیت الله رییسی با برجام در گذشته، به برنامه های آیت الله رییسی در حوزه سیاست خارجی پرداخت و با بیان اینکه برجام مورد حمایت حاکمیت و نظام بوده افزود: برجام در مجلس به تصویب رسیده و مهمتر از آن مورد تایید رهبری معظم انقلاب بوده است لذا اگر یک نفر از حامیان آیت الله رییسی با آن مخالفت داشته باشد به معنای آن نیست که دولت احتمالی ایشان به رفع تحریم ها و احیای برجام توجه نکند.

ناطقی اظهار کرد: بی‌تردید در دولت احتمالی رییسی برجام زودتر از دیگران به نتیجه می رسد. برجامی به نتیجه می رسد که امتیازات زیادی برای مردم و نظام به همراه داشته باشد نه اینکه تنها در حد حرف بماند و مشکلات مردم را بیشتر کند.

رئیس ستاد حزب تدبیر و توسعه حامیان رییسی خاطرنشان کرد: رییسی برخلاف دیگران وعده 100روزه و دو سه ماهه نمی دهد اما مطمئن باشد به فاصله اندکی بعد از تشکیل دولت احتمالی رییسی مردم تغییرات اساسی را چه در حوزه معیشتی و اقتصادی و چه در دیگر بخش‌ها  به روشنی خواهند دید.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص ارزیابی خود از مناظره های این دوره افزود: متاسفانه در مناظره ها تنها چیزی که وجود نداشت ارائه برنامه ها و رعایت اخلاق بود. در این مناظره ها دغدغه ها و مشکلات مردم و از جمله مشکلات معیشتی و اقتصادی چندان مطرح نشد.

دو خط مشی "تدبیری‌ها" برای رسیدن به رییسی

رئیس ستاد حزب تدبیر و توسعه حامیان رییسی با بیان اینکه برخی نامزدها در مناظره ها به جای پاسخ‌گویی به تخریب پرداختند اضافه کرد: آیت الله رییسی در این مناظره ها اخلاق‌مداری و مردم‌داری خود را به روشنی نشان داد.

وی به برخی برنامه های دولت احتمالی رییسی پرداخت و گفت: رییسی دولتی تشکیل می دهد که مردم در آن دخیل باشند.
معاون سیاسی حزب تدبیر و توسعه کشور با بیان اینکه ما برای رسیدن به فرد اصلح دو خط‌مشی را در نظر گرفتیم گفت: نخست توجه به سوابق مدیریتی و اجرایی و بررسی کیفیت کاری و عملگرایی فرد و دوم سنجش میزان پاسخگویی فرد در مناصب مدیریتی قبلی و مردمی بودن وی.
وی ادامه داد: با بررسی سوابق نامزدها و سنجش و تطبیق آن با این دو مولفه و خط مشی، حزب ما به این نتیجه رسید که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری به حمایت از آیت الله رییسی رسید.

ناطقی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در خصوص اینکه حزب شما که داعیه اصلاح‌طلبی دارد چگونه به حمایت از آیت الله رییسی که از اردوگاه سیاسی دیگری است رسیده است؟ افزود: حزب تدبیر و توسعه برای این دوره بر مبنای دو خط‌مشی و مولفه مهم به این نتیجه رسید که از دکتر رییسی حمایت کند. با توجه به بیانات رهبری معظم انقلاب که فرمودند در انتخاب نامزدها به عملکرد و شعارهای پیشین نامزدها توجه کنید و کسی را انتخاب کنید که در گذشته به شعارهای خود جامعه عمل کرده و در حوزه مدیریتی خود موفق شده باشد لذا "تدبیر و توسعه" نیز این ویژگی های مهم را در کارنامه آیت الله رییسی و گذشته کاری وی دید و از این رو از ایشان حمایت کرد.

وی با بیان اینکه رییسی در کمتر از دو سال اخیر که در ریاست قوه قضاییه بوده به بخش قابل توجهی از وعده ها و برنامه های خود عمل کرده اظهار کرد: بر همین مبنا به این نتیجه رسیدیم که رییسی شعار نمی‌دهد بلکه به آنچه می گوید عمل می کند.

167 ستاد حزب تدبیر و توسعه در حمایت از رییسی

این فعال سیاسی اعتدال‌گرا یکی دیگر از مولفه‌های حزب متبوع خود در گزینش فرد اصلاح را پاسخگویی و سابقه پاسخگویی به مردم در مناصب پیشین نامزدها ارزیابی و تصریح کرد: دکتر رییسی از دادستانی کرج و بازرسی کل کشور تا معاون اول و ریاست قوه همواره پاسخگوی عملکرد خود بوده و این مهم را نیز صراحتا اعلام کرده است از همین رو حزب ما با مطالعه سوابق نامزدها به این نتیجه رسید که از آت الله رییسی حمایت کند.

وی با بیان اینکه این حزب 167 ستاد در مراکز استان ها و شهرستان های مختلف برای دکتر رییسی ایجاد کرده ادامه داد: حزب تدبیر و توسعه در همه استان‌ها دارای نمایندگی است. ضمن اینکه علاوه بر مراکز استانی در برخی شهرستان ها نیز دارای نمایندگی است.


ناطقی با بیان اینکه دولت رییسی برای حل مشکلات مردم آمده افزود: اقتصاد و معیشت مردم به دلیل تحریم‌ها، کرونا و نامدیریتی‌ها آسیب جدی دیده و آیت الله رییسی با درک و لمس این مهم برای حل مشکلات مردم وارد صحنه شده است.

وی با اشاره به شعار دولت مردمی ایران قوی اضافه کرد: دولت احتمالی رییسی هم به جوانان انقلابی و هم به زنان توجه ویژه دارد و از آنها چه در کابینه و چه در بدنه مدیریت‌های میانی استفاده خواهد کرد.

ناطقی در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص آسیب‌های احتمالی ناشی از وجود برخی افراد متلون و سودجو که با هدف برخورداری از برخی مناصب به حمایت از برخی کاندیداها می پردازند در حالی که در دوره های مختلف نگرش و دیدگاه سیاسی دیگری داشته اند گفت: مبنای گزینش مدیران در دولت احتمالی دکتر رییسی چه در کابینه و چه در معاونین وزرا و استانداران و مدیران کل و.."تعهد، ولایت‌مداری، مردمداری، تخصص و توانایی مدیریتی و.."است.

تدبیر و توسعه در شوراها نیز لیست می دهد
وی از ارائه لیست پیشنهادی در انتخابات شوراهای شهر از سوی حزب متبوع خود خبر داد و گفت: در همین راستا ما طی نشست هایی با اقشار و گروه های مختلف مردم و برخی مسوولان به بررسی مشکلات شهرهای مختلف پرداخته و بر مبنای آن از تعدادی از نامزدها رسما حمایت کردیم.
وی به سفر خود به سمنان اشاره و تصریح کرد: در این سفر مجددا با اصناف سمنان ،برخی از موثرین و گروه های مختلفی از مردم صحبت کردیم و به بررسی مشکلات و توانمندی های شهر سمنان پرداختیم. ضمن اینکه جلساتی با نامزدهای حزب در سمنان نیز داشتیم.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما از نامزدهایی در شوراها حمایت کردیم که با برنامه های آیت الله رییسی نیز همخوانی داشته باشند افزود: حزب در همه استان‌ها در انتخابات شوراهای اسلامی لیست داده است و در گزینش نامزدها نیز به همان مولفه‌ها و خط مشی که در انتخاب فرد اصلح در انتخابات رییس جمهوری توجه داشته در انتخابات شوراها نیز همان‌ها را مدنظر داشته است.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha