• چهارشنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ / ۲۳:۲۹
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400032619829
  • منبع : نمایندگی قزوین

مشارکت حداکثری مهمترین هدف کاندیداهای ریاست جمهوری است

مشارکت حداکثری مهمترین هدف کاندیداهای ریاست جمهوری است

ایسنا/قزوین رؤسای ستادهای کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ در استان قزوین با امضای نامه‌ای مشترک از مردم خواستند تا در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

رؤسای ستاد ۶ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری، ۲۶ خرداد ماه در جلسه‌ای که در منزل شهید میانه‌ساز برگزار شد، با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری با هم به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید شمس‌الدین موسوی شالی، رئیس ستاد مرکزی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، حجت‌الاسلام مجید دائی دائی رئیس ستاد مرکزی سعید جلیلی، مهران قاسمی، رئیس ستاد مرکزی عبدالناصر همتی، محسن فاطمی پور، رئیس ستاد علیرضا زاکانی، مهدی مهدیخانی، رئیس ستاد سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدحسین عباباف‌ها، رئیس ستاد محسن رضایی در قزوین در این جلسه حضور داشتند.

سید شمس‌الدین موسوی شالی، رئیس ستاد ابراهیم رئیسی در استان قزوین، با تاکید بر ضرورت مشارکت حداکثری، تصریح کرد: ما مامور به این هستیم که وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم تا به نتیجه برسیم، اگرچه نتیجه قابل پیش بینی نیست اما تلاش می‌کنیم؛ در برخی از دوره‌های ریاست جمهوری نتایج نظرسنجی‌ها فرد دیگری را به عنوان رئیس جمهور اعلام می‌کردند اما نتایج چیز دیگری را نشان می‌داد بنابراین نباید خیلی دلخوش به آمار و ارقام باشیم اما باید وظیفه‌مان را طوری انجام دهیم که به نتیجه برسیم.

وی افزود: با حضور در جمع مردم متوجه می‌شویم که مردم چه میزان نگران و ناراضی هستند، مردم عزیز ما همیشه درست تصمیم گرفتند اما مسئولان بد عمل کردند، برای مثال یک جریان وارد کار شده است و تا دوره اول به خوبی کار کرده است و مردم دوباره به او اعتماد کردند اما زمانی که مسیرش عوض شده و ضعف مدیریتی داشته است مردم نیز با بصیرت فرد دیگری را برای ریاست جمهوری انتخاب کردند.

کار جریان انقلابی سخت است

مهران قاسمی، رئیس ستاد همتی در استان قزوین نیز اظهار کرد: امیدوارم برگزاری این نشست برای مردم و افرادی که رفتارهای انتخاباتی را رصد می‌کنند پر از خیر باشد، در حال حاضر فارغ از اینکه چه کسی انتخاب می‌شود حضور حداکثری از اهمیت بالایی برخوردار است، ما در استان قزوین برای شخص خاصی تلاش نمی‌کنیم بلکه هدف ما گرم کردن تنور انتخابات و دور کردن انتخابات از این وضعیت یخ زده است.

وی اظهار کرد: از زمان پذیرش این وظیفه از طرف برخی از اعضای اصلاح‌طلب و اصوالگرا مورد هجمه قرار گرفتم اما از این حضور خوشحالم و فکر می‌کنم مهمترین حضور انتخاباتی من در این سال‌ها است چرا که باعث شور انتخاباتی می‌شود، انتخابات دوره‌های گذشته پرشور بود اما در حال حاضر نیاز است که برای شور انتخاباتی تلاش کنیم.

قاسمی یادآور شد: شنبه ۲۹ خرداد زمانی که رقابت‌ها تمام شد همه باید تصمیم بگیرند فارغ از نگاه سیاسی به دولتی که مستقر می‌شود کمک کنند، در حال حاضر مردم دیگر کشش ندارند و هرکسی که رئیس جمهور شود باید مردم را به خط برگرداند، مردم هر کسی را که انتخاب کنند منتظرند که نتیجه خوبی رقم بخورد اگر این اتفاق نیفتد نسل آینده آسیب جدی می‌بیند برای همین از شنبه کار افرادی که به این مملکت و دین اعتقاد دارند سخت می‌شود.

وی یادآور شد: بیشتر از هر جریانی، کار جریان انقلابی را سخت می‌دانم اگر رای بیاورند و مراقبت نکنند بسیار آسیب‌زا است، اگر همتی رئیس جمهور شود ما می‌توانیم باز خواستش کنیم و بگوییم شما درست کار نمی‌کنید اما اگر رئیسی رای بیاورد و به درستی کار نکند تبعاتش بیشتر از سایر کاندیداها است نگاه بین‌المللی و ملی به آقای رئیسی متفاوت است و انتظارات از وی بیشتر است.

۴ سال فرصت داریم تا نظر مردم را جلب کنیم

محمدحسین عباباف‌ها، رئیس ستاد محسن رضایی در قزوین نیز بیان کرد: ما معتقدیم که مشارکت مردم اهمیت بالایی دارد، در حال حاضر کشور آسیب‌خورده است و مناظره‌ها به نا امید کردن مردم کمک کرد در حالی که مناظره باید مردم را جذب کند، اگرچه انتظار می‌رفت بعد از مناظره‌ها نظر افرادی که قصد شرکت در انتخابات نداشتند تغییر کند اما این اتفاق نیفتاد و آن‌ها بعد از مناظره مصممتر شدند که به خاطر ضعف مجموعه و سیاه نمایی که شکل گرفت در انتخابات شرکت نکنند.

وی تاکید کرد: برخی از مردم به علت نارضایتی در انتخابات شرکت نخواهند کرد که نحوه برگزاری ضعیف مناظرات به این امر بیشتر دامن زد، هر نامزدی که رای بیاورد نباید فرصت سوزی کند ۴ سال فرصت داریم تا نظر اقشاری که در انتخابات شرکت نمی‌کنند را تغییر دهیم و به این ریل برگردانیم.

عباباف‌ها یادآور شد: رئیس جمهور آینده اگر موفق عمل نکند، حکومت با مشکلات عدیده‌ای از لحاظ امنیت و تورم روبه‌رو می‌شود.

هدف اصلی ما افزایش مشارکت است

مهدی مهدیخانی، رییس ستاد قاضی زاده نیز بیان کرد: در جامعه آمار و اعداد مهم هستند برای ما اهمیت دارد که چند نفر در صحنه انتخابات حاضر می‌شوند، برای حفظ انقلاب و اسلام مردم باید بیایند و رای بدهند، آقای قاضی زاده معتقد است که ما باید تلاش کنیم فارغ از نتیجه مشارکت را افزیش دهیم و روال کار ما در استان‌های مختلف همین است و باید از ظرفیت نخبگان در این حوزه استفاده کنیم.

وی افزود: در زمان پیامبر نیز در جنگ صفین دشمن کارهای تبلیغاتی زیادی انجام داد تا بین لشگریان حضرت علی (ع) تزلزل ایجاد کند امروز نیز همین اتفاق افتاده و روشنگری اهمیت بالایی پیدا کرده است، نخبگان باید در جمع‌های مختلف حضور پیدا کنند و ویژگی انتخاب اصلح را تبیین کنند؛ از نظر هر کدام از ما فرد اصلح نامزد ما است، اما آنچه در درجه اول اهمیت دارد دعوت به مشارکت حداکثری است‌.

حجت‌الاسلام مجید دایی‌دایی، رئیس ستاد مرکزی سعید جلیلی نیز بیان کرد: دعوت به مشارکت حداکثری با کلی‌گویی امکان پذیر نیست و باید ویژگی کاندیدای اصلح را نیز به مردم یادآوری کرد،  این دوره بیشتر بر گفتمان سازی و مشارکت حداکثری تمرکز کردیم در حالی که نباید انتخاب اصلح را از یاد ببریم.

در پایان جلسه نماینده کاندیداها میثاق‌نامه دعوت به مشارکت حداکثری مردم را امضا کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha