• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1400032720017

استاندار خبرداد

یک میلیون و ۳۰۰ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن

 یک میلیون و ۳۰۰ هزار گلستانی واجد شرایط رای دادن

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در استان، واجد شرایط رأی دادن هستند که از این میزان ۳۲ هزار نفر برای اولین بار رأی می‌دهند.

هادی حق‌شناس اظهار کرد: در ۹۷۱ روستای گلستان انتخابات برگزار می‌شود و اهمیت روستاها کمتر از شهر نیست چرا که جمعیت روستاهای استان گلستان ۴۷ درصد جمعیت استان است.

وی افزود: یک هزار و ۸۸۴ صندوق اخذ رأی برای ریاست جمهوری در نظر گرفته شده و برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک هزار و ۷۷۴ صندوق در روستاها و شهرهای استان داریم و علت کمتر بودن تعداد صندوق شوراهای اسلامی شهر و روستاها این است که  در برخی از روستاها میزان داوطلبان شوراها به حدنصاب نرسیده و انتخابات شوراها در آن برگزار نمی‌شود.

استاندار گلستان بابیان اینکه انتخابات از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز می‌شود، تصریح کرد: انتخابات می‌تواند برحسب نظر وزارت کشور تا ساعت ۲۴ تمدید شود و رأی‌گیری از افراد در محل شعبه می‌تواند تا ساعت دو صبح هم در روز رأی‌گیری تداوم یابد.

به گزارش ایسنا به نقل از استانداری گلستان، حق‌شناس خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که در روز انتخابات تراکم نداشته باشیم و انتخابات منشأ شیوع ویروس کرونا نشود.

وی، به حضور گسترده مردم در انتخابات تأکید کرد و گفت: در انتخابات مجلس حدود ۵۷ درصد مردم استان گلستان مشارکت داشتند که ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر بود و امیدواریم در این انتخابات نیز این‌گونه باشد.

استاندار گلستان تصریح کرد: تمام تلاش ما این بود که عوامل اجرایی انتخابات واکسینه شوند که بخشی از این افراد واکسینه شدند.

وی بابیان اینکه توصیه ما به مردم این است که به‌واسطه مسائل بهداشتی در صبح به شعب اخذ رأی مراجعه کنند، افزود: در گرگان انتخابات شورا به‌صورت الکترونیک انجام می‌شود و این مهم به شمارش صحیح آرا کمک می‌کند.

حق‌شناس، شورا و شهردار یا دهیار خوب را در رونق و توسعه شهرها و روستاها بسیار مهم دانست و گفت: مردم دقت کنند افراد باتجربه‌تر و دارای کارنامه و عملکرد را انتخاب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha