• یکشنبه / ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400033023067
  • خبرنگار : 50184

رکورد مصرف برق در کرمانشاه شکسته شد/ بازگشت دوباره خاموشی‌ها

رکورد مصرف برق در کرمانشاه شکسته شد/ بازگشت دوباره خاموشی‌ها

ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان کرمانشاه گفت: با بالا رفتن بار شبکه برق در کرمانشاه، برنامه مدیریت مصرف برق دوباره اعمال می شود.

امیدعلی مرآتی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به گرم شدن هوای استان، اظهارکرد: طی روزهای اخیر که دمای هوای استان بالا رفته، بار شبکه برق نیز به‌شدت افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: شب گذشته(۲۹ خرداد) رکورد مصرف برق با اوج بار 683 مگاوات در کرمانشاه شکسته شد، این درحالی است که رکورد مصرف برق استان در مرداد سال گذشته که اوج گرمای هوا را داشتیم، کمتر از این میزان بود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان افزود: با توجه به این شرایط از امروز دوباره برنامه مدیریت مصرف برق را در استان اعمال کرده ایم و انتظار داریم که مردم و ادارت همکاری لازم را با ما داشته باشند.

وی گفت: طبق برنامه روزانه در هر منطقه دو ساعت قطعی برق را داریم و درصورتی که مردم و ادارات همکاری نکنند این برنامه تا شهریور هم ادامه خواهد داشت.

مرآتی ساعات پیک مصرف برق در کرمانشاه را از ساعت 12 ظهر تا 17 عصر اعلام کرد و گفت: طی روزهای گذشته افزایش 15 تا 20 درصدی مصرف برق را نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته ایم.

وی با بیان اینکه در برخی از ادارات کرمانشاه مصرف برق به‌شدت افزایش یافته، گفت: طبق مصوبه هیات وزیران ادارات باید نسبت به سال گذشته 50 درصد مصرف برق خود را کاهش دهند و بعد از ساعت اداری هم 10 درصد مصرف برق ساعت کاری را داشته باشند، درغیر اینصورت برقشان قطع می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق کرمانشاه تاکید کرد: براین اساس، طی روز گذشته برق حدود 30 تا 40 اداره را برای مدت سه تا پنج ساعت قطع کردیم و درصورتی که ادارات مصرف برق خود را مدیریت نکنند، قطعی برق آنها ادامه پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه با درخواست از ادارات و مردم برای مصرف درست برق و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف، اعلام کرد: انتظار داریم در این ایام که بار شبکه برق کرمانشاه بسیار بالا رفته، مردم و ادارات از وسایل برقی پرمصرف مانند کولر گازی کمتر استفاده کنند و کولرهای آبی را هم روی دور کند قرار دهند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha