• دوشنبه / ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400033124053

عضو شورای شهر مشهد:

مردم بین شورای چهارم و پنجم قضاوت کردند/ از بین رفتن رقابت نخبگانی در مشهد

مردم بین شورای چهارم و پنجم قضاوت کردند/ از بین رفتن رقابت نخبگانی در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی عضو شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه نشانه عملکرد خوب شورای چهارم در رای مجدد مردم در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاها به آنان است. مردم خودشان عملکرد شورای پنجم و چهارم را قضاوت کردند. الحق که مردم قضاوت درستی  انجام داده و درست رای دادند. نشانه عملکرد خوب ما در شورای چهارم رای اعتماد دوباره به ما بود. 

 غلام‌حسین صاحبی امروز در نطق پیش از دستور یکصدوسی‌و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: مردم مشارکت خوبی در انتخابات ۲۸ خرداد داشتند که جای تقدیر دارد. پیش‌بینی می‌شد که مشارکت مردم در این دوره به ۱۵ درصد برسد، اما به ۵۰ درصد رسید که  امیدواریم دولت آینده امید را به مردم بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه، شیوه لیست‌بندی‌های مختلف و متعدد در تشکل‌ها در مشهد عمر ۲۰ ساله دارد که در نوع خود خاص است، افزود: رقابت نخبگانی در مشهد از بین رفته است. با این روند در آینده ورود نخبگان به عرصه رقابت از بین خواهد رفت. در مشهد همیشه موضوع لیست مطرح می‌شود. تشکل‌ها و نخبگان باید بتوانند راحت‌تر وارد عرصه انتخابات در مشهد شوند. در حالی که در حوزه سیاسی و در جریان انتخابات، موضوع لیست‌بندی و ارائه لیست مطرح می‌شود که آسیب‌زاست و مانع این امر است. نخبگان را نباید از صحنه سیاسی دور نگه‌ داریم. در مشهد از ظرفیت نخبگان در حوزه سیاسی استفاده نشده‌ است.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: دوره چهارم شورای شهر مشهد خدمتگذار مردم بوده‌اند. بنده نیز در شورای چهارم و در شورای ششم نیز خدمتگذار آن‌ها خواهم بود. مردم به عملکردها رای می‌دهند و نه لیست‌ها. نشانه عملکرد خوب شورای چهارم در رای مجدد مردم به آن‌ها در انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر و روستاهاست. در انتخابات باید به عملکردها توجه کرد اما حق جریان‌هاست که لیست ارائه کنند. مردم خودشان عملکرد شورای پنجم و چهارم را قضاوت کردند.

صاحبی تاکید کرد: الحق که مردم قضاوت درستی  انجام داده و درست رای دادند. نشانه عملکرد خوب ما در شورای چهارم رای اعتماد دوباره به ما بود. قضاوت مردم درست بود. آقای فیضی نام کمیسیون ویژه حاشیه شهر که در شورای چهارم با ایده و نظر بنده تشکیل شده را به نام مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار تغییر نام دادند، اما خودشان در تبلیغات شورای شهر از نام کمیسیون حاشیه شهر استفاده کردند. 


وی ادامه داد: ایشان در نطق خود شورای پنجم را به عرش و شورای چهارم را به فرش رساند که می‌خواستم با آمار پاسخ‌شان را بدهم، اما مردم در انتخابات، خود قضاوت کردند و بنده پیروز شدم و ایشان رای نیاوردند. در حال حاضر ایشان در جلسه نیستند و فکر می‌کنم در حال جمع‌آوری وسایل خود برای رفتن از شورا هستند. 

حیدری: نتایج انتخابات شورای شهر مشهد را نمی‌توان به قضاوت مردم نسبت داد

در ادامه محمد رضا حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در پاسخ به ادعاهای غلامحسین صاحبی، بیان کرد: آقای فیضی در این جلسه برای دفاع از خود حضور ندارند، اما عوامل زیادی در نتیجه انتخابات دخیل شد که نمی‌توان آن را به قضاوت مردم نسبت داد. 

وی افزود: عملکردها با آمار و ارقام مشخص می‌شود. در چهار سال گذشته در حاشیه شهر مشهد اقدامات بسیار خوبی توسط کمیسیون مناطق پیرامونی به ریاست آقای فیضی صورت گرفت اما هر فردی با هر نیتی در حاشیه شهر مشهد کار کند، کم است.

گفتنی است؛ رمضان‌علی فیضی، رییس کمیسیون مناطق پیرامونی و کم برخوردار شورای اسلامی شهر مشهد در نطق پیش از دستور جلسه علنی دهم خرداد ماه، بیان کرده بود: در شورای پنجم، توسعه متوازن و پایدار بر هر نوع توسعه‌ای مقدم بوده‌ است و اجرای یک میلیون متر مربع پیاده‌رو سازی به میزان ۲ برابر دوره قبل، احداث ۶۸ بوستان در حاشیه شهر، احداث کمربند سبز کشف رود و احداث مترو در مسیر حاشیه شهر از جمله اقدامات انجام شده و در دست اجرا این دوره شورای پنجم در حاشیه شهر مشهد است.

این صحبت‌ها در جلسه دهم خرداد سبب شد که مشاجره لفظی بین غلامحسین صاحبی و رمضانعلی فیضی در بگیرد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha