• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1400040100121
  • خبرنگار : 50214

با حضور رئیس سازمان اسناد کشور برگزار شد؛

رونمایی کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب آگهی‌ها در یزد

رونمایی کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب آگهی‌ها در یزد

ایسنا/یزد کتاب ۱۰ جلدی آلبوم اسناد و کتاب اعلان‌ها و آگهی‌ها مشتمل بر سه هزار سند خطی گردآوری شده توسط «میرزا محمد کاظمینی» با حضور مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در یزد رونمایی شد.

دکتر «اشرف بروجردی» در این مراسم که روز دوشنبه در محل مجموعه ریحانه الرسول یزد و دفتر تولیت موزه موقوفه میرزا محمد کاظمینی برگزار شد، با اشاره به این که استان یزد دارای سرمایه‌های مادی و معنوی بسیاری است، افزود: یکی از این سرمایه‌ها، وجود میرزا محمد کاظمینی است و ایشان، سرمایه گرانبهایی برای استان یزد و کشور هستند و به مردم استان یزد تبریک می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: گام اول شناسانده شدن ایشان به جامعه فرهیخته کشور است که بدانند مجموعه عظیمی توسط ایشان گردآوری شده و می‌تواند منبع بسیار غنی برای محققان و اساتید و دانشجویان کشور باشد.

اشرف بروجردی افزود:  من به مردم این خطه به واسطه حضور و سرمایه‌ای مثل ایشان در استان یزد تبریک می‌گویم و امیدواریم قدر داشته‌هایمان را بیش از پیش بدانیم.

وی گفت: حضورم در این مجموعه باعث شعف و شادمانی‌ام شد و همت و تلاش آقای کاظمینی بر این بوده که میراث‌دار فرهنگ کشور باشند و با زحمات بسیار کوشیده‌اند تا این مجموعه بتواند به بخشی از حافظه ملی ایرانیان تبدیل و با جمع آوری اسناد و نسخ تاریخی و فرهنگی کشور در این مجموعهآ سعی در حفظ و نگهداری آنها کرده‌اند.

مشاور رئیس جمهور در پایان ابراز کرد: این سرمایه عظیم گردآوری شده، سرمایه تمام مردم است و باید در جمع‌آوری اسناد و منابع خطی و اهدا به این مجموعه کمک شود تا به صورت اصولی محافظت و نگهداری شود.

در این دیدار مقرر شد تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی و موسسه ریحانه الرسول منعقد شود که بر اساس آن مرکز اسناد ملی متعهد به برگزاری دوره‌های آموزشی برای پژوهشگران تحت پوشش این موسسه، همچنین مرمت نسخ و سندهای این مجموعه، تبدیل نسخ و سندهای موجود در این مجموعه به نسخ دیجیتالی و تبادل نسخ دیجیتال بین ریحانه الرسول و مرکز اسناد ملی صورت پذیرد.

در حاشیه این مراسم میرزا محمد کاظمینی، ۵۰۰ سند تاریخی را به مرکز اسناد ملی استان و یک نسخه خطی نفیس شامل جنگ اشعار با خط شکسته مربوط به قرن یازدهم را به سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور کشور اهدا کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم «خسرو طالب زاده» معاون سازمان اسناد کشور و «داوود پاک طینت» مدیر مرکز اسناد استان یزد و همچنین پژوهشگران بنیاد ریحانه الرسول نیز حضور داشتند.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی کشور در جریان این سفر ضمن دیدار با استاندار یزد، از کتابخانه مرکزی یزد نیز بازدید کرد و قول اهدا کتاب به این کتابخانه را داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha