• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400040100574
  • خبرنگار : 50440

دعوت از مردم فارس برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

دعوت از مردم فارس برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

ایسنا/فارس مدیرکل کتابخانه‌های استان فارس با اشاره به فراخوان علاقه‌مندان به شرکت در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، ابراز امیدواری کرد که مردم فارس و خصوصا شیراز، حرم سوم اهل بیت(ع)، امسال نیز مانند پنج دوره گذشته، استقبالی پرشور از این جشنواره داشته باشند.

روح‌الله منوچهری سه شنبه اول تیر در جمع خبرنگاران گفت: کتابخانه‌های عمومی کشور توفیق یافته برای ششمین سال متوالی با همکاری بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) و معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، همزمان با ایام پربرکت دهه مبارک کرامت، یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از سری برنامه‌های نوزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) را همراه با بخش ویژه حضرت صاحب الزمان (عج) برگزار کند.

وی با بیان اینکه، دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، همزمان با دهه مبارک کرامت آغاز شده است و تا اول آبان ماه ادامه دارد، اشاعه و ترویج فرهنگ ائمه معصومین و گسترش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره‌ی پاک ائمه معصومین به ویژه حضرت امام رضا(ع) را از اهداف این جشنواره دانست و گفت:  شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت از طریق انتشار گسترده این آثار و اشاعه و ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار از دیگر اهداف برگزاری این رویداد است.

حضرت مهدی، بخش ویژه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی

وی با اشاره به اینکه این دوره با موضوع حضرت امام رضا(ع) و حضرت مهدی برگزار می شود، اضافه کرد: در طی سه سال گذشته همواره منابع مرتبط با سیره یکی از معصومین به کتاب های جشنواره اضافه شده است، در سال جاری نیز که سرآغاز و سرانجام آن مزیّن به سالروز ولادت حضرت حجّت (ارواحنا فداه) است، بخش ویژه حضرت مهدی به جشنواره افزوده شده است.

منوچهری به شرایط جشنواره اشاره و اضافه کرد: این جشنواره در دو بخش فردی و خانوادگی برگزار می شود و با  توجه به ادامه روند شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، امسال نیز همچون سال گذشته، جشنواره در بستر الکترونیک و از طریق سامانه مسابقات الکترونیک کتابخوان نهاد به آدرس www.samakpl.ir و اپلیکیشن موبایلی اجرا می شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با عنوان اینکه در این دوره شش کتاب به عنوان منابع جشنواره در نظر گرفته شده است، گفت: کتاب های «زندگی امام رضا(ع) نوشته سید محمد مهاجران و «مجموعه ۱۴ معصوم: امام زمان(عج)» نوشته زهرا عبدی در بخش کودک؛ دو کتاب «برای ضامن آهو، ۵۵ پرسش و پاسخ درباره امام رضا و زیارت ایشان» نوشته غلامرضا حیدری ابهری و «ده قصه از امام زمان(عج)» اثر فریبا کلهر در بخش نوجوان و کتاب های «چشمه های بهشت، گزیده عیون اخبار الرضا» اثر محمدهادی زاهدی و «پرسش ها وپاسخ های دانشجویی: مهدویت (دوران ظهور)» اثر رحیم کارگر در رده سنی جوان و بزرگسال از منابع این جشنواره است.

منوچهری گفت: علاقه مندان در رده سنی کودک (۴ تا ۱۲ سال) می توانند در دو رشته؛ نقاشی و پویش کتابخوان، در رده سنی نوجوان (۱۳ تا ۱۷ سال) در شش رشته نقاشی، پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه ای، شعرسرایی، پویش برای امام زمانم و قصه گویی و رده سنی جوان و بزرگسال (۱۸ سال به بالا) در شش رشته؛ پویش کتابخوان، آزمون چهارگزینه ای، شعرسرایی، داستان کوتاه (داستانک، دل نوشته و متن ادبی)، تولید آثار هنری و قصه گویی در این رویداد مشارکت کنند.

وی گفت: علاقه مندان برای دریافت فایل منابع به آدرس www.samakpl.ir مراجعه و یا به منظور دریافت کتاب‌های جشنواره به کتابخانه های عمومی سراسر استان مراجعه کنند. همچنین به منظور اطلاعات بیشتر می توانند فراخوان این رویداد را در پرتال اداره کل کتابخانه های عمومی فارس مشاهده کنند.

مشارکت ۲۳۴ هزار نفری فارس در پنج دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: پنج دوره پیشین این جشنواره با استقبال مردم در فارس همراه بود؛ به طوریکه در سال ۱۳۹۵ و ششمین دوره این جشنواره بیش از هفت هزار نفر؛ در سال ۹۶ قریب به ۳۶ هزار نفر، در هشتمین دوره این رویداد که در سال ۹۷ برگزار شد، بیش از ۳۸ هزار نفر، در نهمین دوره بیش از ۷۷ هزار نفر  و در دهمین دوره در سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر در این رویداد مشارکت داشته اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha