• سه‌شنبه / ۱ تیر ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400040100671
  • خبرنگار : 50093

برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری جاده-کریتریوم در بینالود

برگزاری مسابقه دوچرخه‌سواری جاده-کریتریوم در بینالود

ایسنا/خراسان رضوی مسئول برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری جاده- کریتریوم گفت: مسابقات در بخش استقامت و در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود.

اسماعیل حاجی‌آبادی صبح امروز یکم تیرماه، در نشست خبری مسابقه بزرگ دوچرخه‌سواری جاده-کریتریوم که در سالن اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: ورزش در شرایط سخت کرونایی به افزایش ایمنی بدن کمک می‌کند. هرچند فعلا تمامی رشته‌های ورزشی فعالیت ندارند، اما دوچرخه‌سواری در شرایط کنونی توجه علاقه‌مندان به این رشته ورزشی را جلب کرده و در حال حاضر شاهد توجه خیل عظیمی از مردم به این رشته ورزشی هستیم.

وی افزود: شهرداری مشهد در سطح شهر شرایطی فراهم کرده که می‌تواند به توسعه دوچرخه سواری در سطح استان کمک کند. توسعه دوچرخه‌سواری مزایای زیادی دارد و باعث می‌شود آلودگی هوا از سطح شهر و استان فاصله بگیرد.

حمیدرضا یزدانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود نیز در ادامه گفت: یکی از اموری که باعث ارتقاء فرهنگ و انسجام اجتماعی می‌شود، برگزاری رویدادهای ورزشی است. از سال ۸۹ برگزاری چنین همایش‌هایی در بینالود آغاز شده است. شرکت عمران شهر جدید بینالود آمادگی همه جانبه خود را برای حمایت از تورنمنت‌های ورزشی اعلام می‌کند. آمادگی داریم زمین‌های شهرک جدید بینالود را برای ساخت یک دهکده یا کمپ ورزشی در اختیار قرار دهیم. موقعیت جغرافیایی شهر جدید بینالود امکان برگزاری رویدادهای ورزشی مختلفی را دارد. از اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی دعوت می‌کنیم تا بازدید کارشناسی داشته باشند تا در زمینه‌هایی که اجراشدنی است، همکاری لازم صورت گیرد. موقعیت شهری بینالود می‌تواند پاسخگوی خیلی از نیازهای مشهد باشد.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته با همکاری اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی یک سالن ورزشی در یک زمین ۲۰ هزار متری واگذار شد. سالن چند منظوره دیگری نیز در اواخر سال ۹۷ افتتاح شد که شرایط فعالیت چندین رشته ورزشی در آن فراهم شده است. در حال حاضر نیز برنامه‌ داریم تا برای رده‌های سنی پایه یک آکادمی فوتسال تاسیس کنیم. 

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود بیان کرد: گسترش ورزش با بودجه‌های دولتی امکان‌پذیر نیست و باید از بخش خصوصی کمک بگیریم. اگر بخش خصوصی پای کار بیاید در واگذاری زمین‌ها با قیمت پایین‌تر با آنان همکاری می‌کنیم.

حمید دهقان، مسئول کمیته ورزشی شرکت عمران شهر جدید بینالود در ادامه خاطرنشان کرد: هدف شرکت عمران این است که شهر جدید بینالود را به یک پایگاه ورزش قهرمانی و همگانی تبدیل کند. در سال‌های گذشته همکاری‌های خوبی در این زمینه با اداره کل ورزش‌وجوانان استان داشته‌ایم. پیش از این در همایش بزرگ دوچرخه‌سواری میزبان دوچرخه‌سواران حرفه‌ای بوده‌ایم. همچنین برای تبدیل شهر جدید بینالود به یک پایگاه ورزش همگانی همکاری‌های خوبی با هیات ورزش‌های همگانی خراسان رضوی داشته‌ایم. امیدوارم پس از پایان کرونا، بتوانیم فعالیت‌های ورزشی را توسعه دهیم. آماده همکاری با تمام هیات‌های ورزشی خراسان رضوی هستیم.

مجید صلاحی، مسئول کمیته دوچرخه سواری شهر جدید بینالود با اشاره به برنامه‌های انجام شده در این شهر خاطرنشان کرد: گروه‌های دوچرخه‌سواری به تفکیک توانمندی ورزشکاران، در شهر جدید بینالود تشکیل شده است. در پایگاه‌های آموزشی شرکت کرده‌ایم تا بتوانیم نکات آموزشی را به دوچرخه‌سواران در گروه‌ها آموزش دهیم. 

وی ادامه داد: در نظر داریم تا با همکاری شرکت عمران شهر جدید بینالود مسابقات استانی و کشوری در بخش جاده و کوهستان را برگزار کنیم. پس از استقرار هیات دوچرخه‌سواری شهر جدید بینالود، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استعدادیابی در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بینالود در خصوص وضعیت دوچرخه‌سواری بانوان یادآور شد: با هیات دوچرخه‌سواری خراسان رضوی همکاری داریم تا روند و ضوابط قانونی در این خصوص را در اختیارمان قرار دهند. با توجه به این که اکثر جمعیت شهر جدید بینالود در شهرک صنعتی مشغول به کارند، توجه به بانوان و زنان خانه‌دار شهر جدید بینالود و ارائه خدمات فرهنگی و ورزشی به آنان از اهمیت بالایی برخوردار است. در حال حاضر بانوان به صورت خودجوش هر روز صبح در یکی از پارک‌های شهر جدید بینالود ورزش می‌کنند. ما نیز در کنار آنان هستیم و بحث‌های مشارکت مردمی را بیش از پیش مطرح کرده‌ایم.

رسول اکبری، مسئول برگزاری مسابقات دوچرخه‌سواری جاده- کریتریوم در خصوص روند برگزاری این دوره از مسابقات عنوان کرد: این مسابقات در بخش استقامت و در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برگزار می‌شود. پیش‌بینی کرده‌ایم حدود ۷۰ ورزشکار در این مسابقات حضور یابند. طول مسیر ۲۵۰۰ متر است و برای رده سنی بزرگسالان ۱۵ دور، برای رده سنی جوانان ۱۰ و برای رده سنی نوجوانان و پیشکسوتان ۷ دور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به جوایز نقدی این دوره از مسابقات گفت: برای ۷ ورزشکار برتر رده سنی بزرگسالان و ۶ ورزشکار برتر سایر رده‌های سنی نیز ۱۰ میلیون تومان جایزه نقدی در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت عمران شهر جدید بینالود ۲ میلیون تومان جایزه نقدی برای کودکان شرکت کننده در این مسابقات جایزه پیش‌بینی کرده است. این مسابقات روز جمعه ۴ تیر ماه، در شهر جدید بینالود برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha