• جمعه / ۴ تیر ۱۴۰۰ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400040402435
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان:

تنها دو درصد شهروندان کاشان کم مصرف هستند

تنها دو درصد شهروندان کاشان کم مصرف هستند

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: بنا به آمار مدیریت مصرف شهروندان منطقه کاشان، تنها دو درصد مردم کم مصرف هستند و ۳۵ درصد مردم خوش مصرف هستند.

محمدرضا اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بیش از ۵۹ درصد شهروندان  در گروه  پر مصرف و بد مصرف قرار دارند که  ۴۴ درصد پرمصرف و ۱۵ درصد نیز بد مصرف هستند که متاسفانه سهم زیادی از مصرف آب را به خود اختصاص می‌دهد.

وی افزود: مدت ۲۷۰ روز از سال آبی را پشت سر گذاشتم و این در حالی است که میزان بارندگی ۷۰ درصد نسبت به سال‌های کمتر بوده است و امیدواریم در این زمان باقی مانده تا پاییز، شاهد کاهش شستشوی خودرو و حیاط با استفاده از آب شرب باشیم تا بتوانیم تابستان را بدون قطعی آب به سر ببریم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان در مورد مدیریت مصرف آب تصریح کرد: چنانچه شهروندان روزانه فقط یک دقیقه از مدت زمان استحمام را کاهش بدهند، باعث صرفه جویی میلیون‌ها لیتر آب می شود تا بتوانیم این سال سخت را پشت سر بگذاریم.

اسدی تاکید کرد: نقش زنان در مدیریت الگوی مصرف خانواده موثر است. مادران خانواده با الگو سازی در کاهش مصرف شستشو می‌توانند در کنترل مدیریت مصرف آب نقش سازنده ایفا کنند و برای سایر اعضا نیز الگو باشند.

وی با اشاره به هفته مدیریت مصرف گفت: شعار، من مراقب آب هستم برای هفته اول تیرماه انتخاب شده است با هشدار نسبت به اینکه، با توجه به کمبود منابع آب به علت کاهش کم سابقه بارندگی، گرمای شدید هوا طی روزهای اخیر در روزهای آینده نیز استمرار خواهد داشت.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان افزود: به منظور جلوگیری از قطعی و افت فشار در شبکه های توزیع  آب و برخورداری همه مشترکان در شهرها و روستاهای تحت پوشش از نعمت آب آشامیدنی، از همه شهروندان درخواست می کنیم ضمن رعایت الگوی صرفه جویی در مصرف آب، از مصرف غیرضروری به ویژه در ساعت های پیک مصرف خودداری کنند.

شرکت‌ آب و فاضلاب کاشان مدیریت ۱۱ شهر و ۶۶ روستا را در قالب یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب بر عهده دارد که با استفاده از  ۱۵۲ حلقه چاه و برداشت ۱۸۵۰ لیتر بر ثانیه آب آشامیدن شهرها و ۴۶ حلقه چاه با برداشت ۲۶۰ لیتر بر ثانیه آب روستا هارا تامین می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha