• چهارشنبه / ۱۶ تیر ۱۴۰۰ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400041611961
  • منبع : نمایندگی سمنان

اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در باره استعفای احتمالی آیت‌الله شاهچراغی

اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه‌جمعه در باره استعفای احتمالی آیت‌الله شاهچراغی

ایسنا/سمنان نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان سمنان طی اطلاعیه‌ای از رسانه‌ها خواست از هرگونه گمانه‌زنی در خصوص جانشین احتمالی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان که اخیرا از ارائه استفای خود به رهبری معظم انقلاب خبر داده بود، پرهیز کنند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان با تمجید از مجاهدت‌ها و خدمات آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در استان از این روحانی محبوب به عنوان "کارگزاری در تراز جمهوری اسلامی و یار و یاوری صادق و پرافتخار برای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و پدری معنوی و دلسوز" برای جامعه یاد کرده است.

به گزارش ایسنا در این اطلاعیه که خطاب به مردم شریف، انقلابی و مؤمن سمنان نگاشته شده و نسخه‌ای از آن به ایسنا ارسال شده آمده است:

پروردگار متعال را شاکریم که طی دو دهه گذشته تاکنون، از نعمت وجود عالمی عامل و روحانی فاضل در جایگاه رفیع نمایندگی ولی فقیه و امامت جمعه بهره¬مند بوده و هستیم. هرچند که وجود ذی‌قیمت حضرت آیت الله شاه‌چراغی(دامت افاضاته)، پیش از این دوره مأموریتی هم منشاء خیرات و برکات فراوان بوده و در ادامه هم به‌عنوان عضو برجسته مجلس خبرگان رهبری، در خط مقدم جبهه دفاع از آرمان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی، حضوری الگوساز و مؤثر خواهند داشت.

  87 سال زندگی ساده، بی‌تکلف و زاهدانه که هرگز تحت تأثیر مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی ایشان از مدار مردمی و زی طلبگی خارج نشد و حرکت در مسیر خط مشی فکری و سیره اخلاقی اساتید طراز اول جناب ایشان، مانند امام راحل عظیم‌الشأن(رضوان الله تعالی علیه) و علامه طباطبایی(رضوان الله تعالی علیه)، به ویژه خدمات کم نظیری که طی دو دهه نمایندگی ولی فقیه داشته‌اند، از این مرد میدان مجاهدت علمی، تربیتی و فرهنگی، کارگزاری در تراز جمهوری اسلامی و یار و یاوری صادق و پرافتخار برای رهبر معظم انقلاب(مدظله‌العالی) و پدری معنوی و دلسوز به جامعه معرفی نموده و اثر ماندگاری در دل اهالی خونگرم و قدرشناس سمنان باقی گذاشته است که هرگز کمرنگ نخواهد شد.

‌  در این مجال لازم به ذکر است که آنچه به نقل از ایشان در خصوص استعفا از نمایندگی ولی فقیه در رسانه‌ها منعکس شده است، نشان دهنده مناعت طبع و نزاهت نفس بزرگوارانه عزیزی است که آمادگی خود برای سپردن این میدان خطیر به نسل بعد و ایجاد فرصت برای نقش‌آفرینی رویش‌های انقلاب اسلامی را طی نامه‌ای به محضر مبارک مقام معظم رهبری تقدیم نموده است.

‌  از آنجایی که تحقق این امر، منوط به پذیرش این درخواست از سوی معظم‌له خواهد بود و در فرضی که با ملاحظه شرایط سنی و جسمی ایشان، با استعفای ارائه شده موافقت شود، تعیین نماینده جدید ولی فقیه در استان سمنان، به شکل طبیعی در اختیار رهبر انقلاب می‌باشد و بدون تردید، تدبیر ساز و کار جدید، ذیل عنایات و با دعای خیر و حمایت معنوی آیت الله شاهچراغی صورت خواهد پذیرفت.

 ‌لذا از اصحاب محترم رسانه و نخبگان مکرم استدعا داریم؛ با عنایت به نامشخص بودن نتیجه این گردش کار و نامعلوم بودن زمان اقدامات بعدی در فرض پذیرش استعفا، از هرگونه گمانه‌زنی و طرح مباحث زودهنگام تا اعلام رسمی از سوی دفتر مقام معظم رهبری خودداری نمایند تا موجبات تشویش ذهن مؤمنین و مردم متدین و انقلابی منطقه فراهم نشود.

والسلام علی عبادالله الصالحین

نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان سمنان- 16تیرماه 1400باسمه تعالی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha