• دوشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1400050401987

مدیرکل زندان‌های فارس تاکید کرد:

مشارکت فعال زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی

مشارکت فعال زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی

ایسنا/فارس مدیرکل زندان‌های فارس با تاکید بر لزوم مشارکت زندانیان در برنامه‌های حرفه آموزی و اشتغال و کسب درآمدزایی برای خود و خانواده هایشان، به مسئولین و کارکنان زندان‌ها نیز توصیه کرد که زمینه ایجاد اشتغال زندانیان را با کمک خیرین و بخش خصوصی و بنیاد تعاون فراهم کنند.

اسحاق ابراهیمی در بازدید از زندان مرودشت، گفت: زندانی برای دریافت تسهیلات قضایی باید ضمن حضور فعال در برنامه‌های اصلاحی و تربیتی، مطالبه گر هم باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های فارس، او خطاب به محکومان اظهار کرد: اگر ۲۰ نفر از شما تمایل دارد در دوره آموزشی آرایشگری یا هر دوره‌ای که زندان شرایط برگزاری آن را دارد شرکت کند، از رئیس زندان مطالبه گری کنید تا دوره مدنظر برگزار شود.

مدیرکل زندان‌های فارس گفت: در آیین نامه جدید سازمان زندان‌ها، ظرفیت‌های خوبی در راستای اصلاح و تربیت زندانیان به معنای واقعی و بازگشت آنها به جامعه درنظر گرفته شده و مهارت‌آموزی آنها در دستور کار است.

ابراهیمی همچنین با اشاره به تغییرات در آیین نامه جدید سازمان زندان‌ها، عنوان کرد: آیین نامه جدید ابلاغ شده و موادی که مرتبط با اعطای تسهیلات به زندانی است زندانی باید به آن پایبند باشد و زندانیان نیز باید تغییرات را مدنظر داشته باشند و از این تغییرات به نفع خود استفاده تا بتوانند تسهیلات دریافت کنند.

او ادامه داد: در آیین نامه قبلی، زندانی برابر با قانون با گذراندن یک ششم حبس از تسهیلات قضایی بهره مند می‌شد اما در آیین نامه جدید برای اعطای مرخصی، شرایطی در نظر گرفته شده است و زندانی باید در تمام برنامه‌هایی که در قالب فرایند اصلاح و تربیت اجرا می‌شود، شرکت و نمره اعتباری لازم را کسب کند.

مدیرکل زندان های فارس اظهار داشت تاکید کرد: اگر زندانی نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی، حرفه آموزی، اشتغال و... بی تفاوت باشد یقین داشته باشد که امتیازی شاملش نمی‌شود چون در شورای طبقه بندی باید رئیس زندان، مددکار و سایر اعضا رفتار و عملکرد زندانی را تایید کنند تا از تسهیلات قضایی بهره مند شود.

ابراهیمی همچنین در بازدید از زندان کازرون بر تلاش برای اشتغال ۸۰ درصدی زندانیان استان تا پایان سال جاری تاکید کرد و گفت: با برگزاری دوره‌های مهارت آموزی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی زمینه اشتغال پایدار زندانیان را فراهم می‌شود.

مدیرکل زندان‌های استان فارس همچنین بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در زندان و رسیدگی به پرونده زندانیان مالی تأکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha