• یکشنبه / ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400051006899
  • خبرنگار : 50046

استاندار:

نماینده بانک های عامل در مناطق زلزله زده گرمه و جاجرم مستقر می شوند

نماینده بانک های عامل در مناطق زلزله زده گرمه و جاجرم مستقر می شوند

ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان شمالی بر ساخت واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده شهرستان های گرمه و جاجرم تا سه ماه آینده تاکید کرد.

محمد علی شجاعی در دومین جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان خراسان شمالی که دهم مرداد ماه در محل استانداری برگزار شد، با بیان اینکه ۱۴۳ خانواده در چادر زندگی می کنند، افزود: بازسازی مسکن این خانوارها باید در اولویت قرار گیرد و ارتباطی به شهرستان و روستا و مناطق ندارد.

 وی تاکید کرد: مسکن این خانواده ها باید تا سه ماه آینده تحویل داده شود ضمن آنکه اگر خانواده ای در چادر شرایط مساعد برای زندگی ندارد باید در منازل استیجاری به صورت موقت اسکان داده شوند.

وی از اختصاص اعتبار ۶۸۰میلیارد تومانی تسهیلات جهت احداث، بازسازی و مرمت برای واحدهای شهری، تجاری و روستایی و ۴۵۰میلیارد تومان هم کمک بلاعوض برای مناطق زلزله‌زده نیز خبر داد و گفت: دغدغه ما تسریع در ساخت مسکن برای این مردم است.

شجاعی خاطرنشان کرد: در زلزله اخیر تمام بخش های اجرایی استان و اجزای حاکمیت استان پای کار بودند و هیچ کوتاهی در این حوزه صورت نگرفته است.

 وی به حوزه بانک ها نیز اشاره و افزود: تمام بانک ها موظف به پرداخت تسهیلات حتی برای افرادی دارای چک برگشتی هستند.

شجاعی همچنین دستور استقرار نماینده بانک ها را در مناطق زلزله زده استان داد و گفت : با استقرار نماینده بانک های عامل در این مناطق مردم دیگر جهت تردد مشکلی نخواهند داشت .

گفتنی است تسریع در پرداخت تسهیلات، تامین سیمان، توجه به زیر ساخت های آسیب دیده از جمله مساجد، مدارس، پل ها و نانوایی ها، اسکان موقت در کانکس ها و منازل استیجاری نیز مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است ۲۷ اردیبهشت ماه سال جاری دو زمین لرزه با قدرت ۵.۵ و ۵.۳ ریشتر شهرستان گرمه را لرزاند که این زمین لرزه به مناطق مسکونی دو شهرستان گرمه و جاجرم خسارت هایی وارد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha