زینب سادات واسعی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش مرجع مجازی و پایگاه اطلاعاتی با هدف گسترش خدمات مرجع و دسترسی آسان مراجعان و پژوهشگران به کتابخانههای عمومی و تامین منابع اطلاعاتی معتبر از پایگاههای اطلاعاتی داخلی و خارجی در کتابخانههای عمومی منتخب کشور راهاندازی می شود.
وی تصریح کرد: عملکرد کتابخانه های عمومی محدود به تحویل کتاب نیست بلکه کارکردهای آن به آموزش، اطلاع رسانی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان ارتقا یافته است و در چرخه توسعه و مصرف دانش موثری دارد.
همچنین مسئول کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی به ایسنا گفت: طرح خدمات مرجع مجازی از کتابدار بپرس، به منظور برقراری ارتباط و تعامل بهتر با کاربران به عنوان اولین مرکز در کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشان راه اندازی شده است.
وجیهه موسایی تاکید کرد: خدمات مرجع مجازی با هدف ارائه خدمتی نوین به اعضای کتابخانههای عمومی و تأمین نیازهای پژوهشی و پاسخگویی به نیازهای مطالعاتی با توجه به شرایط همه گیری ویروس کرونا، راهاندازی شده است.
وی گفت: خدمات مرجع مجازی، این امکان را فراهم می کند که افراد بدون نیاز به حضور در محل کتابخانه نیازهای اطلاعاتی و پرسش های خود را از طریق پست الکترونیکی و چت در فضای مجازی با کارشناسان مطرح کرده و پاسخ دریافت کنند.
مسئول کتابخانه عمومی ملامحسن فیض کاشانی افزود: خدمات مرجع مجازی دسترسی به پایگاههای اطلاعاتی و منابع الکترونیک با ارائه بیش از ۱۸۰۰ پایگاه معتبر خارجی و داخلی، امکان جستجو در بیش از ۱۲۵ میلیون رکورد منبع دیجیتال، پاسخگویی به سؤالات مطالعاتی و مشاوره اطلاعاتی به اعضا و ارائه منابع اطلاعاتی شامل مقالات ژورنالی و کنفرانسی فارسی و لاتین، کتاب الکترونیک، پایان نامه و ... را مهیا کرده است.
موسایی تصریح کرد: متقاضیان می توانند منابع مورد نیاز خود را در پایگاه تأمین منابع علمی مگاپیپر به نشانی اینترنتی megapaper.ir جستجو کنند و اطلاعات نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره همراه، عنوان مقاله، نام مجله و شناسه دیجیتال DOI منبع را به پست الکترونیک mol.lib@isfahanpl.ir ارسال کرده و مدرک مورد نیاز را از کتابخانه ملامحسن فیض کاشانی درخواست کنند.
انتهای پیام
نظرات