• پنجشنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400052115024
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان مطرح کرد:

ضرورت کار روی گیاهان دارویی برای تأمین معیشت خانواده‌ها

ضرورت کار روی گیاهان دارویی برای تأمین معیشت خانواده‌ها

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: در راستای تحقق شعار سال استعدادیابی و امکان‌سنجی پرورش گیاهان دارویی ازجمله گل‌محمدی، زرشک، موسیر و زعفران انجام و الگوهای کشت شده در سطح استان نشان می‌دهد کشت گیاهان دارویی در زمین‌های کوچک معیشت خانواده‌ها را تأمین کرده و باید روی این الگوها کار شود.

اسفندیار حسنی‌مقدم، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نبود منابع مالی و عدم تخصیص حقابه توسط وزارت نیرو دو رکن اساسی مانع توسعه بخش کشاورزی در استان است.

 وی ادامه داد: برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع نیاز به منابع مالی است و این منابع از طریق سرمایه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، اعتبارات دولتی و تسهیلات بانکی محقق می‌شود.

حسنی‌مقدم افزود: با تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی در سازمان جهاد کشاورزی استان زمینه استفاده از سرمایه سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی فراهم شده و در این راستا پرورش گاو ٧٠٠٠رأسی و پرورش گوسفند داشتی طبقاتی در شهرستان دورود و پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان رومشکان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: طبق بند «ذ» ماده ۳۳ بانک‌های غیرتخصصی موظفند ۱۵ درصد از منابع خود را به بخش کشاورزی اختصاص دهند، چنانچه ۵۰ درصد این امر محقق شود نزدیک به یک هزار میلیارد تومان پول به بخش کشاورزی استان تزریق می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسئله مهم دیگری که در بحث توسعه استان بسیار حائز اهمیت بوده گرفتن «حقابه» است، عنوان کرد: لرستان هم از سیل و هم از خشکسالی آسیب دیده است چراکه آب‌های روان را مهار نکرده‌ایم، بنابراین «گرفتن حقابه» و «تخصیص آب» از وزارت نیرو باید «اولویت» استان باشد.

حسنی‌مقدم ادامه داد: ۱۱ درصد آب کشور، ٤.٧ درصد زمین، حدود ٢.٢ درصد جمعیت و ١.٧ مساحت کشور به لرستان اختصاص دارد اما سهم استان از سدهای کشور نیم درصد بوده که با ۱۱ درصد آب کشور همخوانی ندارد و چنانچه سهم استان در تخصیص حداقل یک و نیم میلیارد مترمکعب تخصیص آب و مطالبه به حق لرستان از وزارت نیرو محقق شود «خشکسالی» و «ترسالی» استان را تهدید نمی‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از تشکیل کارگروه جهادی برای پشتیبانی از تولید خبر داد و افزود: در قالب این کارگروه استعداد هر منطقه در سطح استان شناسایی شده ودر تمامی زیر بخش‌های کشاورزی طرح اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار سال استعدادیابی و امکان‌سنجی پرورش گیاهان دارویی ازجمله گل‌محمدی، زرشک، موسیر و زعفران انجام و الگوهای کشت شده در سطح استان نشان می‌دهد کشت گیاهان دارویی در زمین‌های کوچک معیشت خانواده‌ها را تأمین کرده و باید روی این الگوها کار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha