• شنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1400052315975
  • منبع : نمایندگی خوزستان

حضور خوزستان در اکسپوی دبی

حضور خوزستان در اکسپوی دبی

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان گفت: در جلسه‌ای با حضور مسئولان اداره‌کل استان پیرامون حضور در نمایشگاه اکسپو دُبی، برنامه‌های این اداره‌ کل برای معرفی دستاوردهای خوزستان در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه و تصمیمات لازم گرفته شد.

پیمان نبهانی با اعلام این خبر اظهار کرد: نمایشگاه جهانی اکسپو که به اختصار اکسپو (EXPO) نامیده می‌شود، نمایشگاهی بین‌المللی و بسیار معتبر و مشهور است که هر چند سال یک بار برای نمایش و ارایه دستاوردهای ملل مختلف برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان، او با بیان این‌که اکسپو اولین بار در سال ۱۸۴۴ در پاریس برگزار شد و از آن پس به رسمی همیشگی و دائمی تبدیل شد، ادامه داد: اهمیت این نمایشگاه برای کشورها به اندازه‌ای زیاد است که بعد از مسابقات جام‌جهانی فوتبال و بازی‌های المپیک، سومین رویداد مهم بین‌المللی دنیا محسوب می‌شود. از این‌رو، گاهی آن را المپیک فرهنگ ملل هم می‌نامند.

سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث ‌فرهنگی خوزستان اضافه کرد: در طول این نمایشگاه، جدیدترین دستاوردها، خلاقیت‌ها و اختراعات بشری از سراسر دنیا در یک شهر به نمایش در می‌آیند.

او با اشاره به این ‌که دبی‌اکسپو (نمایشگاه اکسپو دبی) با یک سال تأخیر در نهایت ۹ مهر ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد، عنوان کرد: این نمایشگاه به عنوان سومین رویداد بزرگ دنیا بعد از جام‌جهانی فوتبال و المپیک، به مدت حدود شش ماه و از ۹ مهرماه سال جاری  تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ دایر خواهد بود و ایران جزو ۱۹۲ کشوری است که در رویداد نام‌برده حضور پیدا می‌کند.

نبهانی تصریح کرد: اکسپو بزرگترین مکان ملاقات در جهان است و فرصت‌های زیادی مانند ایجاد شبکه و ارتقای روابط بین‌المللی برای افراد، تیم‌ها، گروه‌ها، شرکت‌ها و سازمان‌هایی که به دنبال یافتن شرکاء یا همکاران جدید از سراسر دنیا هستند، ارائه می‌کند.

او بیان کرد: ثبت حضور بیش از ۱۹۲ کشور و پیش‌بینی بیش از ۲۵ میلیون نفر بازدیدکننده از اکسپو امسال و تخمین سهم بیش از ۷۰ درصدی بازدیدکنندگان و شرکت‌کنندگان از خارج از کشور امارات که بالاترین میزان مشارکت در طول تاریخ نمایشگاه‌های جهانی است و همچنین وضعیت مطلوب متراژ غرفه جمهوری اسلامی ایران و همسایگی غرفه‌های کشورهای فرانسه، مکزیک و پرو با ایران، امکان معرفی آثار باستانی، ظرفیت‌های گردشگری و محصولات صنایع ‌دستی استان را فراهم می‌آورد و می‌توانیم بازاری برای محصولات تولیدی هنرمندان صنایع‌ دستی و علاقه‌مندانی برای بازدید از آثار تاریخی و مناطق گردشگری استان شناسایی کنیم که ما برای هر سه موضوع در حال برنامه‌ریزی هستیم.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان گفت: در بازه زمانی برگزاری نمایشگاه، باتوجه به نزدیک بودن محل برگزاری آن به استان‌ خوزستان، برنامه‌ریزی لازم برای تورهای گردشگری برای غرفه‌داران و بازدیدکنندگان بیش از ۱۹۲ کشور صورت گرفته است.

او افزود: صنعت گردشگری و ظرفیت‌های بی‌شماری که سرمایه‌گذاری در این حوزه را دارای توجیه اقتصادی می‌کند، به‌عنوان یک بسته ویژه در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و امیدوار هستیم تا جذب سرمایه در این عرصه را شاهد باشیم.

نبهانی، شناساندن تمدن غنی استان با تکیه بر سه اثر ثبت ‌جهانی و تنوع اقوام و بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها برای رونق گردشگری و فروش صنایع‌ دستی را مهم‌ترین هدف‌گذاری صورت‌گرفته در این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: فضای اختصاصی گردشگری در پاویون جمهوری اسلامی ایران ۶۴ مترمربع است که البته امکان حضور و مشارکت صنعت گردشگری در ۳۸۲ متراژ دیگر از فضاهای مشترک دیگر نیز وجود دارد که این ظرفیت حضور و نمایش در برنامه‌ریزی‌های این اداره‌کل مدنظر قرار گرفته است.

او تأکید کرد: معرفی ظرفیت‌های تخصصی استان‌های کشور در سه شاخه میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی بستری جذاب برای بازدیدکنندگان غرفه ایران در این رویداد جهانی خواهد بود و پرداختن به ظرفیت شاخه‌های تخصصی هر یک شامل انواع گردشگری از جمله سلامت و زیبایی، طبیعت و ورزش، تاریخی و فرهنگی و غیره در کنار معرفی آئین‌های سنتی، صنایع‌ دستی، تاریخ تمدن و فرهنگ غنی استان، هسته اصلی برنامه‌های اجرایی را تشکیل خواهد داد و نیاز است با حضور جدی و تعامل میان فعالان بخش خصوصی و دولتی بیشترین بهره‌وری از فرصت ایجاد شده فراهم شود. از این‌رو، هرچه برنامه‌های اجرایی با جزییات و دقیق باشد و بتواند با پاسخ‌دهی به علایق مختلف در زمینه شعار و چشم‌اندازهای تعریف‌ شده کلان پیش رود، دستاوردهای قابل‌ توجهی برای تأسیسات و فعالان گردشگری استان رقم خواهد خورد.

سرپرست معاونت گردشگری خوزستان در ادامه با بیان این ‌که موضوع و تِم اصلی اکسپو ۲۰۲۰ دبی، «ارتباط ذهن‌ها، خلق آینده» انتخاب شده است، گفت: انتظار می‌رود که این نمایشگاه جهانی، بستری برای رشد و مطرح شدن ایده‌های خلاقانه و نیز ظهور نشانگان‌های تجاری از سراسر کره زمین باشد که توجه ویژه به ظرفیت‌های گردشگری و خلاقیت‌های هنرمندانه فعالان صنایع ‌دستی در استان ممکن است خوزستان را به‌عنوان نمونه عملی تحقق ایده‌های خلاق معرفی کند.

او افزود: از این‌رو، با توجه به حضور تعداد قابل ‌توجه ایرانی‌های مقیم در کشور امارات نیاز است تمرکز جدی در حوزه بازاریابی و جذب گردشگر از این افراد و همچنین به صورت ‌ویژه از کشورهای بازار هدف گردشگری استان داشته باشیم و از نرم‌افزارهای کاربردی، درگاه‌های اینترنتی و واقعیت مجازی و افزوده به عنوان ابزاری مهم، به‌روز و کاربردی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری خوزستان و جذب گردشگران استفاده کنیم و از سویی دیگر بتوانیم بار علمی مورد نیاز در این حوزه را با شرکت در وبینارها و کارگاه‌های آموزشی مشترک بین‌المللی ارتقا دهیم.

نمایشگاه اکسپو هر پنج سال یک بار با حضور حداکثری کشورها برگزار می‌شود و بخش‌هایی که در این رویداد با رویکردهای اقتصادی و فرهنگی مشارکت دارند، درپی فرآیند ایجاد ارتباطات تجارت، فروش، خرید، عرضه و ورود به بازارهای جهانی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha