• سه‌شنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1400060201360
  • منبع : نمایندگی سمنان

با انتصاب اولین سرپرست پایگاه بافت شهر تاریخی سمنان

راه‌اندازی نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان کلید خورد

راه‌اندازی نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان کلید خورد

ایسنا/سمنان راه‌اندازی نخستین پایگاه بافت تاریخی سمنان با انتصاب اولین سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی سمنان از سوی معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در استان سمنان کلید خورد.

حمیدرضا دوست‌محمدی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان 2 شهریور ماه 1400 با اعلام این خبر اظهار کرد: به‌زودی نخستین پایگاه بافت تاریخی این شهر با توجه به‌ضرورت حفاظت و احیای بافت تاریخی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: در حکمی از سوی معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سروش هاشمی به‌عنوان سرپرست پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی سمنان منصوب شد.»

وی افزود: در این حکم آمده است با توجه به حساسیت این جایگاه و ظرفیت‌های موجود، لازم است با برنامه‌ریزی منسجم ضمن هماهنگی با اداره‌کل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و تعامل با مدیریت استانی و ستادی نسبت به انجام امور محوله اقدام نمایید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: پس از این انتصاب و به‌زودی نخستین پایگاه بافت تاریخی این شهر با توجه به‌ضرورت حفاظت و احیای بافت تاریخی به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

دوست‌محمدی با اشاره به اهمیت و غنای بافت تاریخی سمنان، بیان کرد: بافت تاریخی شهر سمنان دربرگیرنده آثاری از دوره ایلخانی تا قاجار و یکی از غنی‌ترین و ارزشمندترین بافت‌های شهری در کشور است.

او با تأکید بر سامان‌دهی و حفاظت از بافت تاریخی سمنان، تصریح کرد: هدف از شکل‌گیری پایگاه‌های ملی، صیانت از یکپارچگی، اصالت، تمامیت و ارزش‌های برجسته آثار فرهنگی- طبیعی کشور است و این پایگاه‌ها مأموریت دارند در چهارچوب مدیریت یکپارچه و نظام‌مند با بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توان علمی و تخصصی ضمن ارتقای حفاظت از این آثار، زمینه ترویج و انتقال آن‌ها به نسل آینده را فراهم کنند.

سروش هاشمی از کارشناسان ارشد اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و از پژوهشگران و مؤلفان حوزه‌های میراث‌فرهنگی است. وی تا پیش از این به‌عنوان کارشناس مسئول مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی در اداره‌کل استان سمنان مشغول به فعالیت بوده است.

به گزارش ایسنا-بافت تاریخی شهر سمنان که دربرگیرنده آثاری از دوره ایلخانی تا قاجار است یکی از غنی‌ترین و ارزشمندترین بافت‌های شهری در کشور است.

بافت تاریخی سمنان با ۳۵۷ هکتار وسعت، از کهن‌ترین و مهم‌ترین بافت‌های تاریخی در کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha