• دوشنبه / ۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۸:۵۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1400060805445
  • خبرنگار : 50061

طراحی یک بازی برای افزایش هوش کلامی کودکان در قزوین

طراحی یک بازی برای افزایش هوش کلامی کودکان در قزوین

ایسنا/قزوین مدیر یک موسسه فرهنگی هنری در قزوین گفت: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاش هستیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.

زهرا گروه‌ای‌ها در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این موسسه فرهنگی و هنری دوره‌های فن بیان و مهارت‌های ارتباطی و کلامی را به‌صورت حضوری و مجازی برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه کودکان بالای ۶ سال می‌توانند از خدمات و دوره‌های موسسه فرهنگی استفاده کنند، ادامه داد: در حال حاضر بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه را طراحی کردیم که در پارک علم و فناوری و مرکز منش جهادانشگاهی قزوین مورد حمایت قرار گرفته است.

مدیر این موسسه فرهنگی هنری خاطرنشان کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک بازی کارتی است که شخصیت‌های شاهنامه مهره‌های آن هستند . صفحه بازی به سمت قله قاف می‌رود و در نهایت به خانه سیمرغ می‌رسند. شخصیت‌هایی مانند ضحاک و دیو سپید، در روند بازی خلل ایجاد می‌کنند و مانع حرکت مهره‌ها می‌شوند مگر اینکه کارهایی که آن‌ها می‌خواهند را شخص بازی‌کننده انجام دهد. در هوش کلامی اندام گفتاری کودکان باید تقویت شده و دایره واژگان بالا باشد بر همین اساس بازی‌ها بر اساس هوش کلامی چیده شده است.

وی بیان کرد: به موضوعات کودکان و نوجوان کم پرداخته شده است و هر چقدر موسسه ایجاد شود جوابگوی نیاز نیست. در کشورمان نیاز داریم بچه‌ها راه‌های برقراری ارتباط را بیاموزند و موسسات فرهنگی مختلفی در این خصوص در سراسر کشور فعالیت کنند، چراکه بهتر است دانش آموزان نحوه مذاکره، حل مشکلات و رفع تعارض را بیاموزند، خجالت نکشند و اعتماد به نفس پیدا کنند.

گروه‌ای‌ها تصریح کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه در پارک علم و فناوری مورد پذیرش قرار گرفت و جزو ۱۰ طرح منتخب قرار گرفت اما اتفاقی برای ما رخ نداد؛ در طرح شتابدهی کسب و کارها در جهاددانشگاهی قزوین بعد از پذیرش، جلسات آموزشی برگزار شد و بوم کسب و کار را ارائه دادند که نتیجه این جلسات آموزشی مثبت است و کمک شایانی به ما می‌کند چراکه در این حوزه ما به طور کامل بازار را نمی‌شناسیم.

وی اضافه کرد: بازی آموزشی افزایش هوش کلامی از طریق شاهنامه یک اقدام هویت‌‎ساز است بنابراین در تلاشیم بستری را فراهم کنیم تا کودکان و نوجوانان کمتر در فضای مجازی باشند و طی آموزش‌هایی با شخصیت‌های کهن آشنا شوند و در عین حال نحوه برقراری ارتباط و سخن گفتن را بیاموزند.

مدیر موسسه فرهنگی هنری سیمرغ سخن اشاره کرد: در عین حال که کارمان هویت‌ساز است نیاز داریم مورد حمایت مادی و معنوی قرار گیریم، در تلاش هستیم طی همکاری با آموزش و پرورش محصول خود را به دانش آموزان معرفی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.