• جمعه / ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1400061913898
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

نماینده ولی فقیه در هرمزگان:

فضای مجازی حقیقت جامعه امروز است/جنگ نابرابری در فضای مجازی به پا شده است

فضای مجازی حقیقت جامعه امروز است/جنگ نابرابری در فضای مجازی به پا شده است

ایسنا/هرمزگان نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نوجوانان با برنامه‌های خوب و موثرشان باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند و بدانند که در دل هر بلا نعمت قرار داده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی‌زاده در گفت و گو با ایسنا، افزود: دل نوجوانان مثل زمین خالیست، هر چه در آن بکاری برداشت خواهی کرد؛ اظهار داشت: قلب نوجوان همانند زمینی است که بهترین دوران برای کاشت بذر اخلاق، ایمان و انسان دوستی است و شما مربیان و مدیران کانون باغبانانی هستید که در زمین مستعد دل‌ها بذر ایمان، اخلاص و فداکاری می‌کارید؛ پس این باغبانی مبارک شما باشد. 

وی اظهار کرد: مربیان باید حضور فعال‌تری در زمینه تربیت نوجوانان داشته باشد، زیرا دوران طلایی نوجوانی دوران سرمایه‌گذاری است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان هرمزگان در رابطه با جایگاه نوجوان در خانواده بیان کرد: نوجوانان می‌بایست با رسیدن به شخصیت و هویت متناسب با ارزش‌های دینی و اجتماعی عزیز خانواده گردند و خودباوری را در خود تقویت کنند.

عبادی‌زاده خطاب به نوجوانان اضافه کرد: شما در این دوران تمایل به آزادی دارید و این طبیعی است، اما باید با مدیریت فرصت‌ها و اداره آن از خطرات زیان‌بار ناشی از آزادی بدون چهارچوب جلوگیری کنید.

 وی با اشاره به ناسازگاری قول و عمل برخی از افراد جامعه اظهار کرد: اگر می‌خواهید در پیمودن مسیر درست آسیبی به شما نرسد و دچار تناقض نشوید، معیار شما انسان‌ها نباشد زیرا همه انسان‌ها آماده لغزش هستند، پس حق و حقیقت و  ارزش‌ها ملاک شما باشد.

وی ضمن دعوت والدین به همدلی با نوجوانان به جای اعمال محدودیت شدید، خاطرنشان کرد: با همدلی زمینه رشد و بالندگی نوجوانان میسر می‌شود و نوجوانان می‌بایست دست در دست والدین، مربیان و روحانیت اصیل این مسیر پر پیچ و خم نوجوانی را طی کنند.

 وی با اشاره به آزادی‌های بی‌حد و حصر و بی‌بند و باری‌های جهان غرب عنوان کرد: رسانه‌ها مختلف از طریق فضای مجازی نوجوانان را هدف قرار داده‌اند و نوجوانان مثل یک رزمنده میدان در مقابل خطرات هزاره جدید باید آماده باشند.

نماینده ولی فقیه به جنگ نابرابری که از سوی استکبار در فضای مجازی به پا شده است اشاره کرد و افزود: فضای مجازی علی‌رغم همه تهدیدهایش فرصتی بی‌نظیر است. نوجوانان با برنامه‌های خوب و موثرشان باید تهدیدهای فضای مجازی را به فرصت تبدیل کنند و بدانند که در دل هر بلا نعمت قرار داده دارد.

عبادی زاده در پایان گفت: فضای مجازی نه تنها بخشی از زندگی نوین جامعه ما بلکه حقیقت جامعه امروزه ما است که خوراک فکری متفاوتی برای شما نوجوانان دارد. شما باید در مسیر ارزش‌های الهی خوراک روح انسان را پیدا کنید تا در این را به سلامت گام بردارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha