• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۱۵
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400062215954
  • خبرنگار : 50187

منابع مالی و عدم برندسازی، علل عدم موفقیت تعاونی های بم است

منابع مالی و عدم برندسازی، علل عدم موفقیت تعاونی های بم است

ایسنا/کرمان رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بم گفت: مشکلات مالی، تجهیزات و عدم برندسازی دلیل اصلی عدم موفقیت تعاونی های شهرستان است.

"صالح برایی نژاد" در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تعاونی ها در بخش برندسازی و بسته بندی ضعیف هستند و باید برای ورود به بازار رقابت و عرضه محصولات به بازارهای بین المللی در این بخش خود را تقویت کنند.

وی افزود: اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بم  ماموریت و هدف کلی سیاستگذاری و برنامه ریزی، اعمال نظارت و انجام اقدامات قانونی به منظور تنظیم روابط کار، حل و فصل مسائل و مشکلات جامعه کارگری، حفظ و صیانت از نیروی کار، افزایش سهم بخش تعاونی در اقتصاد کشور و حمایت از توسعه اشتغال و نیز برقراری نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی در چارچوب سیاست های کلی نظام و قوانین و مقررات موضوعه  از کارگران زحمت کش و پرتلاش شهرستان  در واحدهای مختلف را بر عهده دارد.

برایی نژاد با اشاره به نقش تعاونی‌ها در تحقق اهداف و اصول شعار امسال گفت: حمایت از این واحدها برای اشتغال پایدار در استان باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بم گفت: بیش از ۷۰۴ تعاونی در سطح شهرستان با ۲۰۵ هزار نفر عضو داریم که اکثرا تعاونی های صنایع تولیدی و توزیعی هستند و در زمینه محصولات غذایی، خدمات کشاورزی، فنی مهندسی و تعاونی مصرف فعالیت دارند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی های ایجاد اشتغال برای جوانان و بانوان در رشته های خیاطی، صنایع دستی و فرآوری خرما در سطح شهرستان بم موفق هستند، عنوان کرد: تعاونی های بم نتوانستند خود را در کشور مطرح کنند و منابع مالی، برندسازی و تجهیزات از مشکلات اصلی تعاونی ها است.

برایی نژاد با اشاره به آسیب های ناشی از کرونا در تعاونی ها از ادامه فعالیت سامانه درخواست تسهیلات کرونایی خبر داد و افزود: ۴۰ درصد از تعاونی ها شامل صنایع دستی، کشاورزیو صنایع تبدیلی خرما فعال هستند.

وی بیان کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ایجاد تعاونی ها یکی از راهکارهایی است که می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کنند .

رییس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: با توجه به اینکه شرق استان کرمان قطب کشاورزی است، می طلبد ملزومات مربوط به کشاورزی را در خود شهرستان تولید کرد که هم از نظر اقتصادی به نفع کشاورز باشد و چنانچه افرادی بخواهند تولید و شغل ایجاد کنند، از آنها حمایت می کنیم ضمن اینکه بانک رسالت برای ایجاد مشاغل خانگی  تسهیلات با نرخ چهار درصد در اختیار افراد جویای کار قرار می دهد.

وی فرهنگ تعاون را مهم دانست و افزود: متاسفانه فرهنگ تعاون به معنای واقعی جا نیفتاده اگر جا می افتاد، ضریب منافع ملی بیشتر از این بود.

برایی نژاد اظهار کرد: فرهنگ و آموزش، توانمندسازی تعاونی ها، تحکیم تعاملات شبکه ای، توسعه همکاری های بین بخشی، تامین مشوق های منابع مالی، توسعه بازار و برند و نظارت از جمله راهبردهایی است که می تواند تعاونی ها را از عقب ماندگی نجات داده و راه را برای ورود به بازارهای بین المللی و اشتغال زایی بیشتر برای جوانان باز کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.