• سه‌شنبه / ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1400062317347
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۲۳ شهریور

جزییات اولین سفر خارجی رییسی/ تازه‌هایی از اربعین۱۴۰۰/ ارزیابی‌ها از مذاکرات اتمی

جزییات اولین سفر خارجی رییسی/ تازه‌هایی از اربعین۱۴۰۰/ ارزیابی‌ها از مذاکرات اتمی

جزییات سفر رئیسی به تاجیکستان/ اربعین ۱۴۰۰/ مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه تاجیکستان در بیانیه‌ای جزئیاتی از سفر قریب‌الوقوع سید ابراهیم رئیسی به این کشور به دعوت امامعلی رحمان،‌ رئیس جمهور تاجیکستان را ارائه کرد که در صدر اخبار پرمخاطب امروز قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است: روسای جمهور دو کشور طی این سفر دیداری ویژه  داشته و با مشارکت هیئات رسمی دو کشور، درباره طیف گسترده ای از موضوعات مذاکره خواهند کرد. در پایان این دیدار، قرار است دو طرف بیانیه مشترکی در زمینه روابط دو جانبه و بسته‌ای از اسناد جدید همکاری را امضا کنند. 

رئیس جمهوری اسلامی ایران قرار است روز پنج شنبه به دعوت رسمی رئیس‌جمهور تاجیکستان و برای شرکت در اجلاس «سران سازمان همکاری شانگهای» به دوشنبه سفر کند.

رئیسی به همراه هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس، دیدارهای دوجانبه ای نیز با سران و روسای هیات‌های حاضر در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای خواهد داشت. 

توضیحات سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی درباره چگونگی برگزاری اربعین امسال هم از دیگر اخبار پرمخاطب بود.

احمد محمدی فر در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با حذف تست pcr برای دریافت روادید نیز گفت: صحبت از این بود که هم موقع دریافت ویزا و هم برای سوارشدن به هواپیما زائران تست پی‌سی‌آر بدهند. باتوجه‌به رایزنی‌هایی که انجام شد انجام تست پی‌سی‌آر برای دریافت ویزا منتفی شد ولی برای سوارشدن به هواپیما باید این تست از سوی مسافران انجام شده باشد از دیگر سو یک‌بار دیگر هم تست pcr در داخل فرودگاه‌های بغداد و نجف صورت می‌گیرد که قرار شد این فرایند نیز حذف شود.

در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر عراق در جریان سفر به تهران هم  ۸ محور مهم مرتبط با مراسم اربعین مورد پیگیری و تاکید قرار گرفت که جزییات آن را می توانید اینجا بخوانید.

مذاکرات ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم از دیگر موضوعات خبری مهم این روزهاست که در همین رابطه حسن بهشتی پور کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: به نظرم اقدام ایران برای تمدید همکاری با آژانس در راستای خنثی سازی تلاش های اسراییل و مخالفان برجام است که سعی دارند قطعنامه‌ای را در شورای حکام علیه ایران تصویب کنند از این رو توافق با آژانس را به نفع ایران و در راستای تامین منافع‌مان می‌دانم.

در همین رابطه فریدون مجلسی ضمن اینکه سفر مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی را مثبت ارزیابی کرد معتقد است که توافق انجام شده فرصتی است به عنوان آتش‌بس که به یک تفاهم‌های آتش بس در کل منطقه منجر شود.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر دنبال کنید.

اسلامی و شمخانی درباره سفر گروسی توضیح دهند

نمایندگان باید در جریان مذاکرات ایران با آژانس انرژی اتمی قرار گیرند

بازدید اسلامی از نیروگاه اتمی بوشهر و تاسیسات هسته‌ای اصفهان

***

امروز همچنین گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص بررسی وضعیت صنعت استخراج رمزارزهای جهان روا و مبادلات آن در داخل در جلسه علنی مجلس قرائت شد و غلامرضا مرحبا با اشاره به بازار غیررسمی خرید و فروش رمزارز در داخل کشور و با تشریج مزیتها و خطرهای مبادلات رمزارز گفت: در داخل کشور روزانه ۷۰۰ بیت کوین به صورت غیررسمی خرید و فروش می شود.

اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران هم با حضور دستگاه‌های متولی در دادگستری استان تهران به ریاست قائم مقام دادگستری برگزار شد.

قائم مقام دادگستری استان تهران در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه دلالان به دلیل اینکه فاقد شناسنامه و پروانه هستند، از مسئولیت مدنی، کیفری و موازینی که قانون تجارت تکلیف کرده (مانند داشتن دفاتر، ارائه مفاصا حساب) دور بوده و غالباً معاملاتی را که منعقد می‌سازند منتهی به طرح دعوا می‌شود، گفت: ضروری دانستیم که دلالان در سطح استان تهران شناسنامه‌دار شوند.

گزارش تاریخی ایسنا به مناسبت سالروز صدور فتوای حرام بودن شرکت مردم در بیست و یکمین دوره انتخابات مجلس شورای ملی از سوی آیت الله سیدمحمدهادی میلانی در سال ۱۳۴۲ هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

در بخشی از این گزارش که با عنوان "آیت اللهی که شرکت در انتخابات را حرام کرد" منتشر شده،‌ آمده است: آیت الله میلانی در چنین روزی در پاسخ به سوال جمعی از اهالی شهرستان تویسرکان برای شرکت یا شرکت نکردن در بیست و یکمین دوره انتخابات مجلس شورای ملی، پاسخ داد: «جواب‌ همان است که به سؤالات وارده از بلاد کثیره داده‌ام و اینک به نحو اختصار می‌نویسم. با وضع موجود و عدم آزادی قلم و بیان و زندانی بودن عده‌ای رجال صالح، هر نوع شرکت در این انتخابات جایز نیست، شرعا و عقلا و مبارزه با آن و مطالبه حکومت مشروع قانونی وظیفه می‌باشد. امید آنکه به یمن توجه حضرت بقیه‌الله ارواحنا فداه، امت اسلامی به خواسته خود نائل شود.»

همچنین میتوانید گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (سه شنبه) بیست و سوم شهریور ماه ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی را اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha