• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۰۹:۲۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1400062820461
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نماینده مردم نطنز در مجلس:

قانون شفافیت برای تمام ارکان‌های نظام اجرایی شود

قانون شفافیت برای تمام ارکان‌های نظام اجرایی شود

ایسنا/اصفهان نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس شورای اسلامی گفت: باید قانون شفافیت را نه فقط در مجلس بلکه برای تمام ارکان‌های نظام به تصویب رساند و اجرایی کرد تا تمام امور مربوط به نهادهای مختلف شفاف شود.

رحمت‌الله فیروزی در گفت‌وگو با ایسنا درباره لزوم شفافیت و شفاف‌سازی در امور مختلف کشور، اظهار کرد: مجلس کلیات طرح شفافیت را تصویب کرده و در کمیسیون در دستور کار قرار گرفته است تا مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد. در کل باید همه امور و گردش مالی نهادها و دستگاه‌های مختلف کشور و سازمان‌هایی که با امور مردم سرو کار دارند شفاف باشد تا شک و شبهه‌ای برای مردم باقی نماند.

وی افزود: این حق مردم است که به طور شفاف در جریان امور مربوط به خود و دستگاه‌های خدمت رسان باشند و در جمهوری اسلامی ایران هیچ چیز پنهانی از ملت وجود ندارد و همه مسئولان باید در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس گفت: شفافیت باید شامل همه دستگاه‌ها باشد نه اینکه با این موضوع گزینشی عمل شود و برای مثال یک دستگاه مالیات پرداخت کند و دستگاه دیگر هیچ مالیاتی ندهد و گردش مالی آن مشخص نباشد. این رویه درستی نیست و باید به آن توجه کرد تا مشکل برطرف شود.

فیروزی تصریح کرد: در مجلس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان وجود دارد و قانون شفافیت هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند و در کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌های داخلی در حال بررسی است. باید قانون شفافیت را نه فقط در مجلس بلکه برای تمام ارکان‌های نظام به تصویب رساند و اجرایی کرد و نهادهایی که درآمدهای دولتی دارند باید صورت حساب‌های آنان مشخص و شفاف باشد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای قانون شفافیت سبب جلب اعتماد عمومی مردم می‌شود و نارضایتی‌ها را تا حد زیادی از بین می‌برد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha