• یکشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400062820765
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

 ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دُز واکسن کرونا در خراسان جنوبی تزریق شد

ایسنا/خراسان جنوبی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اعلام کرد: تاکنون ۲۷۲ هزار و ۶۷۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۷ هزار و ۳۰۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دُز رسید.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در اطلاعیه‌ای به تشریح آخرین وضعیت بیماری کووید-۱۹ و آمار تزریق واکسن کرونا در ۲۴ ساعت گذشته پرداخت.

به گزارش ایسنا، در این اطلاعیه آمده است:

تاکنون ۲۷۲ هزار و ۶۷۳ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۵۷ هزار و ۳۰۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در استان به ۴۲۹ هزار و ۹۸۱ دُز رسید.

در۲۴ ساعت گذشته نیز سه هزار و ۲۹۰ دُز واکسن کرونا، در استان تزریق و ثبت شد. افراد واجد شرایط برای تزریق واکسن حتما در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند.

از دیروز تا امروز ۲۷ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی،۶۴ بیمارجدید مبتلا به کووید۱۹ بر اساس آزمایش pcr و ۴۱ نفر با انجام تست سریع در استان شناسایی شد که ۲۰ از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در استان به ۳۰ هزار و ۷۷۰ نفر رسید. متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، سه بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان باختگان این بیماری به 1117 نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۲۹ هزار و ۵۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. 29  نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۸۴ هزار و ۷۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در استان انجام شده است. در حال حاضر هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز نیست و هفت شهر بیرجند، طبس، نهبندان، فردوس، قاین، سربیشه، زیرکوه در وضعیت نارنجی و ۳شهر درمیان، سرایان و بشرویه در وضعیت زرد و شهر خوسف در وضعیت آبی قرار دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha