• چهارشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1400070704832
  • خبرنگار : 71541

جزئیات و نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان

جزئیات  و نحوه ثبت‌نام اینترنت رایگان دانشجویان

معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد فرآیند ثبت‌نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان برای اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب اینترنت آغاز شده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به آغاز سال جدید تحصیلی به‌صورت مجازی برای دومین سال متوالی و نیاز به زیرساخت‌هایی از جمله اینترنت برای دسترسی به محتوای آنلاین آموزشی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که در این مدت با ارائه اینترنت رایگان و رایگان کردن سامانه شاد و سامانه‌های آموزشی، تلاش کرده بود فرآیند آموزش را برای دانش‌آموزان و دانشجویان، معلمان و اساتید دانشگاهی تسهیل کند، بار دیگر به ارائه اینترنت رایگان اقدام کرد.

در این راستا ستار هاشمی -معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات- با اشاره به آغاز فرآیند ثبت‌نام اختصاص بسته‌های هدیه اینترنت رایگان بیان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا برای حمایت از تداوم برگزاری آموزش‌های مجازی، همانند سال گذشته بسته‌های اینترنت رایگان را برای همه اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب در نظر گرفته است.

وی افزود: همه مشمولان می‌توانند برای دریافت بسته هدیه اینترنت رایگان و اطلاعات بیشتر، از امروز (چهارشنبه ۷ مهر ماه) به سامانه ictgifts.ir مراجعه کنند و با کد ملی و شماره تلفن همراه خود فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند. با توجه به اینکه فقط یکبار امکان نام‌نویسی در سامانه وجود دارد و شماره تلفن همراه نیز باید تحت مالکیت فرد ثبت‌نام کننده باشد، بنابراین متقاضیان در درج اطلاعات مربوط به خود دقت کافی را داشته باشند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، اطلاعات نهایی در اختیار اپراتورها قرار می‌گیرد تا بسته هدیه به حساب‌ کاربران افزوده شود. مهلت ثبت‌نام در سامانه، هفت روز است و با توجه به تعداد بالای دانشجویان، طلاب و معلمان، نام‌نویسی در سه روز ابتدایی بر اساس رقم‌های آخر کد ملی انجام می‌شود، اما در چهار روز بعدی تا پایان اتمام مهلت، محدودیتی در کد ملی برای مشمولان وجود ندارد.

هاشمی افزود: حجم بسته اینترنت هدیه رایگان  اساتید ۶۰ گیگابایت، معلمان ۴۰ گیگابایت، دانشجویان و طلاب  ۳۰ گیگابایت در نظر گرفته شده است که با اعتبار مصرف شش ماهه به ثبت‌نام شدگان ارائه می‌شود. در این طرح امکان فعال‌سازی و دریافت این بسته‌ها روی تلفن همراه و یا تلفن ثابت (ADSL) متقاضیان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ممکن است، اطلاعات دریافتی مربوط به اساتید، معلمان، دانشجویان و طلاب کامل نباشد یا ثبت‌نام دانشجویان ورودی جدید در دانشگاه‌ها هنوز انجام نشده باشد، به همین منظور امکان ثبت اعتراض برای همه مشمولانی که کد ملی آنها در سامانه وجود ندارد، پیش‌بینی شده است تا پس از تأیید نهادهای متولی، بسته اینترنت به ایشان نیز اختصاص یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۷ ۲۲:۱۳

معلم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۵۴

چه جوری ثبت نام میکنند

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۸ ۱۲:۱۷

اینترنت رایگان 20گیگ میخوام

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۹ ۱۲:۴۰

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۰۹ ۱۴:۲۲

سلام. والا من دو شب پیش مشخصاتمو ثبت کردم وو بعدش نوشت ثبتنام شما با موفقیت انجام شد. ولی دیگه هنوز که هنوزه نه پیامکی برام اومده وو نه برام فعال شده. هرچی هم استعلام بسته میزنم فقط همون بسته خودمو که ۴ گیگ خورده ای هست میاره بالا، دیگه هیچی.

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۴ ۱۳:۵۱

اره به خدا برا منم ثبت کرد ولی هیچ خبری از اینترنت نیست/:

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۶:۴۸

آیا همه خطوط همراه اول میتوانند نت رایگان دریافت کنند

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۱۰ ۰۰:۲۳

واسه منم هنوز که هنوز خبری نیست اینا همشون الکیه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۶:۵۵

خوب عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۰۵

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۰۸

عالی خیلی خوبه

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۲۱

عالی

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۴۴

اینترنت رایگان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۸ ۱۸:۴۴

اینترنت رایگان

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۹ ۱۳:۱۴

خوب‌

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۴ ۰۹:۰۲

آیا دوباره این طرح اینترنت رایگان میاد برای کسایی که این خبر رو نفهمیدن ؟

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۶ ۰۹:۵۷

ثبت نام

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۶ ۰۹:۵۷

ثبت نام

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۲۶ ۰۹:۵۷

ثبت نام

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۳۰ ۲۲:۰۹

چه طوری ثبت نام کنیم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۱ ۱۵:۵۹

اینترنت رایگان ۳۰ گیگ میخوام.

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۴ ۰۴:۵۱

من امشب فهمدم دانشجو هستم لطفا به منم بدین اینترنت .

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۰۵ ۱۸:۰۹

نمی‌دونم

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۲ ۰۸:۵۲

خوب

avatar
۱۴۰۰-۰۸-۲۵ ۱۰:۴۹

سلام امکان تمدید ثبت نام اینترنت وچود داره چون من تازه متوجه شدم