• دوشنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۰ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1400071208286
  • خبرنگار : 50182

استاندار کرمانشاه:

برای دولت سیزدهم از آسمان "پول" نباریده/ نباید فشار را بر دولت مضاعف کنیم

برای دولت سیزدهم از آسمان "پول" نباریده/ نباید فشار را بر دولت مضاعف کنیم

ایسنا/کرمانشاه استاندار کرمانشاه با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط بسیار سخت اقتصادی روی کار آمده، گفت: برای این دولت از آسمان پول نباریده و مدیران نباید پروژه هایی برای دولت تعریف کنند که توان مالی اجرای آن نباشد و برای مردم توقع ایجاد شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در جلسه امروز (12 مهر) شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به احتمال سفر رییس جمهور به استان گفت: هنوز صحبتی در خصوص این سفر مطرح نشده، اما پیش بینی خود ما این است که امسال این سفر انجام شود، بنابراین باید آماده باشیم.

بازوند گفت: در این سفر نباید پروژه ای مطرح شود که در آینده توقع ایجاد کند. پروژه ها باید متناسب با توان دولت سیزدهم تدوین شود.

استاندار کرمانشاه گفت: حقیقت این است که از آسمان پول برای این دولت نباریده و دولت سیزدهم در شرایط واقعا سختی روی کار آمده و با مشکلات متعدد اقتصادی و تحریم دست و پنجه نرم می کند و نباید این فشارها مضاعف شود.

بازوند گفت: در حال حاضر عمده بودجه و توان دولت سیزدهم صرف مبارزه با کرونا و انجام واکسیناسیون شده که حقیقتا کار درست و اولویت داری است، چرا که با وجود کرونا تمام بخش ها آسیب خواهند دید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به طرح شدن پروژه هایی برای سفر رییس جمهور به استان، گفت: در این شرایط باید روی پروژه هایی متمرکز شویم که بتواند مشکلات استان را حل کند، اما از طرفی نیازمند اعتبار نباشد و یا اعتبار کم بخواهد، بطور مثال "هاب" شدن فرودگاه کرمانشاه نیازمند اعتبار نیست و فقط دستور ویژه می خواهد.

بازوند گفت: درخواست ما این است که "ایران ایر" همانطور که بندرعباس را "هاب" قرار داده، کرمانشاه را هم که خدمات رسانی به چهار استان همجوار را برعهده دارد "هاب" غرب کشور قرار دهد.

بازوند گفت: ۱.۵ میلیارد تومان در فرودگاه کرمانشاه سرمایه گذاری شده و سالن و سوله احداث کرده ایم و انتظار ما این است که "هاب" شدن فرودگاه کرمانشاه توسط "ایران ایر" انجام شود.

وی افزود: بحث دیگر  ساماندهی کولبران است که اگر مشکل بانک مرکزی و گمرک در این زمینه حل شود کار راحت تر پیش می رود، بطوری که عوارض گمرک به صفر برسد و از طرفی بانک مرکزی به مدت یک یا دو سال منشا ارزی نخواهد تا وضعیت کولبران ساماندهی شود و این اقدامات نیازمند اعتبار نیست.

وی در ادامه با اشاره به هدفگذاری رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی برای استان در سال آینده، این عدد را بسیار خوشبینانه دانست و افزود: نباید هدفی تعیین شود که مسئولان بعد از ما دچار چالش شوند.

بازوند افزود: سرانه درآمدی مردم استان پایین است و رشد اقتصادی ۷.۵ درصدی عملا برای این استان معجزه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha