• سه‌شنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400072014152
  • منبع : نمایندگی همدان

روایت‌گری حماسه ۳۰ مهر از سوی دانش‌آموزان همدانی در ۱۰۰ مسجد

روایت‌گری حماسه ۳۰ مهر از سوی دانش‌آموزان همدانی در ۱۰۰ مسجد

ایسنا/همدان مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان همدان گفت: گروه‌هایی از دانش‌آموزان در ۱۰۰ مسجد شهر همدان حماسه سی مهر را روایت‌گری می‌کنند.

به گزارش ایسنا، محمدصالح جباری سه‌شنبه ۲۰ مهرماه در ستاد حماسه سی مهر اظهار کرد: آموزش روایت‌گری حماسه ۳۰ مهر برای تعدادی از دانش آموزان، از سوی این انجمن انجام شده، این راویان مستنداتی را به صورت مکتوب و یا تصویری در رابطه با این حماسه ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۱۰۰ مسجد شهر همدان حماسه سی مهر توسط دانش‌آموزان روایت‌گری می‌شود، تصریح کرد: درک حماسه سی مهر از سوی دانش‌آموزان راوی و سپس انتقال آن به سایر دانش آموزان از اهداف این برنامه است.

جباری اظهار کرد: انتقال پیام و جریان حماسه ۳۰ مهر به دانش آموزان یکی از دغدغه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی است که در چند سال گذشته اهتمام جدی‌تر بر آن شده که این مهم نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها است تا شاهد رشد دانش‌آموزان باشیم.

جباری با اشاره به حضور ۱۵ هزار نفر در حماسه سی مهر گفت: این حماسه با حضور دانش‌آموزان از مدرسه‌های اصلی همدان همچون مدرسه شریعتی، امام‌خمینی(ره)، علوی و عطار آغاز می‌شود و در نهایت تجمع عظیم در میدان امام خمینی(ره) اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: با توجه به هم‌زمانی سی مهر امسال با روز جمعه، برنامه‌های متعددی در نماز جمعه پیش بینی شده ، هم‌چنین رایزنی‌هایی به منظور پخش مستند حماسه مهر از چند شبکه ملی صورت گرفته است.

مسئول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان با بیان اینکه واقعه سی مهر همدان جرقه‌ای برای ایجاد یک حرکت سراسری و در نهایت شکل‌گیری حماسه ۱۳ آبان شد، تأکید کرد: حماسه سی مهر در کل کشور بی‌سابقه است، باید با مطالبه‌گری آموزش و پرورش، بازخوانی این حماسه در کتاب‌های درسی درج شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha