• یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1400072518034
  • خبرنگار : 50188

معاون فرماندار تاکید کرد

احداث کمربندی شرقی رفسنجان ضروری است

احداث کمربندی شرقی رفسنجان ضروری است

ایسنا/کرمان معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان گفت: احداث کمربند شرقی در رفسنجان ضروری است چرا که در حال حاضر تانکرهای سوخت و مخازن سوخت از داخل شهر تردد دارند که می تواند خطرساز باشد آن ها با یک جرقه ممکن است منفجر شوند و جان بسیاری از همشهریان را تهدید کند.

"محمدعلی حاج جعفری" ۲۵ مهرماه در جلسه پدافند غیرعامل شهرستان رفسنجان اظهار کرد: ایمن سازی منابع حساس و حیاتی شهرستان باید در اولویت باشد و با توجه به تهدیدات حوزه های مختلف اعم از سایبری، بیوتکنولوژی، بحث های دامی و گیاهی، آب و ... که صورت می گیرد باید راه های مقابله با این تهدیدات به آگاهی مردم برسد.

وی افزود: مشکلی که در نخلستان های جنوب رخ داده و آفت هایی در نرماشیر محصولات کشاورزی این منطقه را دچار آسیب کرد، می تواند در بحث پسته در رفسنجان اتفاق بیفتد.

حاج جعفری ادامه داد: بحث پدافند غیرعامل و راهکارهای مقابله با واردات و مصرف سموم قاچاق و غیر مجاز در دستور کار جهاد کشاورزی باشد تا این محصول دچار آفت نشود که صادرات آن با مشکل مواجه می شود.

وی عنوان کرد: دریچه های مخازن آب و فاضلاب باید مصون سازی شود که در این زمینه مصون سازی مخازن آب شهری ۱۰ درصد و در روستاها هم ۸۰ درصد صورت گرفته است.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان احداث کمربند شرقی در رفسنجان را ضروری دانست و گفت: در حال حاضر تانکرهای سوخت و مخازن سوخت از داخل شهر تردد دارند که می تواند خطرساز باشد آن ها با یک جرقه ممکن است منفجر شوند و جان بسیاری از همشهریان را تهدید کند که لازم است در ساعات خلوت این تردد صورت گیرد و شرکت فرآورده های نفتی باید این پدافند غیرعامل را اجرا کند.

رییس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی رفسنجان نیز در این جلسه گفت: در شهرستان رفسنجان پنج پایگاه اورژانس مجهز به پنج دستگاه آمبولانس در مناطق مختلف شهری وجود دارد دکتر"محمدرضا حسینی زینلی" افزود: امّا با توجه به اینکه در شهر ترافیک زیادی وجود دارد و ۶ تا ۸ دقیقه زمان طلایی رسیدن آمبولانس به محل حادثه است لذا برای حفظ این زمان و بیشتر نشدن آن، نیاز است یک پایگاه دیگر هم در این شهر ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در چند روز اخیر تصادفات داخل شهری زیادی داشتیم که در این حوادث چهار نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha