• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۰۸:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072618192
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خبر داد:

از خطر شروع پیک ششم در خراسان جنوبی تا افزایش ابتلای کودکان

از خطر شروع پیک ششم در خراسان جنوبی تا افزایش ابتلای کودکان

ایسنا/خراسان جنوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به افزایش تدریجی موارد سرپایی و بستری در بیمارستان‌های استان، گفت: اگر این روند تداوم داشته باشد قطعا ما در مسیر شروع موج بعدی کرونا قرار خواهیم گرفت.

محمد دهقانی، یکشنبه شب ۲۵ مهرماه در گفت‌وگوی تلویزیونی درباره مراجعه کودکان به مراکز درمانی برخی شهرستان‌های استان با علائم گوارشی گفت: از دو هفته قبل به‌ تدریج شاهد افزایش مراجعه به مطب‌های متخصصان اطفال در برخی شهرستان‌ها با علائم تنفسی به‌خصوص علائم گوارشی بودیم که حدود ۱۰ تست کرونا از کسانی که با این علائم مراجعه کرده بودند به طور رسمی و مشخص مثبت شد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این موضوع در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا مطرح و هشدار لازم داده شد، افزود: هفته گذشته شاهد افزایش تدریجی و مختصر مراجعه‌کنندگان هم سرپایی و هم بستری به بیمارستان‌های سطح استان بودیم که باعث شد استان خراسان جنوبی در زمره هفت استانی در کشور قرار بگیرد که افزایشی را در میزان بستری‌ها نشان می‌دهند.

دهقانی بیان کرد: امیدواریم این روند تداوم پیدا نکند ولی اگر تداوم داشته باشد قطعا ما در مسیر شروع موج بعدی بیماری قرار خواهیم گرفت که پیامدهای سختی را برای همه ما به دنبال خواهد داشت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه حدود ۵۴ درصد افرادی که به خاطر کرونا فوت می‌کنند، افرادی بودند که هیچ نوع واکسنی را دریافت نکردند، تصریح کرد: سایرین هم افرادی بودند که یک دُز یا دو دز را دریافت کردند اما عمدتا بیماری‌های زمینه‌ای داشتند یا افراد با سن بالا بودند که منجر به بروز فوت در آنها شده است.

دهقانی با بیان اینکه اغلب کسانی هم که خیلی بدحال می‌شوند افرادی هستند که ایمنی کامل ندارند یعنی واکسن نزدند یا دو دز واکسن را دریافت نکردند که ایمنی کامل در بدن آنها ایجاد شده باشد، اظهار کرد: به ندرت اتفاق می‌افتد که فرد سالمی با تزریق دو دز واکسن فوت کرده باشد؛ این به معنای عدم وجود آن نیست، اما بندرت داشتیم که افرادی بدون بیماری زمینه‌ای و با واکسیناسیون کامل فوت کنند؛ اغلب فوت‌شدگان افرادی هستند که اگر واکسن زدند یک دز بوده یا اینکه بیماری زمینه‌ای داشتند که باعث تشدید بیماری و فوت آنها شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha