• دوشنبه / ۲۶ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072618532
  • خبرنگار : 50028

پاسخ به تردیدهای والدین برای بازگشایی مدارس؛

منتظر ابلاغیه‌های جدید آموزش حضوری هستیم

منتظر ابلاغیه‌های جدید آموزش حضوری هستیم

ایسنا/خراسان جنوبی  مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با تاکید بر ارائه شیوه‌های مخصوص هر مدرسه برای شروع آموزش حضوری، گفت: تا پیش از این گفته شده بود که مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت از ابتدای آبان و مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز از ۱۵ آبان به صورت تدریجی آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد، اما اکنون منتظر ابلاغیه‌های جدید هستیم تا براساس آن و با اولویت سلامت دانش‌آموزان و معلمان عمل کنیم.

محمد علی واقعی، در پاسخ به تردیدها در مورد بازگشایی یا عدم بازگشایی مدارس استان، در گفت‌وگو با ایسنا افزود: همه موارد با رعایت ضوابط ستاد کرونای کشور لحاظ خواهد شد و ما تابع قانون خواهیم بود.

وی افزود: تا پیش از این گفته شده بود که مدارس زیر ۳۰۰ نفر جمعیت از ابتدای آبان و مدارس بیش از ۳۰۰ دانش‌آموز از ۱۵ آبان به صورت تدریجی آموزش حضوری را آغاز خواهند کرد، اما اکنون منتظر ابلاغیه‌های جدید هستیم تا براساس آن و با اولویت سلامت دانش‌آموزان و معلمان عمل کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی تصریح کرد: به هر صورت بازگشایی‌ها با جمعیت بالای دانش‌آموزان نخواهد بود و برای آموزش حضوری تدابیری اتخاذ خواهد شد تا پروتکل‌ها به هر ترتیب رعایت شود.

واقعی با اشاره به توجه به آموزش‌های تلفیقی از ابتدای امسال، گفت: هر مدرسه شیوه آموزشی به خصوصی را با توجه به اقتضائات و شرایط دانش‌آموزان و محیط و معلمان به تصویب خواهد رساند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خواستار همکاری بیشتر و مشارکت مضاعف اولیا در تکمیل فرایند واکسیناسیون دانش آموزان و ریشه کنی بیماری کرونا شد.

واقعی با اشاره به تأثیرات منفی جسمی، روحی و روانی غیر حضوری بودن کلاس‌های درس و تهدیدات خطرناک حضور مداوم و بدون نظارت دانش‌آموزان در فضای مجازی، اظهار کرد: درشرایط جدید، آموزش و پرورش نیازبه مشارکت بیشتر اولیا و اعضای انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه آموزش و پرورش درست کودکان و نوجوانان، در گرو هماهنگی و کوشش دو سویه خانه و مدرسه است، تصریح کرد: آگاهی بخشی اولیا به مسائل تربیتی، اخلاقی و مشاوره با آنان در هماهنگ کردن روش‌های تربیتی وآموزشی در محیط خانه و مدرسه، تحکیم پیوندهای عاطفی، اخلاقی و انسانی بین اولیای دانش آموزان و مربیان مدرسه، بهره مندی از امکانات اولیا برای تهیه و تکمیل امکانات آموزشی، پرورشی و بهداشتی مدرسه و پیشرفت دانش آموزان در مسائل تربیتی و تحصیلی و برطرف کردن نواقص موجود، از مهم ترین اهداف و رسالت‌های انجمن‌های اولیا و مربیان است که در دوران کرونا پررنگ تر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.