• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۰۳
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400072820708
  • منبع : نمایندگی مرکزی

دری نجف آبادی:

طالبان تعهد خود را نسبت به مسلمانان و شیعیان اثبات کند

طالبان تعهد خود را نسبت به مسلمانان و شیعیان اثبات کند

ایسنا/مرکزی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: طالبان تعهد خود را نسبت به مسلمانان و شیعیان اثبات کند.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی امروز، چهارشنبه، ۲۸ مهرماه در تجمع اعتراضی طلاب و روحانیون اراکی در محکومیت جنایات اخیر در افغانستان علیه شیعیان که در مصلی اراک برگزار شد، اظهار کرد: انتظار داریم طالبان به ‌دور از تحمیل سیاست‌های خود در افغانستان یک حکومت فراگیر تشکیل دهد و منافع مردم افغانستان را در آن در نظر بگیرد.

وی افزود: مرزبانان فداکار جمهوری اسلامی با قدرت ایستاده‌اند و مانع هرگونه تعرض به کشور خواهند بود، اما خواسته ما از طالبان، حسن هم‌جواری است و باید نسبت به مرزهای جمهوری اسلامی هوشیارانه عمل کنند. نکته قابل توجه این است که افغانستان نباید به پایگاه جاسوسان آمریکایی و اسرائیلی تبدیل شود. طالبان باید با حفظ هوشیاری مانع دست‌اندازی دیگر کشورها بر افغانستان و تبدیل شدن به ابزار دست استکبار و آل سعود شوند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت و به رسمیت شناختن حقوق همه اقشار و اقوام و بخصوص تامین امنیت و آرامش بانوان توسط طالبان، افزود: افغانستان می‌تواند با تشکیل یک دولت فراگیر سرزمینی مملو از  احساس ارامش، امنیت، عدالت، برادری و برابری برای مردمانش باشد، تنها کافیست که همه فرقه های افغانستان اعم از پشتو، تاجیک و... دست به دست یکدیگر دهند تا کشورشان را پس از ۲۰ سال که این کشور در اشغال امریکا بود، آباد کنند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه رعایت امنیت مرزها، شیعیان و رعایت عدالت در افغانستان باید مدنظر قرار گیرد، گفت: بنابراین افغانستان باید کشور امنی باشد و امنیت همسایگانش را نیز به خطر نیندازد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: طالبان باید در عمل نشان بدهد با داعش مرزبندی دارد و عقلانیت و تعهد خود را نسبت به مسلمانان و شیعیان اثبات کند.

به گزارش ایسنا طلاب و روحانیون اراک با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و جمعی از طلاب در محکومیت جنایات اخیر علیه شیعیان در افغانستان در مصلی بیت المقدس اراک تجمع کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha