• چهارشنبه / ۲۸ مهر ۱۴۰۰ / ۱۸:۴۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1400072820866
  • خبرنگار : 50028

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

طرح پژوهشی پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در شرایط کرونا اجرایی می‌شود

طرح پژوهشی پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در شرایط کرونا اجرایی می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: طرح پژوهشی و تحلیلی پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در وضعیت کرونایی و پساکرونایی برای دانش‌آموزان در این استان اجرا می‌شود.

محمدعلی واقعی، عصر چهارشنبه ۲۸ مهر در نشست شورای آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از روند آغاز سال تحصیلی افزود: این پژوهش به بررسی و کاوش پیامدهای تربیتی گسترش فضای مجازی در وضعیت کرونایی و پساکرونایی بر دانش‌آموزان می‌پردازد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: هدف طرح، اکتشافی متوالی از نوع تدوین ابزار آن است که در مرحله نخست مطالعه، یک اکتشاف کیفی با رویکرد داده بنیاد و سناریونویسی انجام می‌شود و در مراحل بعدی داده‌های کیفی از طریق مصاحبه نیمه ساختاریافته و بررسی میدانی این پیامدها با استفاده از روش توصیفی - پیمایشی جمع‌آوری خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی درباره دستور کار دیگر این نشست که استفاده از نیروگاه‌های فتوولتاییک (انرژی خورشید) در مدارس استان بود، آن را گامی بلند در صرفه‌جویی مصرف حامل‌های انرژی دانست و گفت: با توجه به موقعیت استراتژیک خراسان جنوبی و برخورداری از ۳۰۰ روز هوای آفتابی، تابش بالای خورشید و دمای مناسب، این خطه منطقه مناسبی برای سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی خورشیدی است.

وی پاکی انرژی خورشیدی، تولید نشدن آلودگی‌های زیست محیطی، بی‌صدا بودن فرآیند تولید انرژی، کوتاه بودن زمان طراحی و نصب سیستم، عمر زیاد، تعمیر و نگهداری آسان و کم‌هزینه و حمل و نقل آسان را از جمله مزیت‌های استفاده از انرژی خورشیدی در مدارس برشمرد.

واقعی اظهار کرد: طراحی و جانمایی مناسب نیروگاه، خرید و اجرای مناسب و مهندسی شده تمامی تجهیزات و انتخاب پنل، اینورتر، استراکچر و سیستم الکتریکال بهینه براساس طراحی نیروگاه از عوامل موثر در افزایش بازده و راندمان سامانه‌های خورشیدی است.

وی با اشاره به وجود ۱۵ اردوگاه دانش‌آموزی در خراسان جنوبی ادامه داد: مجموعه اردوگاه‌ها برای تداوم حیات خود باید در کنار فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و ورزشی، به مهارت‌های اقتصادی و آموزش مدیریت درآمدزایی توجه داشته باشند و بتوانند هزینه‌های مترتب بر نگهداری، تعمیر، تجهیز، توسعه و هزینه‌های جاری را تامین کنند؛ از این رو ضروری است بخش‌های درآمدزایی متناسب با شرایط و موقعیت اردوگاه پیش‌بینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مشارکت بخش‌های مختلف یک کارگاه عملی برای مخاطبان است که می‌تواند جنبه درآمدزایی هم داشته باشد و از جمله این فعالیت‌ها می‌تواند احداث نیروگاه فتوولتاییک برای استفاده از انرژی خورشیدی در اردوگاه‌ها باشد.

وی همچنین با تاکید بر اجرای طرح ایمن‌سازی زیرساخت‌های حیاتی آموزش و پرورش در برابر حملات سایبری تصریح کرد: طرح ایمن‌سازی متشکل از چهار بخش و ۹ الزام محوری اولویت‌دار برای ایمن‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است که با نظارت مرکز افتا استان نظارت و ممیزی خواهد شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.